Ik ben Axel uit Dordrecht, sinds 2 maanden bezitter van een C5 phII 2.0 16v Exclusive uit 2006. Er stond toen 100.000km op de teller, met de distributie riem vervangen bij 85000.
Op aanraden van een citrofiel familielid een proefrit mee gemaakt en in 1 keer verkocht. Volgens vakgarage Roest in Goudriaan was er niets mee, maar snel bleek de klepas van de rechter mengmotor gebroken; kachelhuis vervangen bij de onderhoudsbeurt vorige week was de enige optie. De garage heeft de arbeidskosten voor zijn rekening genomen, maar het was toch nog wel een kostenpost.
Verder kreeg ik 2 keer een ESR/ASR en emissiestoring, dat was wel schrikken. Ik kreeg een beetje kat in de zak gevoel bij deze auto, ondanks dat ik zeer te spreken ben over de rij eigenschappen van deze auto. De garage zei dat dat waarschijnlijk aan de soort benzine lag, geen E10 meer tanken (had er 1 tank van gebruikt) maar beter E5. Daar heb ik er nu 1 tank van verbruikt en gisteren weer mee volgegooid. Maar nu krijg ik de meldingen constant, vnl. als hij koud is of bij korte stukjes. Soms springt hij in de noodloop, met toeterende medeweggebruikers tot gevolg. Eenmaal op de snelweg is er niets meer aan de hand.
Ik moet wel toegeven tot nu toe te tanken bij witte pompen, en ik zag op het forum al dat over het algemeen toch wel merk brandstof wordt gebruikt.
Kan inderdaad het type brandstof de meldingen veroorzaken, of is er misschien toch meer aan de hand. Komende zaterdag wil ik er mee op vakantie (zo'n 6000 km voor de boeg!) dus ik begin wel nerveus te worden.
Graag hoor ik (geruststellende
En ik hoop lang van deze auto te mogen genieten!
Groet!
Axel