Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Nee er is geen verschil tussen de draden, ze zijn gelijk qua dikte.
Alleen de draad die verderop in de kabelboom zitten aan het massapunt moet worden vastgezet is dikker
Alleen de draad die verderop in de kabelboom zitten aan het massapunt moet worden vastgezet is dikker
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Ja , van beide isolatie afgehaald , ik zie geen verschil
( opzich zou het logisch zijn als de aarde van de + een dikkere draad zou zijn )
( opzich zou het logisch zijn als de aarde van de + een dikkere draad zou zijn )
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik weet echt niet waarom jullie zo druk maken over een massa.
als er aan de kabel een oog is met een gat van 8mm moet je die doen aan een bout van8 mm.
als dat een gat is van 6mm moet je die doen aan een bout van 6mm.
als er aan de kabel een oog is met een gat van 8mm moet je die doen aan een bout van8 mm.
als dat een gat is van 6mm moet je die doen aan een bout van 6mm.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dáár zit/zat het probleem niet, toen eenmaal duidelijk was dat die twee masadraden op één gezamenlijk punt uitkwamen dat met een bout met de massa van de auto verbonden moet worden.
Het mogelijke probleem zat er in dat die twee draden bij de PH2 verschillende diktes hadden, en dus dat je ze niet zomaar kunt doorverbinden op die afgeknipte plek.
Nu ze bij dit setje dezelfde dikte blijken te hebben, is dat geen probleem meer.
En dus kan ariecitroen aan de slag om die kapotte draden weer aan elkaar te solderen
Groet,
JW
Het mogelijke probleem zat er in dat die twee draden bij de PH2 verschillende diktes hadden, en dus dat je ze niet zomaar kunt doorverbinden op die afgeknipte plek.
Nu ze bij dit setje dezelfde dikte blijken te hebben, is dat geen probleem meer.
En dus kan ariecitroen aan de slag om die kapotte draden weer aan elkaar te solderen

Groet,
JW

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Dank voor alle antwoorden , ga de set verder solderen, laat jullie tot weten als de haak is ingebouwd of een gewerkt heeft

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
k heb de geschakelde en de constante + voorzien van 6 quadraad mm.
Zo ook de min draad.
Omdat de amperage,s door de + gaan door de min weer terug moeten.
Ook de lengte van de draad en de belasting speelt hierbij een grote rol.
B.V een koelkast achter in de caravan met een behoorlijk amperage maakt dat de dunne draad kan smelten en de caravan afbrandt.
Grüß
Zo ook de min draad.
Omdat de amperage,s door de + gaan door de min weer terug moeten.
Ook de lengte van de draad en de belasting speelt hierbij een grote rol.
B.V een koelkast achter in de caravan met een behoorlijk amperage maakt dat de dunne draad kan smelten en de caravan afbrandt.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
gewoonlijk staat er in de handleiding bij welke lengte de draad dikte aan gegeven.
Berichten: 65
Lid geworden op: 27 jun 2018 14:42
Auto: C5 Tourer, 2.0 16v Ligne Business
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 202000
Kleur: Donker Blauw
Dus nogmaals...…
Origineel Thule? Kijk eens op de website van Brink trekhaken, of op de website van Winparts. Dan vind je vast de juiste PDF's met aansluitgegevens.
Origineel Thule? Kijk eens op de website van Brink trekhaken, of op de website van Winparts. Dan vind je vast de juiste PDF's met aansluitgegevens.