
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Geweldig 

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 693
Lid geworden op: 09 jun 2010 05:24
Auto: Kia Ceed Break 1,6GDi PHEV DynamicPlusLine
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
kilometerstand: 71 200
Kleur: Blauwachtig grijs
Locatie: Nw. Lekkerland
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Wat een gedoe, ik kan gewoon inloggen en bij de tekeningen met NL IP-adres zonder VPN of wat dan ook.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Alleen de onderdelen tekeningen, voor die ene keer dat ik technische info nodig heb, sluit ik een abonnement van een uur af.
Vaak omdat ik dan iemand aan het helpen ben met onderhoud of een probleem, het slachtoffer mag de € 8,40 ruimschoots vergoeden, door de pizza's te betalen, want van sleutelen krijg je honger
Vaak omdat ik dan iemand aan het helpen ben met onderhoud of een probleem, het slachtoffer mag de € 8,40 ruimschoots vergoeden, door de pizza's te betalen, want van sleutelen krijg je honger

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4938
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik doe het i.c.m. sleutelen waarbij ik alles uitzoek, de enige vergoeding is een lekkere hap, koffie en gezelligheid 
Hoewel de laatste keer mocht ik trakteren wegens sleutelhulp aan de 407
En we zijn nog niet klaar, de distributie en mogelijk de koppeling nog van de 407, ik krijg alweer trek

Hoewel de laatste keer mocht ik trakteren wegens sleutelhulp aan de 407

En we zijn nog niet klaar, de distributie en mogelijk de koppeling nog van de 407, ik krijg alweer trek

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dan kun je die kosten "in rekening brengen"
Maar dat kan en wil ik niet als ik dat hier op het forum doe, door het plaatsen van Doc's, en/of ze toe te sturen.
Met de toegang die ik nu heb gaat dat gratis ende voor niets.
Zoals ik een uurtje geleden even snel die tekening kon oproepen van jouw 407C versterker, dat kost niet meer moeite dan ik vroeger had toen we nog gewoon konden inloggen op de NL site.
Ik ben in elk geval blij dat ik het op deze manier heb kunnen regelen
Groet,
JW

Maar dat kan en wil ik niet als ik dat hier op het forum doe, door het plaatsen van Doc's, en/of ze toe te sturen.
Met de toegang die ik nu heb gaat dat gratis ende voor niets.
Zoals ik een uurtje geleden even snel die tekening kon oproepen van jouw 407C versterker, dat kost niet meer moeite dan ik vroeger had toen we nog gewoon konden inloggen op de NL site.
Ik ben in elk geval blij dat ik het op deze manier heb kunnen regelen

Groet,
JW
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Die Peugeot Doc’s heb ik ook.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

C5club extreme Fan


Berichten: 221
Lid geworden op: 22 aug 2010 11:40
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
@JW-C5 Lees nu pas je bericht mooi zeg! dus toch nog succes met windscribe, ik heb hem al aan meerdere mensen aanbevolen prima gratis VPN met maandelijks 10Gb data. Heb hem zelf gebruikt omdat we graag Duitse tv kijken en afleveringen terugkijken uit de mediathek niet ging zonder VPN. Heb je hulp van Windscribe gehad of is het in samenspraak met Planete gelukt?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Windscribe heeft me daarbij geholpen, prima service van die lui
De gouden tip was dat In-Private venster gebruiken, toen lukte het.
Om te kunnen testen kreeg ik een paar dagen gratis de "pro-versie", maar ook daar lukte het niet mee, totdat ik via het In-Private venster ging werken.
Morgen loopt die Pro-versie af, dan kom ik weer in de normale, gratis versie terecht. Ik verwacht dat het dan ook goed blijft werken via In-Private.
Groet,
JW

De gouden tip was dat In-Private venster gebruiken, toen lukte het.
Om te kunnen testen kreeg ik een paar dagen gratis de "pro-versie", maar ook daar lukte het niet mee, totdat ik via het In-Private venster ging werken.
Morgen loopt die Pro-versie af, dan kom ik weer in de normale, gratis versie terecht. Ik verwacht dat het dan ook goed blijft werken via In-Private.
Groet,
JW

C5club extreme Fan


Berichten: 221
Lid geworden op: 22 aug 2010 11:40
Auto: VW Golf variant highline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: A
kilometerstand: 176000
Kleur: platanium grey
Mooi! en goede tip van het in private venster die zal ik even noteren.

