Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
vandaag een weerstand van 10 k ohm met een kroonsteen tussen de twee draden van de thermostaat geplaatst en weg is de beruchte melding
eindelijk van die vervelende piep af wat steeds terug kwam en dat met een paar minuutjes werk en weerstandje van een paar cent met dank van een goede tip van een forumlid
gr mart
eindelijk van die vervelende piep af wat steeds terug kwam en dat met een paar minuutjes werk en weerstandje van een paar cent met dank van een goede tip van een forumlid
gr mart

C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Hallo Mart,
Zou je een foto kunnen plaatsen van die weerstand en de plaats waar die zit, de 2 draden etc..?. Krijg ik een beetje beeld van hoe dat zit.
Mvg.
Zou je een foto kunnen plaatsen van die weerstand en de plaats waar die zit, de 2 draden etc..?. Krijg ik een beetje beeld van hoe dat zit.
Mvg.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In je eigen draadje schreef je:
Als dat nog de originele 105 graden thermostaat is, zit de stekker daarop aangesloten.
Bij een 89 graden thermostaat die daar de vervanger van kan zijn, hangt die stekker los. Daarop moet je dan die weerstand van 10 kOhm aansluiten.
Oftewel: duik onder de motorkap en check hoe dat zit.
Overigens zou ik zelf dat weerstandje erin solderen en af isoleren. Van kroonsteentjes hou ik niet, zeker niet onder de motorkap....
Groet,
JW
Heb je dan al gecheckt welke thermostaat er in zit?Vin schreef:Ik heb geen idee JW. Ik heb m zelf net 2 maanden.................. Ik zal vragen of ie die thermostaat ook mee kan nemen. Altijd handig lijkt mij. Alhoewel de meters niet aangeven dat ie te warm wordt.JW-C5 schreef:heb jij er nog een gestuurde thermostaat in zitten?
Of is die ooit vervangen door een 89 graden exemplaar, zonder stekker aansluiting?
Als dat laatste het geval is, ligt het kabeltje los, en is het "circuit onderbroken".
Heb je nog wél de originele 105 graden thermostaat, met aansturing dus, moet je er wel wat aan doen.
Om oververhitting van de motor te voorkómen
......
Als dat nog de originele 105 graden thermostaat is, zit de stekker daarop aangesloten.
Bij een 89 graden thermostaat die daar de vervanger van kan zijn, hangt die stekker los. Daarop moet je dan die weerstand van 10 kOhm aansluiten.
Oftewel: duik onder de motorkap en check hoe dat zit.
Overigens zou ik zelf dat weerstandje erin solderen en af isoleren. Van kroonsteentjes hou ik niet, zeker niet onder de motorkap....
Groet,
JW

martslaats schreef:vandaag een weerstand van 10 k ohm met een kroonsteen tussen de twee draden van de thermostaat geplaatst en weg is de beruchte melding
eindelijk van die vervelende piep af wat steeds terug kwam en dat met een paar minuutjes werk en weerstandje van een paar cent met dank van een goede tip van een forumlid
gr mart
10k en 0.5w voldoende?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Meer dan genoeg.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb die weerstand overigens gewoon in de stekker geprikt en omwikkeld met tape.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
P=VxV/R=14x14/10000=0,0196 Watt.willy4 schreef:![]()
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Gewoon wat je hebt liggen en kunt beetpakken dus. 1/8e watt is al zatt ...

C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Ik heb ook een 10 kOhm weerstand in de stekker gestoken en met tape omwikkelt. In eerste instantie niets aan de hand.
Kreeg ik laatst toch weer een storing, piepje. Heb m afgelopen zondag aan de computer gehangen en geprobeerd de storing te wissen maar kreeg m niet weg terwijl dat eerder wél ging.
Toen bedacht ik om de laatste verandering die is aangebracht weer ongedaan te maken; heb dus de weerstand er weer uitgetrokken. Nu kreeg ik de storing wel weg...? Vreemd
Nu moet ik erbij vermelden dat er naast de storing van de thermostaat nog een 2de storing staat vermeld. Die van de katalysator. Schijnt vol te zitten..? Is dat heel prangend? Of zeg je; daar kun je nog wel even mee rijden.
Mvg
Beun de Haas
Kreeg ik laatst toch weer een storing, piepje. Heb m afgelopen zondag aan de computer gehangen en geprobeerd de storing te wissen maar kreeg m niet weg terwijl dat eerder wél ging.
Toen bedacht ik om de laatste verandering die is aangebracht weer ongedaan te maken; heb dus de weerstand er weer uitgetrokken. Nu kreeg ik de storing wel weg...? Vreemd

Nu moet ik erbij vermelden dat er naast de storing van de thermostaat nog een 2de storing staat vermeld. Die van de katalysator. Schijnt vol te zitten..? Is dat heel prangend? Of zeg je; daar kun je nog wel even mee rijden.
Mvg
Beun de Haas
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Wat is de exacte foutcode en omschrijving?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website

C5club Fan


Berichten: 83
Lid geworden op: 12 apr 2016 11:23
Auto: C5 2.0 Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 2
Organummer: 10049
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 232.000
Kleur: Blauw
Hallo BJG,
Ik heb de voiture weer even aan de computer gehangen om het op te zoeken maar de katalysator storing was niet meer te vinden. Blijkbaar is dat de storing die het incidentele piepje geeft. Die komt nog wel een keer terug. Dan zal ik hem op het forum plaatsen.
Andere storingen die permanent zijn, zijn die van de:
1. bediening gestuurde thermostaat, onderbroken circuit. Code P0597
Open loopregeling (omstandigheden om over te gaan op closed loop niet bereikt.
2. Geen waarde met de stuurhoeksensor niet ontvangen. Waarde niet correct. Code P05D2
3. Airco storing. Vochtigheidssensor niet bepaald. Code F702
Mvg
Vin
Ik heb de voiture weer even aan de computer gehangen om het op te zoeken maar de katalysator storing was niet meer te vinden. Blijkbaar is dat de storing die het incidentele piepje geeft. Die komt nog wel een keer terug. Dan zal ik hem op het forum plaatsen.
Andere storingen die permanent zijn, zijn die van de:
1. bediening gestuurde thermostaat, onderbroken circuit. Code P0597
Open loopregeling (omstandigheden om over te gaan op closed loop niet bereikt.
2. Geen waarde met de stuurhoeksensor niet ontvangen. Waarde niet correct. Code P05D2
3. Airco storing. Vochtigheidssensor niet bepaald. Code F702
Mvg
Vin
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
1 is al besproken.
2 kan je negeren
3 lijkt op een configuratie probleem.
Ik vermoed dat je niet alle fouten in motormanagement hebt uitgelezen? 3 lijkt mij uit de BSI te komen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2 kan je negeren
3 lijkt op een configuratie probleem.
Ik vermoed dat je niet alle fouten in motormanagement hebt uitgelezen? 3 lijkt mij uit de BSI te komen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website