Re: Alweer het "aftermarket-radio" versus "Yatour"..keuze-ge
Hartelijk dank allemaal voor jullie reacties, ideeën en bijdragen. Geweldig ding toch zo'n forum!!
De keuzes waar ik nu dus zo'n beetje op uitgekomen ben zijn; ..Yatour/USB-box aansluiten, of in 't dashboardkastje een andere "Pioneer-radio" inbouwen die voortaan voor de muziek zal gaan zorgen i.p.v. de originele radio, ..die dan z'n werk kan blijven doen voor de mooiigheid en als interface voor de bedieningen etc.
Balen!! ..want ik hou eigenlijk niet van al dat gedoe en gefrut!!
...de reden..?
Ook als ik een Yatour/USB-box aansluit, zit ik blijkbaar met het feit dat er een limiet is aan liedjes die herkend/geslikt worden door het originele systeem.! (begrijp ik dus)
Tot voor kort stak ik n "USB-tje naar smaak" in m'n aftermarket-radio, en zette die dan op "shuffle of Random" waardoor ik elke keer weer verrast werd door 'n nieuw-liedje.
....ik heb werkelijk uren/dagen/maanden gestoken in het bewerken/opschonen/categoriseren van aaaalle muziek die ik bezit (en dat is hééél erg veel) ..en die per sfeer/smaak op usb gezet.! (je bent Hyperfocus-ADD'er ..of je bent 't niet

)
"Usb'tje-rustig" bijvoorbeeld.. bevat zo'n kleine 2000 liedjes!

..zo-dus-ook "rock-pop", ..ouwe rock&roll, ..klassiek, ..folk ...Celtisch.. etc.etc. (jazeker.. ik ben een rijk man)
Als ik de "shuffle/random-knop" voortaan dus moet missen, ..begin ik dus elke keer bij de A van Allman Bross, maar kom ik van m'n leven dus never-nooit-nie-meer bij de Z van ZZ-top. (Nederland is te klein) ...en dus óók nie als m'n autoradio maar 10 mappen herkent, met een max van voor mijn part 100 liedjes per map! (zo begrijp ik dus)
Ik ben gek op m'n nieuwe-ouwe C5, maar buiten de herrie van de kapotte ADALS (grr ook zo'n ding) is dit het enige dingetje waar ik onderhand str@ntziek van wordt! (sorry voor m'n banaliteit)
En ik vrees dat de snelste, bestklinkende en goedkoopste oplossing voor mij iid is om een USB-radio in het handschoenenkastje in te bouwen "speciaal voor de muziek", ..en de originele te laten waar ie is voor de scherm- en airco-bediening etc (die ik hooguitmaar 1 keer per jaar gebruik).. en de estetica.
(..goede/betere radio kost max €30,= op marktplaats, en Yatour kost zo'n 5 á 6 tientjes! ..die anderen nog meer..)
Excuses voor dit lange verhaal. Maar ik denk/dacht ik doe het maar zo volledig mogelijk.. mochten er toevallig meer gefrustreerde menschen zijn met dit zelfde probleem ..nu of in de toekomst.
En nogmaals respect en dank voor jullie betrokkenheid, geduld en expertise..
...ik ga nu op zoek naar de goedkoopste ADAL-reparatieman/vrouw. ...misschien doet die ook iets met radio'tjes enzo...
grtz. Theo (Karinjawa)