V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 apr 2013 17:39
Auto: C5 break Ligne Prestige 110pk
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 252000
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Lelystad
beste mensen,

Ik zoek een vervanger voor mijn 2.0 Hdi, ik wil er een kopen met weinig km en er een LPG G3 in laten bouwen. welke type zal ik nemen wat raden jullie mij aan een 2.0 of een 1.6
C5 Break 2.0 HDi Prestige, kleur Bleu Mauritius 5 bak, bj 2003

C3 1.4 Exclusief, kleur zilvergrijs 5 bak, bj 2003
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Een thp op lpg ? ( kan dat ? ) Zou altijd de veel betrouwbaardere 2.0 kiezen.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Gewoon weer een hdi'tje natuurlijk ;)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bedenk daarbij dat een 2.0 al minimaal 10 jaar oud is.

Een THP op LPG schijnt mogelijk te zijn. Maar dat is dan een mix-gebruik, hij zal dan óók benzine gebruiken.
En waar vind je een goeie THP?
Ik neem daarbij aan dat je dit draadje kent....

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 apr 2013 17:39
Auto: C5 break Ligne Prestige 110pk
Opties: Navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 252000
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Lelystad
Boes ff geen diesel meer ik vind het geweldige motoren maar het gezeik uit Den Haag ben ik meermaals zat.
Ik kom vaak in Antwerpen ,mag je ook al niet in.
Dus vandaar dat ik ga kijken naar een 2.0 benzine met weinig km en dan een lpg g3 laat inbouwen. Ik heb het draadje gelezen over de 1.6 thp motoren ,daar ben ik van genezen. We houden het maar op de oude techniek die zich heeft bewezen. Ik zal mijn dieseltje wel missen heeft mij nog nooit in de steek gelaten. Bedankt voor de info. Ze heeft op het ogenblik 522000 km gereden.
C5 Break 2.0 HDi Prestige, kleur Bleu Mauritius 5 bak, bj 2003

C3 1.4 Exclusief, kleur zilvergrijs 5 bak, bj 2003
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6205
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Een EW10A van na september 2004 is een prima motor en draait evenals de oudere EW10J4 erg goed op LPG. Ga voor een goede installatie. Ik heb een Eurogas en ben daar zeer tevreden mee. Never nooit 1 LPG gerelateerd probleem gehad. Garage René in Breezand is ook een echte specialist met LPG en Citroën. Ik zou bij hem eens een prijs informeren. Ik dacht dat hij veel BRC monteert.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik rij LPG met een 2.0 liter motor.

Na genoeg geen problemen. Wel is het van belang dat je onderhoud aan je LPG installatie blijft doen. Zoals het vervangen van van het LPG filter.

Het verbruik van LPG met een redelijk pittige rijstijl is zomers 1 op 9,5, 's winters 1 op 9.
Er kan een 77 liter tank ingebouwd op de plek van het reservewiel zonder dat de vloer omhoog komt., netto blijft daar bij mij 52 liter van over.

Wel is het overwegen om hulpveren te monteren. Ik rijd vrijwel nooit met een aanhanger, maar ook met twee fietsen achterop zit je al snel tegen de rubbers aan bij drempels.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Er zijn ook C5's op LPG te koop, zie onder andere HIER

De twee daar genoemde Tourers zijn uitgerust met HA3+ , geen last dus van te ver doorzakken van de achterkant.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 dec 2006 14:41
Auto: C5 Aircross, Business Plus, 1.2 Puretech
Opties: afn. trekhaak - Pioneer speakers - Dakdragers
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2019
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 48000
Kleur: White perl
Locatie: Sassenheim
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik heb inderdaad wokkels
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Ik zou, en dat mag vreemd klinken van een Tourer rijder, toch eerst op jacht gaan naar een Ph2 break met mooie km stand en evt. reeds ingebouwde of zelf in te laten bouwen LPG.
De ruimte en het zitcomfort van de PH 1 en 2 vind ik echt veel hoger dan van de Ph 3 tourer. Qua vering is hij dan weer fijner maar dat komt misschien omdat ik de meest geavanceerde HP heb uit het Ph3 gamma...

En de cockpit en wat modernere features zijn ook een plus t.o.v de Ph1 (Ph2 weet ik niet, die heb ik over geslagen ;) )

Dieselrijden ga je wel missen weet ik nog wel van toen ik overstapte van de soepele HDi 110pk automaat naar de toch iets rauwere 3.0 V6 automaat. Maar eigenlijk is dat niet te vergelijken. En helemaal niet mijn ervaring met de overstap van diesel Xantia naar LPG Xantia T1. Die was echt rauw en moest bovendien elke 10.000 een kleppen stelling hebben. Dat is bij de C5 gelukkig niet aan de orde.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Plaats reactie