Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Rookie


De kachel in mijn kersverse gouden ph2, 2006 werkt niet goed. Ik krijg niet helemaal helder wat de oorzaak is. Ik heb uiteraard alle topics over kachelellende doorgespit, maar ik ben niet helemaal zeker wat het nou is.
Is er iemand die mee kan denken?
Dit is de situatie:
- voorruitblaas links doet niks
- voorruitblaas rechts doet het wel
- gezichtblaas links doet het wel
- gezichtblaas rechts doet niks
De temperatuur van de lucht wordt hooguit een beetje lauw.
De ventilator werkt wel zoals het hoort; mooi soepel van zacht naar hard etc.
De verwarmingsbuizen onder het dashboard bestuurderszijde worden wel netjes heet.
Wat kan de oorzaak zijn?
Alle tips zijn welkom!
Is er iemand die mee kan denken?
Dit is de situatie:
- voorruitblaas links doet niks
- voorruitblaas rechts doet het wel
- gezichtblaas links doet het wel
- gezichtblaas rechts doet niks
De temperatuur van de lucht wordt hooguit een beetje lauw.
De ventilator werkt wel zoals het hoort; mooi soepel van zacht naar hard etc.
De verwarmingsbuizen onder het dashboard bestuurderszijde worden wel netjes heet.
Wat kan de oorzaak zijn?
Alle tips zijn welkom!
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dit zou het wel eens kunnen zijn.
viewtopic.php?f=4&t=14941&hilit=kachel+kleppen" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=4&t=14941&hilit=kachel+kleppen" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Zo goed als zeker 1 of 2 gebroken kleppen in je kachel
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways

C5club Rookie


Merci! Ik ga in ieder geval ook even naar de motortjes kijken, zou ‘mooi’ zijn als die de oorzaak zijn.

C5club Rookie


Gister onder het dashboard gedoken. Blijkt dat aan de bestuurderszijde allebei de motortjes verdwenen zijn! Heeft iemand er toevallig nog 2 liggen? Of tips waar ze te bestellen? Ik vraag in ieder geval Bartebben eventjes.
Verder de twee motortjes aan de bijrijderskant eruit gehad en getest: werken prima. Kleppen zijn met de hand ook prima te verstellen.
Opvallend is dat er geen warme lucht binnen lijkt te komen. Ik zag op een youtubje van bartebben dat er nog een 3e motortje is, bovenop/precies achter de middenconsole. Weet iemand wat dat motortje precies doet?
foto1
foto2
foto3
Verder de twee motortjes aan de bijrijderskant eruit gehad en getest: werken prima. Kleppen zijn met de hand ook prima te verstellen.
Opvallend is dat er geen warme lucht binnen lijkt te komen. Ik zag op een youtubje van bartebben dat er nog een 3e motortje is, bovenop/precies achter de middenconsole. Weet iemand wat dat motortje precies doet?
foto1
foto2
foto3
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als die motortjes verwijderd zijn, zal dat niet zomaar gedaan zijn.
Mogelijkerwijs omdat er iets mis is met de kleppen die daaraan gekoppeld zijn.
Heb je die óók geprobeerd met de hand te bedienen, zoals je dat aan de rechterkant gedaan hebt?
Groet,
JW
Mogelijkerwijs omdat er iets mis is met de kleppen die daaraan gekoppeld zijn.
Heb je die óók geprobeerd met de hand te bedienen, zoals je dat aan de rechterkant gedaan hebt?
Groet,
JW

C5club Rookie


Mee eens, die zijn vast niet zomaar weggehaald. Bediening met de hand lijkt redelijk soepel te gaan.
Maar de tandjes zijn al wel lekker beschadigd door een lomp stuk gereedschap, denk dat ik er met een vijltje nog wel wat van kan maken.
Maar de tandjes zijn al wel lekker beschadigd door een lomp stuk gereedschap, denk dat ik er met een vijltje nog wel wat van kan maken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Das een goeie, ik zal even kijken of ze inderdaad evenveel slag kunnen maken.
Bij draaiende motor voel ik een minimaal beetje verschil wanneer ik handmatig de onderste klep verdraai. Dan heb je het echt over het verschil tussen ijskoude lucht en koude lucht.
Is er niet nog ergens anders een klep oid die de warme lucht regelt? Iets wat kapot kan zijn zeg maar?
Bij draaiende motor voel ik een minimaal beetje verschil wanneer ik handmatig de onderste klep verdraai. Dan heb je het echt over het verschil tussen ijskoude lucht en koude lucht.
Is er niet nog ergens anders een klep oid die de warme lucht regelt? Iets wat kapot kan zijn zeg maar?