Ja wel heel vreemd wat mijn auto nu doet.
Af en toe hoor ik een geluid alsof er b.v. een motorsteun versleten is. Alsof de motor tegen het chassis aankomt. Dit is niet het geval (denk ik) maar om aan te duiden wat voor geluid ik het over heb.
Als ik rechtsom stuur en versnel hoor ik dat geluid of als ik terug van rechts naar rechtdoor stuur.
Als ik niet versnel is er geen geluid.
Als ik niet stuur is er geen geluid
Als ik in de bocht zit en niet het stuur beweeg ook geen geluid.
Naar links ook geen geluid.
Dus alleen als het stuur draaid van nul naar rechts of terug, alleen tijdens het verdraaien en alleen tijdens versnellen.
De onderste fusee kogels (lagers) zijn net vervangen maar dat maakt geen verschil.
Iemand een idee?
Alvast dank, Mima
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2020 11:01
Auto: Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 260000
Kleur: Zwart

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Versleten tussenlager van de lange aandrijfas?

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 01 jan 2020 11:01
Auto: Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 260000
Kleur: Zwart
Ja het heeft even geduurd maar nu kunnen controleren. Neen geen speling op dat lager.
Ik was aan het denken dat er vermoedelijk een klep op/rond het stuurhuis zit om de bekrachtiging te regelen. Zodra de snelheid hoger wordt is er minder bekrachtiging. De opbrengst van de pomp blijft gelijk dus vermoed ik een klep die de druk verlaagd oid.
Wellicht kan die klep (als die überhaupt bestaat) het geluid en gerommel veroorzaken.
?
Ik was aan het denken dat er vermoedelijk een klep op/rond het stuurhuis zit om de bekrachtiging te regelen. Zodra de snelheid hoger wordt is er minder bekrachtiging. De opbrengst van de pomp blijft gelijk dus vermoed ik een klep die de druk verlaagd oid.
Wellicht kan die klep (als die überhaupt bestaat) het geluid en gerommel veroorzaken.
?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik weet dat er soms problemen zijn met het stuurhuis , maar ik weet niet meer juist wat de oorzaak is.