Jah..., de Sinclair, die komt me bekend voor. Toen we indertijd wedstrijden reden met onze zelfgeproduceerde ligfietsen, kwam er nog wel eens zo'n Sinclair-bezitter bij ons 'buurten'. Wederzijdse belangstelling was er altijd. En dat was voornamelijk omdat er nog veel gezocht werd naar oplossingen (mooie-, sterke- en kleine mechanieken), die toepasbaar waren in, aan of op al dan niet gecarrosseerde Human Powered Vehicles. De Nederlandse Vereniging voor HPV's (NVHPV) was toen net in oprichting. O.g. is één van de acht verantwoordelijken. Terugkomend op de Sinclair, deze was niet geschikt voor de wedstrijden; te zwaar in de 'HPV-modus'. En fietsen in dit voertuig deed je alleen als met een lege accu naar huis moest. Maar..., electrisch aangedreven, was het helemaal geen gek voertuig. De prijs echter, bezorgde meestal de spreekwoordelijk krabbel achter het oor. Concurrentie (ƒ.1000,00 tot ƒ.1500,00 voordeliger) was er van de 'Windcheetah' (met Kevlar body) -ontwerp Mike Burrows-, en even later de 'Alleweder' (zelfdragende alu-carrosserie) -ontwerp Bart Verhees-. Beiden waren lichte en snelle HP-voertuigen. N.b. laatstgenoemde man is met z'n huidige ontwerpen verantwoordelijk voor de vele recente UFO-meldingen boven België.
Geïnteresseerd in een ander manier van zweven?
Zie:
http://www.verheesengineering.com" onclick="window.open(this.href);return false;
of
https://www.youtube.com/watch?v=6pBxqUG4cfk" onclick="window.open(this.href);return false;
of
https://www.youtube.com/watch?v=MLUs8hqyCnA" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Zietroen.