Auteur |
Bericht |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
klopt dan betaal ik liever wat meer
|
08 jul 2020 16:54 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 ervaringen HDIF 2.0
Weet niet wat het budget is, maar een type 3 is ook niet echt duur meer .... https://www.autoqburg.nl/occasions/citroen/c5/3126071
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
08 jul 2020 17:00 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Verbruiken die dingen echt zoveel... Is LPG dan niet gewoon heel veel goedkoper?
|
08 jul 2020 17:15 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
klopt c5jan maar ik ben al langer aan het kijken voor een op lpg maar allemaal hebben ze een km stand van minimaal 300.000 en om er een te kopen en dan nog eens 2000 euro uit te gaan geven voor een goede lpg installatie zie ik ook niet zitten gr mart
|
08 jul 2020 20:59 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Diesel rijdt heerlijk, veel minder rauw dan LPG. Diesel heeft ook relatief minder onderhoud nodig dan LPG. En diesel is minder storingsgevoelig dan LPG Althans; dat is mijn ervaring als kilometervreter die zowel LPG als diesel heeft gereden. Op dit moment een dikke diesel 2.7 hdif v6 en qua verbruik een redelijk nette 1:15 gemiddeld. Ik rij daarmee echter wel vooral buiten de NL 100km/u snelwegen (BE 120 en FR 130 en 110) {feitelijk rij ik in BE ook gewoon 130 en soms 140 hoor maar dat weet niemand  ) Ik zou alleen al om het gemak, comfort en onderhoud vriendelijke karakter van de hdi niets anders willen MAAR!! Ik merk wel dat diesel echt steeds duurder wordt en dat daarmee de balans met benzine/zuiniger rijden/dure wegenbelasting/onderhoudskosten toch wel wat in negatieve zin doorslaat naar meer kosten voor de dieselrijders. Tel daarbij op de kosten voor vignetten en of tijdelijke dispensatie om bepaalde steden te bezoeken en je betaalt al snel een hoop meer dan benzine en LPG rijders!! Ok, de aanschaf is momenteel erg gunstig in prijs, zeker als je in Duitsland of Frankrijk een diesel met lage km stand weet te scoren maar hou rekening met het feit dat je de komende jaren alleen maar meer gaat betalen voor lekker dieselen. Al was het alleen maar om de vette leasebakken op elektra te spekken 
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
08 jul 2020 21:34 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Neem dan eens contact op met bijvoorbeeld garage René in Breezand. Hij bouwt voor plm 1000 eur een installatie in. Heeft er al heel wat geleverd voor zover ik weet.
Ik heb overigens geen noemenswaardige kosten gehad aan mijn LPG installatie, de afgelopen bijna 190000 km. Dat was met mijn diesels wel anders.
|
08 jul 2020 21:46 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
alvast bedankt voor alle uitleg voorlopig kan ik nog met de auto vooruit maar moet een probleem alvast verhelpen namelijk de startmotor zodra de auto warm is loopt die moeilijker rond en vooral na een paar keer starten en geeft ook fout aan met de lexia wat startmotor gerelateerd is heb de startmotor al in huis nu alleen nog inbouwen gr mart
|
08 jul 2020 22:14 |
|
 |
simmetje
C5club Bikkel
Geregistreerd: 28 mei 2007 20:02 Berichten: 260 Woonplaats: Duiven
Auto: Opel Corsa E, Citroen Berlingo HDi
Opties: Elegance
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Kleur: Orange
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Ik heb veel km’s met de 2.0 HDiF gereden. Ook veel collega’s met zowel de 1.6 als de 2.0. Iedereen die veel snelweg reed had weinig tot geen ongepland onderhoud. We hadden 1 iemand die na verhuizing veel korte stukken (10km enkele reis) ging rijden en daar gingen roetfilter en egr moeilijk doen.
Zelf ben ik 1.5 jaar geleden ook dichterbij huis gaan werken. Ook nu minder lange afstanden en al 2x met roetfilter problemen bij de garage geweest.
Na de switch naar benzine geen problemen meer.
|
11 jul 2020 08:39 |
|
 |
KWW
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58 Berichten: 525 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Ik heb zelf de 2.0 16v hdif gehad met de 6 traps automaat van 2006. Verbruik was ongeveer 1 op 12. Het grote nadeel vond ik wel dat de combinatie van diesel en automaat meer reactie tijd nodig heeft dan een vergelijkbare benzine automaat model. Zeker in het begin moest ik daar erg aan wennen, beetje gas geven, gebeurt niets, beetje meer gas geven en je vliegt ineens vooruit. Qua onderhoudskosten en wb zou je eens moeten kijken of het al euro-4 is, dat scheelt weer wat in de wegenbelasting. Daarnaast kun je met een diesel wat meer kosten krijgen aan bijvoorbeeld, turbo, intercooler, injectoren, roetfilter, egr etc.
|
11 jul 2020 15:47 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
zoals simmetje al aangaf denk ik toch dat diesel voor mij niet gaat werken teveel korte stukken gelukkig kan ik nog afwachten tot er een op lpg langs komt en mocht dat niet lukken dan een jongere kopen en lpg in laten bouwen vind het alleen jammer van de automaat dat de benzine versies alleen de AL4 hebben en de diesel een heerlijke 6 bak heeft en minder toeren maakt gr mart
|
11 jul 2020 18:22 |
|
 |
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Er is ook een V6-met-AM6 geleverd in de PH3. Die kan ook op LPG Groet, JW
_________________

GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
11 jul 2020 18:30 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
die heb ik tot nu toe nog niet voorbij zien komen jammer genoeg gr mart
|
11 jul 2020 18:45 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
Je kan mijn V6 kopen. Maar die heeft wel een handbak!
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
11 jul 2020 19:06 |
|
 |
KWW
C5club Die-Hard
Geregistreerd: 05 mei 2012 18:58 Berichten: 525 Woonplaats: Nieuwe Pekela
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
martslaats schreef: zoals simmetje al aangaf denk ik toch dat diesel voor mij niet gaat werken teveel korte stukken gelukkig kan ik nog afwachten tot er een op lpg langs komt en mocht dat niet lukken dan een jongere kopen en lpg in laten bouwen vind het alleen jammer van de automaat dat de benzine versies alleen de AL4 hebben en de diesel een heerlijke 6 bak heeft en minder toeren maakt gr mart Zou het echt zoveel verschil maken tussen de 4 en 6 bak? De 6 bak heeft er niet gewoon 2 extra versnellingen bij lijkt me. En als je voor 1000 euro een lpg inbouw hebt zoals hier eerder genoemd dan lijkt me dat een veel betere optie inderdaad.
|
11 jul 2020 20:09 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 392 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: ervaringen HDIF 2.0
ik heb op verschillende plaatsen informatie ingewonnen maar lpg inbouwen kost rond de 1200 maar dan heb je geen G3 en geen ringtank(onderbouw) dus in mijn geval als zzp-er weer lastig daarvoor kies ik ook voor de break ivm laden en G3 zou ik binnen twee jaar eruit hebben met het belasting verschil gr mart
|
11 jul 2020 21:35 |
|
 |
|