Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Bikkel


Berichten: 273
Lid geworden op: 09 nov 2019 22:52
Auto: c5 2.0-1.6v l prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Kleur: groen
weet niet of het in dit topic thuis hoort maar kwam er vanmorgen achter met de C5 uit 2001 dat ik 10 km sneller reed dat mijn km teller.
Hoe gecontroleerd. Ik werd door een bord aan de kant van de weg al verschillende malen erop geattendeerd dat ik te hard reed, echter mijn idee met oog op de km teller niet.
Vanmorgen de navi erbij gehangen en ik rij daadwerkelijk 10 km te hard.
Wat is hier de oorzaak van en is dit op te lossen
Hoe gecontroleerd. Ik werd door een bord aan de kant van de weg al verschillende malen erop geattendeerd dat ik te hard reed, echter mijn idee met oog op de km teller niet.
Vanmorgen de navi erbij gehangen en ik rij daadwerkelijk 10 km te hard.
Wat is hier de oorzaak van en is dit op te lossen
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
staat de wijzer nog op nul , het komt voort dat die los komt.
C5club Bikkel


Berichten: 273
Lid geworden op: 09 nov 2019 22:52
Auto: c5 2.0-1.6v l prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Kleur: groen
alles werkt gewoon alleen hij geeft teveel aan
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Willy bedoelt of die precies op nul staat wanneer de auto niet rijdt.....
Juiste bandenmaat ?
En anders het motortje , of idd een naald die los zit , komt vaker voor
Juiste bandenmaat ?
En anders het motortje , of idd een naald die los zit , komt vaker voor
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Teveel of te weinig?
Heb je de originele bandenmaat onder de auto zitten? Zoals aangegeven op het stickertje in de deurstijl.
Heb je de originele bandenmaat onder de auto zitten? Zoals aangegeven op het stickertje in de deurstijl.
C5club Bikkel


Berichten: 273
Lid geworden op: 09 nov 2019 22:52
Auto: c5 2.0-1.6v l prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Kleur: groen
2 antwoorden tegelijk nu,
als hij stilstaat staat hij echt op nul, op het moment dat hij begint te rollen qua snelheid, zie je ook de meter gelijk oplopen, dus daar zit niks raar zo te zien
Bandenmaat = 195/65/15
als hij stilstaat staat hij echt op nul, op het moment dat hij begint te rollen qua snelheid, zie je ook de meter gelijk oplopen, dus daar zit niks raar zo te zien
Bandenmaat = 195/65/15
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Heb je een break of een berline?
Is het altijd al zo geweest voor zover je weet?
Is het altijd al zo geweest voor zover je weet?
C5club Bikkel


Berichten: 273
Lid geworden op: 09 nov 2019 22:52
Auto: c5 2.0-1.6v l prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Kleur: groen
berline
weet ik niet heb hem net een week of 2
weet ik niet heb hem net een week of 2
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ok, je rijdt dus sneller dan de teller aangeeft.
Dat zou kunnen betekenen dat de bandenmaat in de computer verkeerd is ingesteld.
Met een obd2 lezer kan je mogelijk de snelheid uitlezen, dan kan je vergelijken met de teller. Komen die overeen dan staat er waarschijnlijk een andere bandenmaat ingesteld.
Met een lexia is de bandenmaat te configureren.
Dat zou kunnen betekenen dat de bandenmaat in de computer verkeerd is ingesteld.
Met een obd2 lezer kan je mogelijk de snelheid uitlezen, dan kan je vergelijken met de teller. Komen die overeen dan staat er waarschijnlijk een andere bandenmaat ingesteld.
Met een lexia is de bandenmaat te configureren.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij mijn weten kan dat alleen met maten die voor deze C5 beschikbaar zijn.
Ik heb 225/45-17 banden onder mijn C5, die hebben een iets kleinere rolomvang dan de standaard maat 215/55-16.
Maar wat ik ook geprobeerd heb, en met mij GJO met zíjn apparatuur, die maat krijg ik niet geprogrammeerd. Ondanks het feit dat deze maat wél bekend is bij de C5, hij zit immers onder de Carlsson.
Groet,
JW
Ik heb 225/45-17 banden onder mijn C5, die hebben een iets kleinere rolomvang dan de standaard maat 215/55-16.
Maar wat ik ook geprobeerd heb, en met mij GJO met zíjn apparatuur, die maat krijg ik niet geprogrammeerd. Ondanks het feit dat deze maat wél bekend is bij de C5, hij zit immers onder de Carlsson.
Groet,
JW
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Maar da's toch een ph1?
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik denk dat de naald gewoon los zit, heb precies hetzelfde gehad, terwijl de naald netjes op nul stond.
Op de één of andere manier neemt het asje de naald niet goed mee.
Naald met een klein beetje papierlijm (velpon ofzo) vastgelijmd, daarna geen afwijking meer in de snelheid geconstateerd.
Op de één of andere manier neemt het asje de naald niet goed mee.
Naald met een klein beetje papierlijm (velpon ofzo) vastgelijmd, daarna geen afwijking meer in de snelheid geconstateerd.
C5club Bikkel


Berichten: 273
Lid geworden op: 09 nov 2019 22:52
Auto: c5 2.0-1.6v l prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Kleur: groen
als de naald los zit dan doet hij het vaker niet of de snelheid klopt niet, het is alleen dat er een verschil is van 10 km tijdens het rijden verder niks
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Nogmaals, ik heb precies hetzelfde gehad, c.a. 10km verschil en de naald bewoog vloeiend.
Met een klein drupje lijm was het opgelost, dat advies kwam overigens van René van Maren
Met een klein drupje lijm was het opgelost, dat advies kwam overigens van René van Maren
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Is dat over het hele bereik, dus 40 is 50 in werkelijkheid, en 90 is 100?marchris schreef:als de naald los zit dan doet hij het vaker niet of de snelheid klopt niet, het is alleen dat er een verschil is van 10 km tijdens het rijden verder niks
Dan lijkt er maar één conclusie mogelijk: de naald is verschoven. In dat geval zou hij dan, als je 10 km/u rijdt, nog op 0 moeten staan.
Als dat zo is, de naald even losnemen, en op de stand 0 opnieuw vastzetten, met een druppeltje lijm zoals aangegeven.
Groet,
JW



