Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Je bent me net voor! 6 kleppen misschien??
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Rookie


Berichten: 38
Lid geworden op: 20 dec 2013 19:22
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 608124
Kleur: Beige
Mijn 2.2 HDI automaat uit maart 2005 had eerst een Euro 3 waardering volgens Citroën Nederland (maar was niet als zodanig geregistreerd bij de RDW, volgens hen was het roetfilter niet aanwezig
). In januari 2018 ben ik beboet in Antwerpen, maar dat heb ik tevergeefs aangevochten, hoewel ik vanaf november 2019 officieel een Euro 4 classificatie heb gekregen. Maar helaas is de fijnstofuitstoot 0,001
te hoog. Vanaf april dit jaar betaal ik nu 22 euro extra. Mogelijk dat een 2.2 HDI uit 2005 of later met handbak de norm niet overschrijdt. Volgens mij is de uitstoot daaarvan 4 duizendste lager

Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gaat dus nergens over, behalve dat het weer ordinair geld binnen harken is 
C5club Rookie


Berichten: 18
Lid geworden op: 25 mei 2016 18:59
Auto: 2.0HDiF
Opties: exclusive
Bouwjaar: 2005
kilometerstand: 416000
Kleur: grijs
Ik heb een automaat en betaal ook extra, 175e nu per maand aan wegenbelasting... auto rijdt lekker maar het is dan ook een exclusive. Er zit wel een roetfilter op maar die is inderdaad 0.001 te hoog volgens de standard,Ik heb we een groene duitse mileu sticker gekregen , blijkbaar hebben ze daar andere regels. het is gewoon geldklopperij, ze bieden geen alternatief, OV wordt steeds duurder en slechter. Zit er wel over te denken om het eind van het jaar de deur uit te doen en terug te gaan naar een MPV. Ik mis de ruimte. C5 is goed onderhouden , had op vakantie pech dat het diesel filter begon te lekken in Duitsland, hebben ze gelukkig snel kunnen maken, en ja hoor is wel de duurste uitvoering die er is uiteraard, die van andere C5's pasten er niet op.32JDXX schreef:Mijn 2.2 HDI automaat uit maart 2005 had eerst een Euro 3 waardering volgens Citroën Nederland (maar was niet als zodanig geregistreerd bij de RDW, volgens hen was het roetfilter niet aanwezig). In januari 2018 ben ik beboet in Antwerpen, maar dat heb ik tevergeefs aangevochten, hoewel ik vanaf november 2019 officieel een Euro 4 classificatie heb gekregen. Maar helaas is de fijnstofuitstoot 0,001
te hoog. Vanaf april dit jaar betaal ik nu 22 euro extra. Mogelijk dat een 2.2 HDI uit 2005 of later met handbak de norm niet overschrijdt. Volgens mij is de uitstoot daaarvan 4 duizendste lager
![]()

