Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat is een Hollands grapje
Er is een merk WC-Eend, die levert schoonmaakspullen voor onder andere toiletten.
Die maakten in het verleden reclame, met als slogan: "wij van WC-Eend bevelen WC-Eend aan". Inmiddels is dat een gevleugelde uitdrukking geworden in ons land.
Daar lijkt het ook een beetje op in die Forte "aanbeveling", vandaar
Groet,
JW
Er is een merk WC-Eend, die levert schoonmaakspullen voor onder andere toiletten.
Die maakten in het verleden reclame, met als slogan: "wij van WC-Eend bevelen WC-Eend aan". Inmiddels is dat een gevleugelde uitdrukking geworden in ons land.
Daar lijkt het ook een beetje op in die Forte "aanbeveling", vandaar
Groet,
JW
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik volg het met interesse! Voorlopig zijn zowel de voor- als de tegenargumenten inderdaad nogal twijfelachtig qua objectiviteit gezien de bronnen
Maar zelf ben ik dan ook wel weer zo laf om niet als eerste te gaan testen of bio diesel nu echt zo slecht voor mijn motor is...
Hopelijk komen er met de tijd nog wat testverslagen van onafhankelijke bronnen want de (noord) Europese dieselhaat die nu heerst moet echt een keer stoppen vind ik
Maar zelf ben ik dan ook wel weer zo laf om niet als eerste te gaan testen of bio diesel nu echt zo slecht voor mijn motor is...
Hopelijk komen er met de tijd nog wat testverslagen van onafhankelijke bronnen want de (noord) Europese dieselhaat die nu heerst moet echt een keer stoppen vind ik
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wij hadden een autocar lopen in italie , op een bepaald ogenblik hebben we die terug moeten gaan omdat ze de motor niet meer aan de praat kregen.
daar hebben we alles moeten aan herstellen ,pomp ,verstuivers en alles moeten kuisen .
daar hadden zuivere biodiesel in gedaan.
daar hebben we alles moeten aan herstellen ,pomp ,verstuivers en alles moeten kuisen .
daar hadden zuivere biodiesel in gedaan.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Tja, een gehuurde autocar (is dat een camper?) waar je dus totaal geen weet hebt hoe er mee omgegaan is, vind ik geen sterk argument.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat was een bus van het openbaar vervoer.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Dat weet ik uit ervaring!Iceman schreef:Heb wel gehoord over brandstoffilters die binnen de onderhoudsinterval dicht slippen.
Als gevolg van bacteriën groei bij lage temperaturen.
Greetz Iceman
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat gebeurd enkel bij HOGE temperaturen.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
jantje1948 schreef:Dat weet ik uit ervaring!Iceman schreef:Heb wel gehoord over brandstoffilters die binnen de onderhoudsinterval dicht slippen.
Als gevolg van bacteriën groei bij lage temperaturen.
Greetz Iceman
bron: https://transportenmilieu.nl/brandstoff ... lternatief" onclick="window.open(this.href);return false;Door de hoge zuiverheid is er volgens de leverancier geen risico op bacterie- of vlokvorming in de tank zoals dat bij biodiesel wel voorkomt.
C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
Ik heb al een paar jaar die blauwe diesel in gebruik voor mijn trekkers, auto, etc. Het is een veel zuiverder product, wat ook een betere verbranding geven moet. Het is wel iets duurder dan de gewone diesel, maar de kans op problemen is veel kleiner.
Het is juist geen biodiesel, wat van plantaardig materiaal gemaakt wordt. Deze biodieselcomponent, wat verplicht bijgevoegd moet worden vanuit de overheid, trekt vrij makkelijk vocht aan, waardoor de bacteriën makkelijk kunnen gaan groeien. Ik heb het 1x in m'n tank gehad, dan zit je hele brandstofsysteem verstopt.
Deze blauwe diesel wordt van restanten vet en oliën gemaakt, daardoor is de kans op bacteriegroei erg klein. Het kan als 100% product gebruikt worden, maar ook als verplichte bijmenging wat ik gebruik. Dat ik nu iets meer kwijt ben voor de brandstof neem ik maar voor lief, bacteriegroei in de brandstof kan me veel meer kosten, buiten de stilstand.
Waarschijnlijk komt eind vd week m'n andere auto, een DS7 met de 2.0 diesel erin
, die mag er ook op gaan rijden.
