Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
V.I.P.


Berichten: 213
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:16
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart
Locatie: Amsterdam
Dank je wel voor de verduidelijking.
Kon niet helemaal achterhalen hoe ik die koelvin met ventilator er uit kan halen?
Is daar misschien iemand die daar een tekening van heeft?
Kon niet helemaal achterhalen hoe ik die koelvin met ventilator er uit kan halen?
Is daar misschien iemand die daar een tekening van heeft?
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Tekeningen en handleidingen zijn er helaas niet van dit soort spul, fabrikant heeft liever niet dat je het zelf repareert en geld bespaard 
Zonder de radio voor mij te hebben is het lastig uitvogelen hoe dit verder open moet, ik vermoed dat het frame waar de CD-Speler in hangt, eruit moet.
Zonder de radio voor mij te hebben is het lastig uitvogelen hoe dit verder open moet, ik vermoed dat het frame waar de CD-Speler in hangt, eruit moet.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hoe zeker is het dat die fan altijd moet werken?
Dit is een relatief simpel toestel, daarbij doet de processor maar betrekkelijk weinig rekenwerk. Moet die processor dan altijd "gekoeld" worden?
In mijn beleving zit de grootste warmteproductie in de eindversterkers, zit de fan daar niet in de buurt van de koelplaten van de eindtorren?
En is het fannetje niet te testen? Zitten er geen aansluitdraajes op/aan?
Overigens, een firma als Verotronics in Eindhoven is specialist op dit gebied, en heeft een goede reputatie.
Wellicht hen even benaderen hierover?
Groet,
JW
Dit is een relatief simpel toestel, daarbij doet de processor maar betrekkelijk weinig rekenwerk. Moet die processor dan altijd "gekoeld" worden?
In mijn beleving zit de grootste warmteproductie in de eindversterkers, zit de fan daar niet in de buurt van de koelplaten van de eindtorren?
En is het fannetje niet te testen? Zitten er geen aansluitdraajes op/aan?
Overigens, een firma als Verotronics in Eindhoven is specialist op dit gebied, en heeft een goede reputatie.
Wellicht hen even benaderen hierover?
Groet,
JW
V.I.P.


Berichten: 213
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:16
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart
Locatie: Amsterdam
Dank jullie beide voor jullie antwoorden.
En ik weet ook niet zeker of de koelfan altijd draait.
Ga dit topic even naar de achtergrond doen, als mijn auto vandaag een nieuw ander probleem had, en dat was toen ik het raam LV naar beneden deed, hoorde ik iets afbreken, en het raam ging met horten en stoten omhoog. Dus dit gaat even voor, en zal hiervoor nog een apart topic openen.
Als ik hier mee verder ga, meld ik me weer.
En ik weet ook niet zeker of de koelfan altijd draait.
Ga dit topic even naar de achtergrond doen, als mijn auto vandaag een nieuw ander probleem had, en dat was toen ik het raam LV naar beneden deed, hoorde ik iets afbreken, en het raam ging met horten en stoten omhoog. Dus dit gaat even voor, en zal hiervoor nog een apart topic openen.
Als ik hier mee verder ga, meld ik me weer.
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik heb wat gegoogled op filmpjes, onderstaande filmpjes geven een beeld van wat er aan de hand is, de tekst in het rood is vertaald uit het Russisch, een vertaling in NL gaf vreemde zinnen.
Met GU word denk ik Grapical unit bedoeld ? de grafische chip ?
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 1
Automatic shutdown of the GU RNEG MyWay when the temperature of the GPS processor exceeds 66 degrees. The test was carried out with the ignition off. After disconnecting, music plays for some time.
Helaas niet duidelijk of de cooler altijd werk, wel dat deze nadraait op het moment dat de radio een nooduitschakeling doet, tot de radio afgekoeld is en de radio weer herstart.
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 2
After an emergency shutdown due to overheating, the cooler works for some time, cooling the radio. After cooling the radio, the cooler turns off and the radio automatically turns on.
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 3
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 4
Reboot GU when the temperature of the GPS chipset exceeds 77 degrees. The test was carried out with the ignition on!
Deze filmpjes zijn ook interessant, geen idee waar je dat software toolje kan vinden en wat je dan precies moet doen.
Mogelijk iets met aanpassen van parameters om de chip koeler te houden, of de fan eerder in te schakelen ?
Op het helaas niet de motivatie en concentratie om hier in te duiken, mijn eigen auto trakteert mij op extra sleutelwerk
MYWAY RNEG reanimate reboot 30/30 minutes
RNEG Recovery Tool
Met GU word denk ik Grapical unit bedoeld ? de grafische chip ?
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 1
Automatic shutdown of the GU RNEG MyWay when the temperature of the GPS processor exceeds 66 degrees. The test was carried out with the ignition off. After disconnecting, music plays for some time.
Helaas niet duidelijk of de cooler altijd werk, wel dat deze nadraait op het moment dat de radio een nooduitschakeling doet, tot de radio afgekoeld is en de radio weer herstart.
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 2
After an emergency shutdown due to overheating, the cooler works for some time, cooling the radio. After cooling the radio, the cooler turns off and the radio automatically turns on.
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 3
Harman/Becker RNEG MyWay - Reboot 4
Reboot GU when the temperature of the GPS chipset exceeds 77 degrees. The test was carried out with the ignition on!
Deze filmpjes zijn ook interessant, geen idee waar je dat software toolje kan vinden en wat je dan precies moet doen.
Mogelijk iets met aanpassen van parameters om de chip koeler te houden, of de fan eerder in te schakelen ?
Op het helaas niet de motivatie en concentratie om hier in te duiken, mijn eigen auto trakteert mij op extra sleutelwerk
MYWAY RNEG reanimate reboot 30/30 minutes
RNEG Recovery Tool
V.I.P.


Berichten: 213
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:16
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart
Locatie: Amsterdam
Dank je wel voor de linkjes en filmpjes.
Wat opvalt in deze filmpjes is de achtergrond kleur van de radio, bij mij is die blauw, en ik zie nergens een mogelijkheid om deze te veranderen, naar bv zwart zoals in de filmpjes.
Wat opvalt in deze filmpjes is de achtergrond kleur van de radio, bij mij is die blauw, en ik zie nergens een mogelijkheid om deze te veranderen, naar bv zwart zoals in de filmpjes.
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat hoort normaal gesproken onder “ thema “ te staan ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Sinds wanneer is kleur op dit forum een thema? 
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
@Passie, volgens mij zoek je dit....
//uploads.tapatalk-cdn.com/202006 ... 7edba6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/202006 ... 7edba6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
V.I.P.


Berichten: 213
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:16
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart
Locatie: Amsterdam
Dank je wel Biedzjee,
Blijkbaar heb ik er in het menu eerder overheen gekeken.

Blijkbaar heb ik er in het menu eerder overheen gekeken.
Wanneer iemand het ter sprake brengtc5jan schreef:Sinds wanneer is kleur op dit forum een thema?
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
V.I.P.


Berichten: 213
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:16
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart
Locatie: Amsterdam
Ben weer even verder met dit probleem, en geprobeerd vast te stellen, wanneer het gebeurt.
Het lijkt te gebeuren als de buiten temperatuur wat lager ligt zoals vandaag, 17 graden, en de airco uit. Want in de weken dat het zo heet was buiten, deed de radio het zonder enkel probleem.
Dus is mijn vraag gebruikt de radio ook lucht van de airco om te koelen? Ga er komende dagen wel mee testen.
Het lijkt te gebeuren als de buiten temperatuur wat lager ligt zoals vandaag, 17 graden, en de airco uit. Want in de weken dat het zo heet was buiten, deed de radio het zonder enkel probleem.
Dus is mijn vraag gebruikt de radio ook lucht van de airco om te koelen? Ga er komende dagen wel mee testen.
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De radio gebruikt geen lucht van de AC om te koelen.
Toevallig heb ik afgelopen weekend de RT3 radio en scherm uit een luxe C4 gedemonteerd, om te kijken wat voor radio en scherm er in zit, i.v.m. een mogelijke upgrade, wat helaas niet mogelijk is.
Toen het scherm eruit was, keek ik tegen een brede rechthoekige ventilatiebuis aan, de verbinding tussen 2 stukken buis zit net boven de radio en achter het scherm, het schuim (tochtstrip) om af te dichten tussen deze stukken is helemaal vergaan.
Dit laat een kier van 1x10 cm achter, ik kan mij voorstellen dat koude/warme lucht uit deze kier, van invloed kan zijn op de koeling van de radio.
Wellicht is iets dergelijks ook aan de hand bij jouw C5 ?
Toevallig heb ik afgelopen weekend de RT3 radio en scherm uit een luxe C4 gedemonteerd, om te kijken wat voor radio en scherm er in zit, i.v.m. een mogelijke upgrade, wat helaas niet mogelijk is.
Toen het scherm eruit was, keek ik tegen een brede rechthoekige ventilatiebuis aan, de verbinding tussen 2 stukken buis zit net boven de radio en achter het scherm, het schuim (tochtstrip) om af te dichten tussen deze stukken is helemaal vergaan.
Dit laat een kier van 1x10 cm achter, ik kan mij voorstellen dat koude/warme lucht uit deze kier, van invloed kan zijn op de koeling van de radio.
Wellicht is iets dergelijks ook aan de hand bij jouw C5 ?
V.I.P.


Berichten: 213
Lid geworden op: 03 apr 2014 12:16
Auto: Tourer 1.8 16V Business
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11946CJ
Productienummer: 10025
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 145300
Kleur: Zwart
Locatie: Amsterdam
Thanks C5HDI110,
Als ik wat meer tijd heb, zal ik hem proberen uit elkaar te halen.
Verder vandaag wel verder gegaan met testen, en zal dit komende dagen blijven doen, om te kijken of er een patroon in zit.
Heen reis 60 min. buiten temp 15 graden, airco uit, radio valt uit na ongeveer 27 min,en start gelijk weer op.
Terug reis 65 min, buiten temp 16 graden, airco aan, radio valt niet uit.
Morgenochtend doe ik test anders om.
Als ik wat meer tijd heb, zal ik hem proberen uit elkaar te halen.
Verder vandaag wel verder gegaan met testen, en zal dit komende dagen blijven doen, om te kijken of er een patroon in zit.
Heen reis 60 min. buiten temp 15 graden, airco uit, radio valt uit na ongeveer 27 min,en start gelijk weer op.
Terug reis 65 min, buiten temp 16 graden, airco aan, radio valt niet uit.
Morgenochtend doe ik test anders om.
2020 - heden C5 Tourer
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
2014 - 2020 C5 Break
2011 - 2014 Xantia Break
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Wellicht dat er dus toch koude/warme lucht lekt uit een ventilatie buis achter de radio.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen morgen.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen morgen.
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 mei 2013 22:12
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: bijna alle..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart
Locatie: Groenlo
De buis voor de koeling van het handschoenenkastje zit rechtsboven de radio in elkaar geschoven. Lijkt me een potentieel 'koel' lek wat als voordeel heeft dat de radio extra gekoeld wordt. Als je dit lek weghaalt wordt het er natuurlijk alleen maar slechter op.
Wellicht de oorzaak toch in de interne koeling/fans van de radio zoeken.
Groeten, Martin
Wellicht de oorzaak toch in de interne koeling/fans van de radio zoeken.
Groeten, Martin




