V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Die hoop heb je wel inderdaad. Maar dat is natuurlijk alleen mogelijk als het pakkingen en afdichtingen zijn die vervangen moeten worden.

Er zijn aanwijzingen dat vocht in de brandstof een / de veroorzakende factor is van voortijdige slijtage. Het slechte nieuws is dat E10 dit alleen maar erger maakt. Het goede nieuws is dat je preventief een vochtverwijderingsadditief in de benzine zou kunnen gaan gebruiken om de levensduur op te rekken.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door boes »

Is er hier iemand die iets zinnigs kan zeggen over de levensduur en betrouwbaarheid van de 1.2 E-Thp ook wel pure tech of pure pech genoemd?

Ik weet dat de eerste last hadden van het kanibaliseren van hun eigen D riempje...
Maar daar is volgens mij een nieuwe riem voor bedacht. En aangezien deze motortjes in bijna alle PSA producten zitten vraag ik me af hoe of wat?
Een kameraad zit te denken om zo'n ding aan te schaffen en vroeg me om advies.
Ik heb die niet,....jullie wel? :smt017
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Menno »

Onze peug heeft een 1.2 puurpech motor , ....
In begin was ik nogal huiverig, maar eerlijk is eerlijk, het torretje doet al dik 50k zijn best, geheel probleemloos :smt023

We hebben de auto vanaf nieuw ( 2017 ).

Gebruik is 90% snelweg, en zéér vlotte rijstijl ( dus lekker in de toeren doortrekken , geen getreuzel en geneuzel ) , start/stop staat standaard uit.

Advies, tja .... beetje dubbel, wij hebben denk ik een prima exemplaar, maar ik hoor ook genoeg narigheid.
Truttig rijden is m.i. funest voor dit soort motoren.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door boes »

Hij heeft een vroege op het oog. Volgens mij 2014 of 2015.
Ben zelf altijd een beetje huiverig voor downsized torretjes. 130pk uit een brommermotortjes :smt017
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door Menno »

De 1.2 puurpech is er met dik 80 , 110 en 130 pk .... ( laatste 2 hebben een turbo )
Ik deel je mening wat betreft die downsize torretjes.

Waterman ( op cifo ) rijdt er ook één , een 110 , en die is ook tevreden, een behoorlijk kritisch persoon, zeker als het Franse meuk betreft ;)

Ga er iig een goede proefrit mee maken, en vraag de historie op, dan zie je snel genoeg of het een probleemgeval betreft ;)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door boes »

Ik hoef zo'n ding niet hoor! Dieselaar tot het niet meer mag ;) (of er goed alternatief is.)
Maar ik wil eventueel wel met hem op proefrit, als ie dat wil. :)
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2019 20:49
Auto: Sedan 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 112.000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Mijn C5 heeft onder garantie bij Damste in Nieuwegein een granulaatreiniging gehad. Resultaat : een compleet andere rijervaring. Meer koppel , plankgas voelt ie krachtiger , gaat veel soepeler door z'n toeren.

Tot vanochtend superblij . Weer waarschuwingslampje aan , fout in de emissieregeling. Dit is de 3e keer sinds ik de auto heb. (juli 2019) .

Uit laten lezen bij Citroen specialist in Vlaardingen . 3 foutmeldingen , te weten: brandstofdruk, injector en overslaan van cilinder.

Ik begin nu wel een beetje moe te worden , ondanks dat ze heerlijk rijd . :x
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door BJG »

De hoofdoorzaak lijkt hier brandstofdruk. De timing is daarop van invloed. Maar ook de HD pomp zelf wil wel eens stuk gaan.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
@Kosta-X: Als je je profiel geheel invult dan is de informatie die je over je THP geeft beter te plaatsen, dus jaargang, km-stand e.d. Juist bij dit soort ervaringen is het van belang of dit bij 50.000 km optreedt of bij 200.000km en of het een vroegere of latere THP is. Ook verdere historie is van belang. Heb je de auto vanaf nieuw of later. Allemaal relevant voor anderen die eenzelfde motor hebben.

Groeten, Cieterman :citrofiel :citrofiel

NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1

C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)Afbeelding
C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)Afbeelding

Honda Jazz e:HEV Elegance
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2019 20:49
Auto: Sedan 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 112.000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Ik heb de auto in juni jl. gekocht van de eerste eigenaar met 99.000 km. Volgens de info van de dealer had de auto een granulaatreiniging gehad bij 50.000 km. Nu bij 111.000 km dus weer .
Volgens de technische man aldaar moet je de schakelindicator vooral niet opvolgen. Bij vaste snelheid niet lager dan 2100 toeren en indien je behoorlijk moet versnellen liefst vanaf minimaal 2500 toeren. Dit doe ik dan ook trouw . Ik tank trouwens altijd V-power of BP Ultimate. Dat zou de vervuiling ook tegen moeten gaan . Op een volle tank scheelt het gemiddeld 6 euro dus ca. 15 euro per maand voor mij. Daar hoef ik het dus niet voor te laten. Mijn gemiddelde verbruik tot nu toe is 1 op 13.6 .Vandaag trouwens weer een emissie waarschuwing :o
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door BJG »

V-Power is altijd beter. :smt023
Maar dit gaat geen inlaatvervuiling tegen omdat de motor direct is ingespoten, waardoor de brandstof niet in de inlaat komt.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2019 20:49
Auto: Sedan 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 112.000
Kleur: grijs
C5club Newbie
C5club Newbie
Onder garantie is de HD pomp vervangen.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door BJG »

Dat komt vaker voor.
Fijn dat het garantie was.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Precies, die pomp is ruim 600 euro en (nog) niemand die hem reviseert.
Af en toe een fuel dryer additief gebruiken zou de levensduur moeten verlengen....

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Re: 1.6THP "problemen" ?

Bericht door c5jan »

https://www.ebay.com.au/itm/For-PEUGEOT ... 2606885131" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor dat geld zou je er een paar op voorraad kunnen nemen :o
Plaats reactie