Een paar interessante links.
https://futurefuels.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://automotive-online.nl/werkplaats ... l-vergeten" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is juist geen biodiesel, wat van plantaardig materiaal gemaakt wordt. Deze biodieselcomponent, wat verplicht bijgevoegd moet worden vanuit de overheid, trekt vrij makkelijk vocht aan, waardoor de bacteriën makkelijk kunnen gaan groeien. Ik heb het 1x in m'n tank gehad, dan zit je hele brandstofsysteem verstopt.
Deze blauwe diesel wordt van restanten vet en oliën gemaakt, daardoor is de kans op bacteriegroei erg klein. Het kan als 100% product gebruikt worden, maar ook als verplichte bijmenging wat ik gebruik. Dat ik nu iets meer kwijt ben voor de brandstof neem ik maar voor lief, bacteriegroei in de brandstof kan me veel meer kosten, buiten de stilstand.
Waarschijnlijk komt eind vd week m'n andere auto, een DS7 met de 2.0 diesel erin
Een paar interessante links.
https://futurefuels.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://automotive-online.nl/werkplaats ... l-vergeten" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat versta onder blauwe diesel .
C5club Bikkel


Berichten: 293
Lid geworden op: 24 jan 2011 13:18
Auto: C5 break exclusive
Opties: bijna alles dus.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196511
Kleur: blauw
De kleur vd diesel, deze is hierbij blauw gemaakt. Rood was er hier ook voor oa. de landbouw wat goedkoper was, wit voor het verkeer. De rode is er in België nog steeds.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Denk dat ik de volgende tankbeurt maar eens Blauwe Diesel in de tank gooi.
Twijfel nog een beetje tussen 20% en 100%.
Twijfel nog een beetje tussen 20% en 100%.
Berichten: 4960
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik tank altijd premium diesel (V-Power), daar zit geen of relatief weinig biodiesel in.
Aangezien ik graag naar Scandinavie op vakantie ga, heb ik gemerkt wat biodiesel doet
De eerste keer in Scandinavie met de C5, heb ik 2x diesel getankt waar 20% biodiesel in zit, dat merk je vrij snel na een paar honderd kilometer.
Vorig jaar heb ik dat per ongeluk gedaan in Finland, daar is het helemaal een puzzel met premium klinkende namen waar behoorlijk veel biodiesel in zit.
Na 700 km merkte ik dat de motor minder fijn liep, heb toen afgetankt met premium diesel in Zweden en toen was het snel over.
Bleek dat ik iets getankt had waar behoorlijk veel biodiesel in zit, als je het mij vraagt, doe absoluut geen biodiesel in je Citroen.
De C5 staat nu bijna een jaar gestald, deze heb ik met Texaco GTL Diesel (synthethisch) afgetankt voor het stallen, om problemen te voorkomen.
Aangezien ik graag naar Scandinavie op vakantie ga, heb ik gemerkt wat biodiesel doet
De eerste keer in Scandinavie met de C5, heb ik 2x diesel getankt waar 20% biodiesel in zit, dat merk je vrij snel na een paar honderd kilometer.
Vorig jaar heb ik dat per ongeluk gedaan in Finland, daar is het helemaal een puzzel met premium klinkende namen waar behoorlijk veel biodiesel in zit.
Na 700 km merkte ik dat de motor minder fijn liep, heb toen afgetankt met premium diesel in Zweden en toen was het snel over.
Bleek dat ik iets getankt had waar behoorlijk veel biodiesel in zit, als je het mij vraagt, doe absoluut geen biodiesel in je Citroen.
De C5 staat nu bijna een jaar gestald, deze heb ik met Texaco GTL Diesel (synthethisch) afgetankt voor het stallen, om problemen te voorkomen.
C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 14 dec 2010 09:29
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque
Okay,
Biodiesel = Bad
Blauwe Diesel = Good
lijkt in ieder geval ook volgens meerdere bronnen op internet het geval te zijn.
Blauwe diesel is, net als GTL, een synthetische diesel.
Kan ik de topic-naam nog aanpassen? Want ik wil het eigenlijk vooral hebben over de (ervaringen met) het betere goedje.
Biodiesel = Bad
Blauwe Diesel = Good
lijkt in ieder geval ook volgens meerdere bronnen op internet het geval te zijn.
Blauwe diesel is, net als GTL, een synthetische diesel.
Kan ik de topic-naam nog aanpassen? Want ik wil het eigenlijk vooral hebben over de (ervaringen met) het betere goedje.





