Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2019 20:55
Auto: c5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 210000
Kleur: grijs
Vanmorgen vroeg wou mijn C5 niet starten.
Samen met de wegenwacht er achter gekomen dat hij geen benzine krijgt.
We hebben op de pomp 12v gezet en de pompt draait en de auto start en rijdt normaal.
Mijn conclusie de BSM is kapot.
Nu heb ik een BSM-L4-00 9657718580
ik kan via de onderdelenlijn komen aan een BSM-L4-00 met een ander 96 nummer.
Kan ik deze zonder problemen monteren ?
Of is er iemand die mij kan helpen aan deze BSM of de mijne kan repareren ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Marcelvk
Samen met de wegenwacht er achter gekomen dat hij geen benzine krijgt.
We hebben op de pomp 12v gezet en de pompt draait en de auto start en rijdt normaal.
Mijn conclusie de BSM is kapot.
Nu heb ik een BSM-L4-00 9657718580
ik kan via de onderdelenlijn komen aan een BSM-L4-00 met een ander 96 nummer.
Kan ik deze zonder problemen monteren ?
Of is er iemand die mij kan helpen aan deze BSM of de mijne kan repareren ?
Alvast bedankt voor de hulp.
Met vriendelijke groet,
Marcelvk
Berichten: 4942
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Als het goed is, zijn alle BSM's voor een C5-ph2 gelijk, van een Ph1 is anders en past ook niet wat aansluitingen betreft.
Citroen nr. 6500 CK, als ik daar op google, kom ik uit op BSM-L4-00 (9657718580)
Welk 96.. nr heb je precies ?

Citroen nr. 6500 CK, als ik daar op google, kom ik uit op BSM-L4-00 (9657718580)
Welk 96.. nr heb je precies ?


C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 25 apr 2019 20:55
Auto: c5 break
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 210000
Kleur: grijs
Heb de 9657718580.
Dus kan gewoon de 6500ck erin zetten.
Mooi dan ga ik deze regelen en erin zetten
Dank je
Groeten marcelvk
Dus kan gewoon de 6500ck erin zetten.
Mooi dan ga ik deze regelen en erin zetten
Dank je
Groeten marcelvk
Berichten: 4942
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
6500ck is het Citroen nr. voor de BSM bij een C5-Ph2.
In de BSM zitten relais ingegoten, één daarvan is voor de benzinepomp en die willen weleens sneuvelen.
Er zijn garages die dat open kunnen peuteren en een bypass maken zodat de pomp direct 12V krijgt bij het aanzetten van het contact.
Geen nette oplossing, maar het kan als (nood) oplossing.
Dit is zo een filmpje waar ze het relais eruit peuteren: https://www.youtube.com/watch?v=_16V_HtZVnQ
In de BSM zitten relais ingegoten, één daarvan is voor de benzinepomp en die willen weleens sneuvelen.
Er zijn garages die dat open kunnen peuteren en een bypass maken zodat de pomp direct 12V krijgt bij het aanzetten van het contact.
Geen nette oplossing, maar het kan als (nood) oplossing.
Dit is zo een filmpje waar ze het relais eruit peuteren: https://www.youtube.com/watch?v=_16V_HtZVnQ
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Bij mijn vorige PH2 heeft de wegenwacht een mooie bypass gemaakt met een zekering er tussen.
Heeft zeer goed gewerkt
Groet
Harry
Heeft zeer goed gewerkt

Groet
Harry
Berichten: 4942
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Laatst had ik het met iemand erover, als je dit type BSM nodig, dan is een exemplaar uit een (sloop)1.6HDI de beste keuze, die heeft geen opvoerpomp, dus dat relais word in principe niet gebruikt en zal z.g.a.n. zijn.
Tenminste dat is de theorie, mogelijk word het relais wel gebruikt, alleen niet zo zwaar als bij een motor met opvoerpomp.
Tenminste dat is de theorie, mogelijk word het relais wel gebruikt, alleen niet zo zwaar als bij een motor met opvoerpomp.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ook niet voor de gloeiers?
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Die kunnen toch niet op hetzelfde relais als de opvoerpomp? Dan zouden ze continue gloeien.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 4942
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bedrading van een diesel is anders, dat relais kan voor de gloeiers gebruikt worden, dat is dan c.a. een minuut bij een koude motor ivm nagloeien.
Of bij regenereren van het roetfilter, dat is dan iets van 7 minuten, in ieder geval word het relais dan niet continue belast.
Ik weet het niet zeker, volgens mij heeft de 1.6HDI een apart kastje/gloeirelais, ergens tegen het schutbord.
Of bij regenereren van het roetfilter, dat is dan iets van 7 minuten, in ieder geval word het relais dan niet continue belast.
Ik weet het niet zeker, volgens mij heeft de 1.6HDI een apart kastje/gloeirelais, ergens tegen het schutbord.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Klopt. Zit tegen de voorkant van de "kast" waar de BSI/BSM in zit.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Let wel even op het verschil tussen BSI en BSM! Dat is niet hetzelfde.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ik staat voor interieur.
M staat voor moteur.
M staat voor moteur.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227

Dikke vingers.....