Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
"Normale diesel bij Total in Rosmalen later ook excellium diesel."
Vreemd, ik had een tijd terug heel licht inhouden rond 1400 toeren in hoge versnelling en in diagbox wat gemopper over uitgangspositie van een van de EGR kleppen, toen weer excellium diesel er in, rit van 800 km, inhouden en melding daarna weg.
Vreemd, ik had een tijd terug heel licht inhouden rond 1400 toeren in hoge versnelling en in diagbox wat gemopper over uitgangspositie van een van de EGR kleppen, toen weer excellium diesel er in, rit van 800 km, inhouden en melding daarna weg.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club Rookie


Berichten: 14
Lid geworden op: 29 okt 2016 17:14
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: safety pack, co electrische en verstelbare stoelen, Xenon, comfort pack, leer/stof, hydro vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: Zwart parelmoer
Locatie: Rosmalen
begrijpelijk, maar we hebben het hier wel over restproducten die anders verdwijnen, volgens de publicaties.
het is een tussenstap, in elk geval beter dan gewonde diesel
ik ben bang dat de politiek nu een goede eerste aanzet laat liggen, waarom wordt ik even zwaar belast als feitelijk minder goede brandstof. Ik denk dat de focus op electra ligt, terwijl ook dat een tussenoplossing is.
Maar goed ik wilde alleen aangeven dat mijn C5 er prima op rijdt en ik die nog niet weg ga doen voor een electra, onbetaalbaar en slecht voor CO2 uitstoot om een goede auto naar de schroot te brengen.
Beter helemaal afrijden en tegen die tijd overstappen op een mooie nieuwe hybride C5, ben benieuwd wanneer die komt
het is een tussenstap, in elk geval beter dan gewonde diesel
ik ben bang dat de politiek nu een goede eerste aanzet laat liggen, waarom wordt ik even zwaar belast als feitelijk minder goede brandstof. Ik denk dat de focus op electra ligt, terwijl ook dat een tussenoplossing is.
Maar goed ik wilde alleen aangeven dat mijn C5 er prima op rijdt en ik die nog niet weg ga doen voor een electra, onbetaalbaar en slecht voor CO2 uitstoot om een goede auto naar de schroot te brengen.
Beter helemaal afrijden en tegen die tijd overstappen op een mooie nieuwe hybride C5, ben benieuwd wanneer die komt
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik voel met je mee, zit in hetzelfde schuitje terwijl ik amper kilometers op Nederlandse snelwegen, laat staan steden maak.
Subsidie op biodiesel zou eerlijker zijn als de dieselwagen straks (nog) hoger belast gaat worden.
Subsidie op biodiesel zou eerlijker zijn als de dieselwagen straks (nog) hoger belast gaat worden.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Goed, inmiddels weer wat weekjes verder.
Ik begin af en toe te merken dat de automaat/motor vlak vóór een opschakelmoment flink begint te bokken; zou dit te maken kunnen hebben met een verstopte (brandstof)filter waar eerder over gesproken is? Of heeft dit waarschijnlijk te maken met de EGR waar ik het tussenmetaaltje (van de vorige eigenaar) van weggehaald heb?
Ik begin af en toe te merken dat de automaat/motor vlak vóór een opschakelmoment flink begint te bokken; zou dit te maken kunnen hebben met een verstopte (brandstof)filter waar eerder over gesproken is? Of heeft dit waarschijnlijk te maken met de EGR waar ik het tussenmetaaltje (van de vorige eigenaar) van weggehaald heb?
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Kan goed zijn ja, die egr raakt misschien nog eerder vervuild dan met gewone diesel
Kan ook de bak zelf zijn. Is die al eens gespoeld?
Kan ook de bak zelf zijn. Is die al eens gespoeld?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
De EGR is in mijn geval dus altijd afgedopt geweest (tot ik 'm 1-2-3 weken geleden weer 'open' heb gezet).
