C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Wat GW-tje zegt (maar volgens mij wist je dat zelf ook JW-C5 ;) )

Ben er eerst via de Citroën-garage in Terneuzen aan proberen te geraken, maar die konden niet leveren (magazijnman heeft ook bij ander locaties gekeken), maar omdat Van Beek in Vlissingen goedkoper was met uitlezen, ben ik daar naartoe gegaan en kreeg ik eerst het advies om die afgeproken slang (die provisisorisch gerepareerd was) te vervangen.
Waarop ik natuurlijk bijdehand antwoordde: Ja, maar die kun je niet leveren (ik wist toen wel al dat ome Ali hem wel had).
Ze hadden dus ook gekeken om tot de conclusie te komen dat ze niet konden leveren.
Maar ik kreeg daar wel een antwoord wat ik van een dealer niet echt verwacht (meestal is het: "komt nooit voor"), maar ik kreeg in dit geval dat deze motoren heel storingsgevoelig zijn, bij het minste of geringste zuchtje valse lucht.
Het blijkt.
Alhoewel ik een noodloop die niet schokt en waar WEL mee te rijden valt beter zou kunnen accepteren.
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Dat is toch bij alle indirect ingespoten modellen met een gasklep wel de verwachting, dat het beroerd loopt bij een vacuümlek?
Een noodloop is geen tovermiddel of comfort voorziening maar een manier om de eerstvolgende garage te bereiken.

Mooi praatje om je een nieuwe auto te verkopen lijkt me?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ze hebben ook niks verteld over noodloop (ik kan zelf ook met OBD-apparatuur overweg en zoals verwacht gaf Lexia hetzelfde aan als wat ik al met een Hella Gutman uitgevogeld had).
Ik bedoelde daarmee te zeggen: als een Volkswagen in noodloop gaat, rijdt hij niet harder meer dan 80 km/u, maar je kunt nog wel meekomen met het verkeer.

Die C5 van mij, begon te horten en te stoten (kon ik wel oplossen met trucje "contact uit. opnieuw starten"), galopperen tussen 1000 en 2000 toeren (waar hij absoluut niet boven wou, ook niet onbelast) en ging dan niet harder meer dan 30 (dertig) kilometer per uur. Niet zo leuk op een weg waar je 100 mag. :smt187
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Knientje schreef:Wat GW-tje zegt (maar volgens mij wist je dat zelf ook JW-C5 ;) )
Ik mag dan het eea weten, zo langzamerhand, maar dit wist ik echt niet :smt017
En het draadje teruglezend zou ik er ook niet op gekomen zijn.
Eerder schreef je wel
Knientje schreef:Hierbij de foutcodes.
Ik kan hem zowel ISO als CAN uitlezen, zegt me verder niks, maar er komen toch dezelfde foutcodes uit.

P1112 Gasklep

P0113 Aanzuigluchttemperatuursensor

P1622 Luchtmassameter resp inlaatdrukmeter en gaskleppositie

P1160 Inlaatsysteem lek

P0341 Nokkenassensor.
Daarin stond ook die code P1160, maar daar is verder niet op gereageerd.....

Maar mooi dat het toch opgelost is, en dat je C5 niet naar de sloper gegaan is zoals je een paar maanden geleden nog van plan was :shock:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik heb hem gisteren ook uitgelezen in verband met mijn airco/ventilatorprobleem

Inlaatsysteem lek, geeft hij nog steeds aan :smt017 maar het MIL-lampje is uit en hij doet het goed.

Nu mag ik me druk maken over P0845 :roll:

Ik kan van alles met die Gutman ivm de airco, maar niet de koelventilatorsnelheden testen, maar Lexia is (bijna) onderweg.
Eerst eens kijken of ik de transponder kan klonen (ik heb maar één sleutel) met een ander apparaat op de nieuwe sleutel
(ik houd wel van een beetje van trial and error :D )
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Over die noodloop, het hangt er natuurlijk maar net van af waardoor deze wordt ingeschakeld.
Een stukke bobine is iets anders dan een inlaatlek bv.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Maar die was dus niet stuk, die heb ik uitgewisseld, ik had maar 3 bobineblokken ;) om te proberen en volgens mij komt het er dan ook uit bij het uitlezen als er wel iets mis is.
Maar in deze noodloop leek hij ook een cilinder uit te schakelen (nogal vage geluiden uit de uitlaat)
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Nu mag ik me druk maken over P0845
waarschijnlijk is de airco leeg.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Als die net gevuld is met 660 gram, de pomp inslaat en werkt? Alleen niet optimaal. Condensatie moet nu van de rijwind komen....
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
ik denk dat ik verkeerd gezien heb.
heb je een automaat.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Het helpt ook wel als je in het juiste topic leest :D

Dit topic gaat ergens anders over en dat is opgelost.
En ik heb geen automaat.
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
0845: Transmissie vloeistofdruksensor / schakelaar "B" Circuit OBD-II-foutcode
De transmissievloeistofdruksensor vertraagt ​​de hoeveelheid hydraulische druk in de transmissie naar de ECU, zodat deze weet wanneer en hoe te schakelen. Als er een probleem is met deze sensor, wordt een P0845 DTC opgeslagen. :smt017
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 111
Lid geworden op: 05 feb 2016 18:17
Auto: Volvo S60 2.4 (170) automaat LPG 2003
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
kilometerstand: 268650
Kleur: Grijs
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
P0485. Foutje :oops:
Citroeën C5 Break 2.0i 16V ph1 2004 LPG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Knientje schreef:Maar die was dus niet stuk, die heb ik uitgewisseld, ik had maar 3 bobineblokken ;) om te proberen en volgens mij komt het er dan ook uit bij het uitlezen als er wel iets mis is.
Maar in deze noodloop leek hij ook een cilinder uit te schakelen (nogal vage geluiden uit de uitlaat)
Throwing parts at the problem...

Mooi dat dit gefixt is. De ene noodloop is de andere niet.
Het hangt nogal van de nood af zeg maar.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13975
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
P0485 Koelluchtventilator, massa probleem
Plaats reactie