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Ik kom hier dus net achter, toen ik even een onderdeeltje wilde zoeken. Wat een domme, totaal onzinnige beslissing, genomen door een stel knikkertellers achter een bureau ergens.
Voor mij betekent dit simpelweg dat er nooit meer een auto van PSA komt. Deze openheid van documentatie (die wat mij betreft verplicht zou moeten zijn om de monopoliepositie van een fabrikant te beteugelen) was voor mij de afgelopen 15 jaar de reden om telkens weer een auto van PSA te kopen. Dit was het schoolvoorbeeld van hoe het hoort, net zoals je vroeger als je een TV kocht ook gewoon netjes het schema tussen de documentatie aantrof.
Gelukkig heb ik tot nu toe bij aanschaf van iedere oude de moeite genomen om alle tekeningen even in een PDF'je op te slaan. Dus met de huidige auto's die hier voor de deur staan kan ik vooruit. Maar actuele prijzen vinden is er dus niet meer bij, dus de lokale dealer kan bij elke reparatie of onderhoud een telefoontje verwachten om prijzen voor onderdelen te vragen. Ik geloof niet dat ze daar nu zo blij van worden..
Voor mij betekent dit simpelweg dat er nooit meer een auto van PSA komt. Deze openheid van documentatie (die wat mij betreft verplicht zou moeten zijn om de monopoliepositie van een fabrikant te beteugelen) was voor mij de afgelopen 15 jaar de reden om telkens weer een auto van PSA te kopen. Dit was het schoolvoorbeeld van hoe het hoort, net zoals je vroeger als je een TV kocht ook gewoon netjes het schema tussen de documentatie aantrof.
Gelukkig heb ik tot nu toe bij aanschaf van iedere oude de moeite genomen om alle tekeningen even in een PDF'je op te slaan. Dus met de huidige auto's die hier voor de deur staan kan ik vooruit. Maar actuele prijzen vinden is er dus niet meer bij, dus de lokale dealer kan bij elke reparatie of onderhoud een telefoontje verwachten om prijzen voor onderdelen te vragen. Ik geloof niet dat ze daar nu zo blij van worden..
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Bikkel


Berichten: 413
Lid geworden op: 30 okt 2007 15:25
Auto: C5 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Buss. Excl, Protection, Leder Claudia Matinal
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12051
Productienummer: 0446
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185000
Kleur: gris thorium
Locatie: Berlicum (+diagbox)
Dat is toch niet relevant? Geen idee. Maar wat ik wel weet is dat die voor mij echt /de/ reden is geweest dat we de afgelopen jaar hier telkens weer een auto van PSA aangeschaft hebben. Toegankelijke informatie en als er iets stuk was had je binnen no-time het onderdeelnummer en de prijs. Een telefoontje naar de dealer om te bestellen en klaar. Niet alleen is dat voor mij als klant prettig, maar ook voor de dealer is het fijn.
Maar wellicht is het tijd om het dan maar in wetgeving te regelen en verordening 715/2007 maar eens te updaten. Zeker met het oog op de "right to repair" beweging die nu erg in opkomst is en waarvoor in Brussel al allerlei wetgeving in de maak is.
De oude verordening 715/2007 verplicht autofabrikanten openheid van informatie, maar geeft hen wel de mogelijkheid om een vergoeding te vragen, voorzover deze redelijk en billijk is en de toegang tot de informatie niet in de weg staat. Maar deze verordening was geheel gericht op commerciele gebruikers van deze informatie - garagehouders dus. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat een toekomstige update van die verordening fabrikanten ook rekening gaat houden met de rechten van consumenten. En bijvoorbeeld fabrikanten verplicht stelt om die informatie kostenloos aan de bezitter van het voertuig te verschaffen.
Overigens ben ik dus zo'n consument die bij de aanschaf van een apparaat altijd eerst kijkt hoe het gesteld is met de toegankelijkheid van informatie, updates, etc. En een fabrikant die op zijn website netjes alle technische informatie publiceert heeft direct een (forse) streep voor. Iets dat stuk is wordt hier in principe zelf gerepareerd.
Maar wellicht is het tijd om het dan maar in wetgeving te regelen en verordening 715/2007 maar eens te updaten. Zeker met het oog op de "right to repair" beweging die nu erg in opkomst is en waarvoor in Brussel al allerlei wetgeving in de maak is.
De oude verordening 715/2007 verplicht autofabrikanten openheid van informatie, maar geeft hen wel de mogelijkheid om een vergoeding te vragen, voorzover deze redelijk en billijk is en de toegang tot de informatie niet in de weg staat. Maar deze verordening was geheel gericht op commerciele gebruikers van deze informatie - garagehouders dus. Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat een toekomstige update van die verordening fabrikanten ook rekening gaat houden met de rechten van consumenten. En bijvoorbeeld fabrikanten verplicht stelt om die informatie kostenloos aan de bezitter van het voertuig te verschaffen.
Overigens ben ik dus zo'n consument die bij de aanschaf van een apparaat altijd eerst kijkt hoe het gesteld is met de toegankelijkheid van informatie, updates, etc. En een fabrikant die op zijn website netjes alle technische informatie publiceert heeft direct een (forse) streep voor. Iets dat stuk is wordt hier in principe zelf gerepareerd.