Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:03
Auto: Tourer Ligne Business
Opties: Panoramadak, metallic, getinte ruiten rondom, inklapbare spiegels
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12021CJ
Productienummer: 10251
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 235345
Kleur: Blauw
KPH: Achter
Locatie: 0318
Ben bezig met het uitvogelen hoeveel HPi’s er nog in Nederland geregistreerd staan. In de data van het RDW staan er in totaal 188, waarvan 119 Breaks, geregistreerd. Daartussen zijn er met een - pas of allang - verlopen APK, die zijn waarschijnlijk al niet meer in gebruik.
Maar voor de C5-club en het forum lijkt het mij wel interessant te weten wie van ons er nog een HPi bezit, al dan niet in gebruik. Ik weet er in ieder geval één, en dan bedoel ik niet de mijne. Nee, naast die van mij is er minstens nog een.
Dus HPi-bezitters/rijders, meld je eens in dit draadje, met:
- jouw forumnaam
- uitvoering (Break of Berline),
- bouwjaar
- kleur
- sinds wanneer je hem (haar) hebt
- km-stand
- evt. overwonnen motorische problemen (waardoor dit type berucht werd) en hoe die is/zijn opgelost.
Hierbij mijn aandeel:
mrvroos, Break, 2001/registratie 2002, Bleu Mauritius, 24-2-2006, 168K+, hikjes bij gas geven; andere bobine.
Maar voor de C5-club en het forum lijkt het mij wel interessant te weten wie van ons er nog een HPi bezit, al dan niet in gebruik. Ik weet er in ieder geval één, en dan bedoel ik niet de mijne. Nee, naast die van mij is er minstens nog een.
Dus HPi-bezitters/rijders, meld je eens in dit draadje, met:
- jouw forumnaam
- uitvoering (Break of Berline),
- bouwjaar
- kleur
- sinds wanneer je hem (haar) hebt
- km-stand
- evt. overwonnen motorische problemen (waardoor dit type berucht werd) en hoe die is/zijn opgelost.
Hierbij mijn aandeel:
mrvroos, Break, 2001/registratie 2002, Bleu Mauritius, 24-2-2006, 168K+, hikjes bij gas geven; andere bobine.
C5 II X7 Ligne Business Bleu 2009
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
Vorige Citroens (vanaf 1980): GSA Club (bruin), VISA II (rood), Visa 1.4 TRS (wit), ZX Avantage 1.4 (rood), Xantia 1.8i 16V PhI (groen), Xantia 1.8i 16V PhII, C5 Break HPi Exclusive (Bleu Mauritius) (groen),
9,9 l/100 km
V.I.P.


Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Hi mrvroos,
Nadat mijn oog nogmaals viel op b.s. onderwerp, dacht ik toch iets gezien te hebben wat in de lijn ligt.... . En dat was een (dacht ik) HPI, die te koop staat bij mijn onderhoudsgarage. De letters staan als zodanig niet vermeld, maar een Exclusive, die op benzine rijdt, komt toch knap in de buurt, dacht ik zo. Zie de aangeboden C5 Break 2.0 van 2004 bij Wagemans in Lettele.
Dit zal één van de nog rondrijdende HPI's zijn. Ik dacht, ik meld het maar even.
Gr., Zietroen
Nadat mijn oog nogmaals viel op b.s. onderwerp, dacht ik toch iets gezien te hebben wat in de lijn ligt.... . En dat was een (dacht ik) HPI, die te koop staat bij mijn onderhoudsgarage. De letters staan als zodanig niet vermeld, maar een Exclusive, die op benzine rijdt, komt toch knap in de buurt, dacht ik zo. Zie de aangeboden C5 Break 2.0 van 2004 bij Wagemans in Lettele.
Dit zal één van de nog rondrijdende HPI's zijn. Ik dacht, ik meld het maar even.
Gr., Zietroen
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De hpi is tot 2003 geleverd, en er staat altijd expliciet hpi op de achterklep.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dat zijn natuurlijk slechts plakletters , maar een 2004 zal gewoon een 2.0i-16v zijn idd 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Snap de aantrekkingskracht ook niet?
Bijna net zoiets als een THP fanclub
Bijna net zoiets als een THP fanclub
V.I.P.


Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Nou Menno,Menno schreef:Dat zijn natuurlijk slechts plakletters , maar een 2004 zal gewoon een 2.0i-16v zijn idd
dat was mijn twijfel ook een beetje, want als ik naar de frontfoto kijk, zie ik de aanwezigheid van die ruitenwisser-klepjes. Of dit (naast de HPI) ook een optie was bij andere modellen, is mij niet bekend. Letters zijn voorts leuk, om op papier mee te stoeien.
Groet, Zietroen
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De exclusive was er ook als " gewone " 2.0i-16v
Verschil was aan de buitenkant dus enkel te zien aan de plakletters HPi ...
Maar de HPi is maar t/m 2002 geproduceerd.
Die jij bedoelt uit 2004 is een "gewone" 2.0 , geen HPi ( 22-pb-zj )
Verschil was aan de buitenkant dus enkel te zien aan de plakletters HPi ...
Maar de HPi is maar t/m 2002 geproduceerd.
Die jij bedoelt uit 2004 is een "gewone" 2.0 , geen HPi ( 22-pb-zj )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ja die, nee dat is geen HPi 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Onder de motorkap is de HPI onmiskenbaar te herkennen aan de plastic kap met HPI er op en aan het veel mooiere inlaatspruitstuk dan van de gewone 2.0i 16V. Dus in geval van twijfel even de motorkap open.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman
NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
V.I.P.


Berichten: 271
Lid geworden op: 07 jun 2012 20:49
Auto: C5 Break 2.0 Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 175550
Kleur: Gris Orageux Metallic
Locatie: Deventer
Jij ziet, jij ziet wat ik niet zie,
en da's een exclusieve dame zonder een letturre of drie
Excusè moi, je suis un petit bébête
zal voortaan béturre oplettuh
en da's een exclusieve dame zonder een letturre of drie
Excusè moi, je suis un petit bébête
zal voortaan béturre oplettuh
Berichten: 4949
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Het is jammer dat een HPI niets geworden is, was een mooi stukje techniek, heel stiekem zou ik er één willen 
Ik snap best dat er HPI knuffelaars rondlopen
Ik snap best dat er HPI knuffelaars rondlopen
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
In de allereerste testen was ook de autoweek er enthousiast over. Zeker tov de PH1 2l16v was de HPI zuiniger, sterker en stiller (tenminste de eerste 20000 kms).
Maar ja, de 2l16V's rijden nog itt de HPI's.
Maar ja, de 2l16V's rijden nog itt de HPI's.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Als die goed doorontwikkeld was had het wat kunnen worden misschien
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Uiteindelijk was de intrinsieke hoge uitstoot van NOx de doodsteek van alle lean burn motoren.
De HPI had een speciale NOx opslag kat die geregenereerd werd door tijdelijk rijk te gaan rijden. Maar die kon weer niet tegen zwavel.
Mogelijk zou men tegenwoordig voor adblue toevoegen kiezen?
Directe injectie is natuurlijk wel gebleven en wordt nu vrij universeel toegepast. Met zijn geheel eigen issues, die de HPI ook al had....
Hier een artikeltje over de hpi vol lof...
https://d3heg8p4kr6m9p.cloudfront.net/a ... otoren.pdf
Leuk dat er iets over de benzine pomp genoemd wordt als hoogstandje, terwijl dat ding altijd kapot gaat en juist de reden dat de HPI's van de weg zijn.
De HPI had een speciale NOx opslag kat die geregenereerd werd door tijdelijk rijk te gaan rijden. Maar die kon weer niet tegen zwavel.
Mogelijk zou men tegenwoordig voor adblue toevoegen kiezen?
Directe injectie is natuurlijk wel gebleven en wordt nu vrij universeel toegepast. Met zijn geheel eigen issues, die de HPI ook al had....
Hier een artikeltje over de hpi vol lof...
https://d3heg8p4kr6m9p.cloudfront.net/a ... otoren.pdf
Leuk dat er iets over de benzine pomp genoemd wordt als hoogstandje, terwijl dat ding altijd kapot gaat en juist de reden dat de HPI's van de weg zijn.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 



