Lopen de lambdasondes dan wellicht ook niet via die firmware?c5jan schreef:De foutmelding komt afhankelijk van de firmware versie van de ecu wel of niet als storing voor bij het starten.
Bij mijn C5 kwam deze 4 jaar niet voor, tot er andere firmware op kwam.
Interessant genoeg is de katalysator foutmelding ook verdwenen, terwijl deze vóór montage van de weerstand om het ritje (niet lang) weer terugkwam na wissen.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2020 18:34
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 249000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Utrecht
Ik zondag dus de weg op. Karton achter radiateur. Kreeg het er niet voor. Op weg naar benzine station waar ik meer koelvloestof ging kopen, twee keer gestopt. Eerste stop op zeg 3 km. Water temperatuur stond net iets onder het midden. Thermostaat was nog niet open. Radiateur koud. Bij tweede stop deed de radiateur wel mee maar olie was erg koud.C5-lokt schreef:Ga zo de weg op. Zal eerst koelvloeistof bijvullen. Moest niveau van garagist in de gaten houden. Neem bordje/karton mee om onderweg (als de temperatuur bereikt zou moeten zijn) te kijken of ik die dan hoger kan krijgen. Zal ook opletten of ik 'meldingen' zie (of rode lampjes waar garagist het over had). Vrijdag had ik die niet iig.
De geplande rit gemaakt. Het leek of het karton weinig invloed heeft op de temperatuur. Logisch want het karton moet ervoor. Als het er achter zit blaast de warme lucht er alsnog tussendoor/langs. Op terugweg (77 km voornamelijk snelweg) slecht een klein verlaging van de temperatuur op de meters binnen waargenomen. Ze hebben geen streepjes of graden indicatie maar ik zweer dat de temperatuur lager is dan met de 105 thermostaat.
Vandaag in de auto van de baas met PSA 1.2 liter 3 cilinder benzine blokje met 130 PK, eens op de metertjes gelet. Je mag dat vast niet vergelijken maar tot mijn schrik blijft de water-meter hangen op rond de 80 graden. Ook dat is ongeveer midden in de schaal. Oliemeter heeft tie niet.

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 25 jan 2020 18:34
Auto: C5 Break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 249000
Kleur: donkergrijs
Locatie: Utrecht
Die aanbeveling is afhankelijk van het land lees ik net bij de EW10A motor. Of het er WARM is of KOUDJW-C5 schreef: Waarom men die aanbeveling doet weet ik niet, mogelijkerwijs heeft dat iets te maken met deze uitvoering waarbij ook een extra element aanwezig is, met een elektrische aansluiting.
De gewone thermostaat heeft dat niet.
Groet,
JW

THERMOSTAAT
105 DEG - GEMATIGDE LANDEN ZIE A)
105 DEG - WARME LANDEN ZIE A)
De 1338 A0 (zit ook in motors EW7A en EW7JA). Wateruitlaathuis ziet er +/- identiek uit maar thermostaat heeft geen stekker.
THERMOSTAAT GEÏNTEGREERD DOP
89 DEG - KOUDE LANDEN
89 DEG - ZEER KOUDE LANDEN
89 DEG - WARME EN ZEER KOUDE LANDEN
Lekker consequent. Wat denken jullie, zitten we in NL in een land van welke categorie?
Alleen bij de EW7A motor (wat dat ook is) zijn tot OPR 10921 op de 105 DEG 1338 E4 geweest.
SINDS OPR 10921 (wat dat ook is) op de 89 DEG 1338 A0 dit allemaal via service.citroen.com na aanmaken van accountje. Bedrijfsnaam wordt wel gevraagd BTW nummer niet.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
De aangegeven waarde is vaak fake bij een moderne auto. Dat zou theoretisch tussen 60 en 110 kunnen zijn.C5-lokt schreef: Vandaag in de auto van de baas met PSA 1.2 liter 3 cilinder benzine blokje met 130 PK, eens op de metertjes gelet. Je mag dat vast niet vergelijken maar tot mijn schrik blijft de water-meter hangen op rond de 80 graden. Ook dat is ongeveer midden in de schaal. Oliemeter heeft tie niet.
Meet het maar eens na.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Het beste kun je natuurlijk de lexia er aanhangen en dan gaan rijden. Live time kijken wat de waardes zijn.
Wat moet eigenlijk de olie temperatuur zijn?
Waar kan ik dat vinden in de lexia? ik zie het niet ergens staan. Zal vast verkeerd kijken
Wat moet eigenlijk de olie temperatuur zijn?
Waar kan ik dat vinden in de lexia? ik zie het niet ergens staan. Zal vast verkeerd kijken