Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Hey allemaal,
Sinds enkele weken heb ik een gerammel aan m'n rechterachterwiel als ik over oneffenheden of drempels rijd. Het is precies het geluid dat er iets los zit, maar enkel als ik over iets overrijd. De auto zelf heeft er voor de rest geen last van en houdt goed zijn baan. Het is enkel hoorbaar. Wat kan dit zijn? Is dat de ADAL of iets anders?
Ik ben er nog niet mee naar de garage geweest en zelf onderzoeken ben ik niet zo handig mee.
Sinds enkele weken heb ik een gerammel aan m'n rechterachterwiel als ik over oneffenheden of drempels rijd. Het is precies het geluid dat er iets los zit, maar enkel als ik over iets overrijd. De auto zelf heeft er voor de rest geen last van en houdt goed zijn baan. Het is enkel hoorbaar. Wat kan dit zijn? Is dat de ADAL of iets anders?
Ik ben er nog niet mee naar de garage geweest en zelf onderzoeken ben ik niet zo handig mee.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als het een adal is , is het meestal kraken.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wielkuipbeplating of kokerbalkbekleding die los zit?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
De wielkuipbeplating zit nog goed vast.
De ADAL is het dus niet, want ik heb geen gekraak.
Het is eerder een klonk zoals je buis die ergens tegen rammelt.
Die kokerbalkbekleding en de afschermplaat kan ik ditzelf controleren?
De remmen zijn wel vervangen al geweest (blokken en schijven) maar het was er al daarvoor. En toen is er geen melding gemaakt dat daar iets los zat.
De ADAL is het dus niet, want ik heb geen gekraak.
Het is eerder een klonk zoals je buis die ergens tegen rammelt.
Die kokerbalkbekleding en de afschermplaat kan ik ditzelf controleren?
De remmen zijn wel vervangen al geweest (blokken en schijven) maar het was er al daarvoor. En toen is er geen melding gemaakt dat daar iets los zat.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je reservewiel of wat daarin ligt?
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Klonk kan ook adal zijn hoor ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Stabustang die wat los zit?
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
reserview denk ik niet, want het is echt specifiek als ik over een verkeersdrempel of een oneffenheid rijd.
maar heb verstaan dus best is op een brug zetten en het rechterachterwiel af halen. Als ik nou een brug had....
maar heb verstaan dus best is op een brug zetten en het rechterachterwiel af halen. Als ik nou een brug had....
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Zitten de plastic eindstops er nog op? Die dingen die het eind van de veerweg opvangen.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman


NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Is da niet enkel als de vering dichtslaagt? Want het is over elke kleine oneffenheid.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2018 14:42
Auto: C5 Tourer, 2.0 16v Ligne Business
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 202000
Kleur: Donker Blauw
en zelf onderzoeken ben ik niet zo handig mee.
Bovenstaande zijn je eigen woorden. Is het niet verstandig om gewoon naar een goede garage te gaan en het te laten onderzoeken. Dit is en blijft een zoekplaatje, wat ZO veel oorzaken kan hebben.
Bovenstaande zijn je eigen woorden. Is het niet verstandig om gewoon naar een goede garage te gaan en het te laten onderzoeken. Dit is en blijft een zoekplaatje, wat ZO veel oorzaken kan hebben.

C5club Fan


Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
Tis al een topic van even geleden maar ik wil toch wel even een oorzaak toevoegen welke ik gevonden
heb.
Ook ik had een rammel aan de rechterzijde.
Na enig tijd zoeken kwam ik er achter dat de rammel kwam van het stangetje van het kantel mechanisme van de achter zitting .
Daar zat wat speling op bij de doorgangen waar de as doorheen gaat.
heb.
Ook ik had een rammel aan de rechterzijde.
Na enig tijd zoeken kwam ik er achter dat de rammel kwam van het stangetje van het kantel mechanisme van de achter zitting .
Daar zat wat speling op bij de doorgangen waar de as doorheen gaat.

V.I.P.


Berichten: 59
Lid geworden op: 13 okt 2010 08:31
Auto: 2.0 16V Break Exclusive
Opties: Xenon verlichting
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11054
Productienummer: 0397
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: EFBD GANACHE
Locatie: Groningen
Ben een beetje laat met reageren.
Ik had hetzelfde en het bleek een kapot draagarmlager te zijn.
Is overigens een afkeurpunt.
Je kunt dat controleren door de auto achter op te krikken zodat het achterwiel los van de grond komt.
Als je het wiel onder en boven vastpakt en heen en weer beweegt, mag er geen speling in zitten.
Zo ja, dat is het tien tegen één een defect lager.
Kostte mij een draagarmlager plm. €80,00 ex btw en 4 werkplaatsuren.
Rond de €380,00 incl. btw.
Ik had hetzelfde en het bleek een kapot draagarmlager te zijn.
Is overigens een afkeurpunt.
Je kunt dat controleren door de auto achter op te krikken zodat het achterwiel los van de grond komt.
Als je het wiel onder en boven vastpakt en heen en weer beweegt, mag er geen speling in zitten.
Zo ja, dat is het tien tegen één een defect lager.
Kostte mij een draagarmlager plm. €80,00 ex btw en 4 werkplaatsuren.
Rond de €380,00 incl. btw.
Je kunt niet verdwalen, alle wegen zitten aan elkaar vast.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Helaas is dat maar deels waar.
De C5 heeft een rechte stabilisatorstang die stevig vastzit aan de wieldraagarm. Daarom is het nauwelijks vast te stellen door aan het wiel te voelen. Eerst de stabilisatorstang losmaken, dan wil dat wel. Die bouten kunnen heel erg vastzitten.
Nog een duidelijke indicatie is: Vettigheid bij de binnenste draagarmlagers.
Het is helaas een echt C5 kwaal.
Laten doen: ca €250 per kant. Zelf doen is wel wat werk, maar een revisiesetje voor twee kanten kost ca €100.
De C5 heeft een rechte stabilisatorstang die stevig vastzit aan de wieldraagarm. Daarom is het nauwelijks vast te stellen door aan het wiel te voelen. Eerst de stabilisatorstang losmaken, dan wil dat wel. Die bouten kunnen heel erg vastzitten.
Nog een duidelijke indicatie is: Vettigheid bij de binnenste draagarmlagers.
Het is helaas een echt C5 kwaal.
Laten doen: ca €250 per kant. Zelf doen is wel wat werk, maar een revisiesetje voor twee kanten kost ca €100.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop