Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 C5 HDi 170 BiTurbo Exclusive Break van schicht 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49
Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 HDi 170 BiTurbo Exclusive Break van schicht
JanSr schreef:
Mijn Lexia leest alle modellen uit, maar uitgerekend niet het type dat ik heb: 2.0HDi 16V uit 2006. Dat is niet exemplarisch, want dit is de tweede al waarbij dit optreedt. Bij de globale scan krijg je op alle onderwerpen NEEN bij communicatie, behalve bij Injectie en Automaat.

Hij leest dus alleen de K-lijn (pen 7) uit blijkbaar.
Dan gaat het mis op de CAN I/S (6/14) en CAN diag (8/3).
Heb je al eens een ander model/type geprobeerd?
En lukt het dan ook niet ligt het dan niet aan de auto?
Je kunt prima meten met de multimeter of je een CAN-signaal hebt op 6/14 en 8/3.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


07 nov 2019 22:44
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 nov 2019 19:49
Berichten: 38
Woonplaats: D-49828 Neuenhaus
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 HDi 170 16V BiTurbo FAP automaat
Opties: Panoramadak, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11124cj
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 HDi 170 BiTurbo Exclusive Break van schicht
Update:
  1. FW 8.31 Geïnstalleerd op de NaviDrive (probleemloze uitvoering met de originele Citroen CD 96 792 425 80). Kan geen nieuwe opties ontdekken, echter deze FW is nodig om later een USB-kabel aan te sluiten.
  2. Remlichtschakelaar vervangen (fluitje van een cent), echter de tussenbundel nog niet, omdat ik niet bij de connector kan komen; ongeveer 50 km gereden en hierbij geen problemen met de cruise control gesignaleerd. Dit was met de oude schakelaar niet gelukt, daarmee heb ik zelfs ESP- en automaatstoringen gehad!
  3. Mijn nieuwe PSA OBDII-Bluetooth Interface functioneert met mijn Dell Win10-laptop, maar ik heb nog niet in detail in de ECU van de C5 gekeken (eerst tijd maken)
Tot zover, Jan

_________________
C’est aussi l’Europe, une Citroën française d’un Hollandais en Allemagne...


10 nov 2019 18:13
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 nov 2019 19:49
Berichten: 38
Woonplaats: D-49828 Neuenhaus
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 HDi 170 16V BiTurbo FAP automaat
Opties: Panoramadak, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11124cj
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 HDi 170 BiTurbo Exclusive Break van schicht
Mod-edit: Quote verwijderd.
Svp geen quote van posting er boven, dat voegt niks toe en kost alleen maar ruimte.
Bij beantwoorden op knop "Antwoord" drukken, (links) onder de posting


Update 2:
  1. USB-kabel gemonteerd;
  2. Kaarten-update 2016-2017 geïnstalleerd (hoewel ik ook m'n altijd actuele mobieltje gebruik om files te vermijden);
  3. Nieuwe accu besteld, komt er volgende week in
De cruise control functioneert perfect na het vervangen van de rem-schakelaar. Een optie die ik nog overweeg is het preventief spoelen van de automaat (4x prijzen aangevraagd, alle rond de 300 Euro)

_________________
C’est aussi l’Europe, une Citroën française d’un Hollandais en Allemagne...


17 nov 2019 14:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58
Berichten: 20302
Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 HDi 170 BiTurbo Exclusive Break van schicht
Dat gaat goed dus :smt023

Ik las nog even je vorige posting:
Citaat:
Remlichtschakelaar vervangen (fluitje van een cent), echter de tussenbundel nog niet, omdat ik niet bij de connector kan komen

Dat begrijp ik niet.
Als ik naar dit plaatje uit de IR kijk:
Bijlage:
IR tussenbundel.jpg
dan moet je 'm in de remschakelaar prikken, en op het andere eind van de tussenbundel de losgenomen stekker doen.
Vervolgens moet je die tussenbundel netjes vastzetten.
Er is dus geen extra connector, waar je niet bij zou kunnen. Zo lees ik dat.

Groet,
JW


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.

_________________
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!


17 nov 2019 15:11
Profiel
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 nov 2015 18:32
Berichten: 4497
Woonplaats: Rotterdam
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 HDi 170 BiTurbo Exclusive Break van schicht
Op het plaatje ziet het er makkelijk uit, duik maar eens met je hoofd onder het dashboard en zie het dan maar voor elkaar te krijgen.
Ik snap schicht wel, ben een keer bezig geweest om de kachelfan te vervangen, doorvoor moest van alles los bij de pedalen, bepaalde stekkers zijn lastig bereikbaar of los te krijgen.
De IR zijn vaak zo summier, in dit geval, kijk maar zelf hoe je bij die stekkers komt en los krijgt :D
Dit is niet alleen bij PSA zo, op de beunclub hoor ik meer van dit soort gevallen bij andere merken, staat zo simpel in de officiële documenten, maar in de praktijk …. :(
Een uitzondering is BMW, daar is de technische info vaak uitgebreid een heel duidelijk, maar goed dat is nog geen reden om BMW te gaan rijden :lol:


17 nov 2019 23:40
Profiel
C5club Rookie
C5club Rookie
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 nov 2019 19:49
Berichten: 38
Woonplaats: D-49828 Neuenhaus
Auto: C5 Break Exclusive 2.2 HDi 170 16V BiTurbo FAP automaat
Opties: Panoramadak, trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 11124cj
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 189000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: C5 HDi 170 BiTurbo Exclusive Break van schicht
Voor wie het van belang is:
Mijn C5 gaf na enige weken, nadat ik de remschakelaar vervangen heb, opnieuw geregeld de storing "snelheidscontrole defect", waardoor de cruise control niet meer functioneert. Niet fijn.
Begin vorige week, na een rondje van 600 km snelweg via Den Helder, reed ik de tank nagenoeg leeg en tankte daarna een volle dieseltank. Na enkele km's begon de auto te stotteren en viel in noodloop (gele moterlampje brandt). In de volgende dagen op binnenwegen geen problemen gehad en ook het lampje motorstoring bleef op een gegeven moment uit.
Begin deze week had ik weer een langere rit van 400 km, nu op de Autobahn en bij het accelereren op de invoegstrook kwam de auto, jawel, direct weer in noodloop. Bij een P aan de kant gezet, van het contact af, wachten en daarna normaal doorrijden met weinig gas geven. Als ik rustig gas gaf, kon ik na verloop van tijd wel 160-170 km/u halen, maar met flink gas geven ging het telkens mis. De ronde heb ik afgemaakt en daarbij noodgedwongen zo'n 6 parkeerplaatsen opgezocht. Bij elke herstart met zo rustig mogelijk gas geven viel de cruise control telkens snel af.
Met mijn OBDII-Bluetooth Interface kwam afgelopen weekend als diagnose een "groot brandstoflek" naar voren (en volgens mij enkele vervolgstoringen daarop). Daarom was mijn gedachtegang: tank leeg gereden > extra vuil in het al vervuilde filter gezogen > motor krijgt onvoldoende brandstof (de computer identificeert dit als lek). Gisteren het dieselfilter vervangen, met als direct waarneembaar resultaat dat ik nu weer volgas kan geven zonder motorproblemen. Tijdens een testrit van zo'n 50 km functioneerde de cruise control ook weer zonder haperen. Ook vandaag probleemloos gereden, waarbij ik als test een paar keer fink gas gaf. Diesel-brandstoffilter vervangen > Motorstoring verholpen > Cruise control functioneert > Ik ben blij.

_________________
C’est aussi l’Europe, une Citroën française d’un Hollandais en Allemagne...


25 dec 2019 18:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 54 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.