Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Onze C (2liter benzine PH2) Gaf ineens schokjes bij het sturen, de wagen kwam terug van de APK, en merkte onmiddellijk die schokken.
Heb de garage gebeld, en die vertelde me dat ik de C5 een paar keer het hele hoogte circuit moest laten doen.
Om dat ie "lucht"zou hebben gepakt bij de keuring op de brug!!(wagen in hoogste stand)
Het euvel is wel weer helemaal weg (gelukkig) maar ik zag dat het peil van de hydrauliek in de laagste stand, vér boven het zeefje onderin staat, of vér boven de naad van het reservoir!
Is dit erg? Of moet er wat uit?
Heb de garage gebeld, en die vertelde me dat ik de C5 een paar keer het hele hoogte circuit moest laten doen.
Om dat ie "lucht"zou hebben gepakt bij de keuring op de brug!!(wagen in hoogste stand)
Het euvel is wel weer helemaal weg (gelukkig) maar ik zag dat het peil van de hydrauliek in de laagste stand, vér boven het zeefje onderin staat, of vér boven de naad van het reservoir!
Is dit erg? Of moet er wat uit?
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ver boven het zeefje lijkt me wat hoog. zie de foto. Hier is het niveau te hoog. Als dit correspondeert met jouw niveau dan weet je genoeg.

De foto komt uit dit draadje van sohail. via de link lees je meteen hoe je kunt aftappen

De foto komt uit dit draadje van sohail. via de link lees je meteen hoe je kunt aftappen
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als er lucht in het systeem komt bij afhangende draagarmen zit er kennelijk toch niet zo enorm veel in...of zeg ik nu iets heel doms?
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ik vind dat niet dom, ik heb ook de neiging zo te denken.
Teveel olie kan ie toch nooit lucht happen?
Maar ik ga alles nog eens goed na...vind het allemaal erg vreemd!
Teveel olie kan ie toch nooit lucht happen?
Maar ik ga alles nog eens goed na...vind het allemaal erg vreemd!

Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mogelijk zit er nog een luchtbel in.
Draai het stuur een paar keer helemaal naar de uiterste standen.
Draai het stuur een paar keer helemaal naar de uiterste standen.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Die gedacht had ik inderdaad ook, vooral omdat de lucht zich daar lijkt te manifesteren.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 411
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Die van mij heeft dat ook altijd, als hij bij de apk vandaan komt.
Gewoon een keer of 5 het stuur helemaal tot eind aanslag draaien, en het is weer in orde.
Gewoon een keer of 5 het stuur helemaal tot eind aanslag draaien, en het is weer in orde.
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 500.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ja heel raar, en dat bij teveel olie in het bakkie.
Ik denk dat ik er maar niks aan doe. ik heb er immers in de 3 jaar ook nooit wat in gedaan!!
Het schokkerige draaien is nu ook weer verleden tijd!
Ik denk dat ik er maar niks aan doe. ik heb er immers in de 3 jaar ook nooit wat in gedaan!!
Het schokkerige draaien is nu ook weer verleden tijd!

Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2018 12:51
Auto: break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 195650
Kleur: zwart
Denk dat het ook komt dat veel garages niet met onze vering kunnen omgaan als de zooi wordt opgekrikt staat er nooit wat in de hoogste stand ben ik bang voor zelf wel eens de fout gemaakt met wisselen van zomer naar winterbanden en toen het zelfde euvel.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Toch was het bij de originele Citroën dealer, zo hebben ze me telefonisch het probleem laten oplossen, dat dan weer wel!
Blijf het een raar fenomeen vinden. (misschien daarom nog nooit iets anders gehad dan Citroën)
Blijf het een raar fenomeen vinden. (misschien daarom nog nooit iets anders gehad dan Citroën)

Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Rue Laffitte
Berichten: 19
Lid geworden op: 02 mei 2017 15:33
Auto: Break
Opties: linker voorwiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 310.000
Kleur: zwart, lekker in de zomer :)
Locatie: Wijnjewoude
Heb ik ook gehad toen de auto van de apk kwam. Als de voorste wielen in de lucht hangen, gaan ze met de hand van links naar recht bewegen. Hierdoor is het hele stuurspul in de war. Na een flinke rit is het ook zo weer weg.
Phase 1 wordt straks een Phase 2. Meerdere auto's bekeken maar oude liefde roest niet.