Als het goed is zou Blauwe Diesel juist een stuk schoner moeten zijn, en daardoor de EGR een stuk minder moeten vervuilen....
Brandstoffilter heb ik maar even een nieuwe voor besteld. Hoop dat ik 'm zelf vervangen krijg....
Automaat heb ik iig nog nooit laten spoelen. Heeft wel altijd op de planning gestaan. Staat nu ~250000 op de teller, dus zou misschien wel eens mogen
Als het goed is zou Blauwe Diesel juist een stuk schoner moeten zijn, en daardoor de EGR een stuk minder moeten vervuilen....
Brandstoffilter heb ik maar even een nieuwe voor besteld. Hoop dat ik 'm zelf vervangen krijg....
Automaat heb ik iig nog nooit laten spoelen. Heeft wel altijd op de planning gestaan. Staat nu ~250000 op de teller, dus zou misschien wel eens mogen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Dat snap ik. De vraag is of de egr vies kan zijn als hij altijd afgedopt is geweest. Zal het eens navragen bij de garage de volgende beurt
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Wat ik regelmatig doe, is 120 op de snelweg rustig warm rijden en dan handmatig in de 4e versnelling zetten.
En dan rij ik ongeveer 25 km met rond de 3700 toeren 120 km.
De 3e versnelling gaat niet (dat vindt de bak niet goed).
Grüß
En dan rij ik ongeveer 25 km met rond de 3700 toeren 120 km.
De 3e versnelling gaat niet (dat vindt de bak niet goed).
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Goede diesel, hoog toerental, lage belasting.
Bij een auto met egr moet je wel bedenken dat deze niet over het hele toerenspectrum actief is. Blijf je buiten dat gebied, door bijvoorbeeld een te hoog toerental, dan heeft het geen effect op egr vervuiling.
Bij een auto met egr moet je wel bedenken dat deze niet over het hele toerenspectrum actief is. Blijf je buiten dat gebied, door bijvoorbeeld een te hoog toerental, dan heeft het geen effect op egr vervuiling.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Dank je voor de info, Jan.
Weet je toevallig ook nog binnen welk toerentalbereik de EGR bij de 2.0HDiF actief is? (136-140pk variant).
Weet je toevallig ook nog binnen welk toerentalbereik de EGR bij de 2.0HDiF actief is? (136-140pk variant).
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nee, die kennis heb ik uit de introductie documentatie van de hdi, de rhz, daar ging het tussen zoiets als 1400 en 3300 toeren maar daar zit ik ongetwijfeld naast, heb het niet bij de hand. De rhz is zo ongeveer de eerste HDI die in de C5 geleverd is. Daarna zal er het nodige aan verfijnd zijn, er zullen ongetwijfeld meer parameters betrokken worden bij het in/uitschakelen van de egr.
Wat ik maar gezegd wil hebben: de egr is niet altijd actief, buiten het werkingsgebied heeft "schoonrijden" geen effect.
Bij de Evasion, ook met rhz, voelde ik wanneer dat schakelen gebeurde, bij vervuiling klepperde de klep wat bij in/uitschakelen en dat voelde je goed bij deze extreem soepele motor.
Wat ik maar gezegd wil hebben: de egr is niet altijd actief, buiten het werkingsgebied heeft "schoonrijden" geen effect.
Bij de Evasion, ook met rhz, voelde ik wanneer dat schakelen gebeurde, bij vervuiling klepperde de klep wat bij in/uitschakelen en dat voelde je goed bij deze extreem soepele motor.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Ik probeer het brandstof filter te vervangen. Krijg deze echter met geen mogelijkheid los. Gewoon een kwestie van de zeshoek tegen de klok in draaien?
//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... 8edf79.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
//uploads.tapatalk-cdn.com/202001 ... 8edf79.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Die zitten meestal erg vast. Er is een speciale dop voor die op je ratel zet. Maar een grote baco en verlengpijp moet ook wel lukken>


Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

