Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die hoogteregeling van de Xenon-unit zit in de koplamp zelf, en moet aangestuurd worden via de CAN.
De vraag is of dat werkt bij het overbouwen, zo niet, kun je de Xenon-unit dan vastzetten in de juiste stand?
De mechanische hoogteafstelling van de complete koplamp unit is een ander verhaal, daarmee regel je de Xenon-unit niet.
Groet,
JW
De vraag is of dat werkt bij het overbouwen, zo niet, kun je de Xenon-unit dan vastzetten in de juiste stand?
De mechanische hoogteafstelling van de complete koplamp unit is een ander verhaal, daarmee regel je de Xenon-unit niet.
Groet,
JW

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Die mechanische hoogte regeling, zit die verbonden aan de veercomputer?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
In datzelfde document staat ook nog:
Groet,
JW
Voor wat het waard is......3. Xenon lampen
De automatische koplampverstelling zorgt er bij een verandering van de wagenhoogte tijdens het rijden of bij het stilstaan van de auto voor, dat de koplamphoogte constant blijft, zoals deze op de fabriek of in de werkplaats is afgesteld.
LET OP : Het is niet toegestaan om een koplamp met xenonlamp te monteren op een versie die daar niet geschikt voor is.
Groet,
JW

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Ja zoiets dacht ik ook wel. Ik denk dat ik hier maar vanaf ga zien.
Berichten: 1751
Lid geworden op: 29 mei 2006 08:59
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Dit project staat bij mij om de hoek; ik had al een draadje verwacht hier.
Veel succes; het ziet er spannend uit op dit moment.

Veel succes; het ziet er spannend uit op dit moment.


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik lees dat toch als uitdaging....JW-C5 schreef:In datzelfde document staat ook nog:Voor wat het waard is......3. Xenon lampen
De automatische koplampverstelling zorgt er bij een verandering van de wagenhoogte tijdens het rijden of bij het stilstaan van de auto voor, dat de koplamphoogte constant blijft, zoals deze op de fabriek of in de werkplaats is afgesteld.
LET OP : Het is niet toegestaan om een koplamp met xenonlamp te monteren op een versie die daar niet geschikt voor is.
Groet,
JW
Maar ok, ik zit dan ook niet met 2 niet rijdende auto's op dit moment...
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Jammer, zou leuk zijn als je wél die mogelijkheid had. Daar zouden we een hoop mee kunnen leren
Het probleem zit, als ik de CitDoc's zo bekijk, in die uitvoerige interactie met een aantal systemen. Ze moeten allemaal op de juiste wijze gekoppeld en geprogrammeerd zijn, anders werkt het niet.
Die koppelingen tussen de verschillende computers lopen via het CAN-Bus systeem. Als er ergens maar een draadje ontbreekt, of een bitje verkeerd staat, werkt dat niet.
Het begint dan al bij dat eerste: zit er in de huidige bekabeling wel bedrading die de hoogteregeling in de koplamp moet aansturen?
Ik heb daar (nog) niet naar gekeken in SEDRE, als ik wat tijd over heb zal ik dat eens doen....
Groet,
JW

Het probleem zit, als ik de CitDoc's zo bekijk, in die uitvoerige interactie met een aantal systemen. Ze moeten allemaal op de juiste wijze gekoppeld en geprogrammeerd zijn, anders werkt het niet.
Die koppelingen tussen de verschillende computers lopen via het CAN-Bus systeem. Als er ergens maar een draadje ontbreekt, of een bitje verkeerd staat, werkt dat niet.
Het begint dan al bij dat eerste: zit er in de huidige bekabeling wel bedrading die de hoogteregeling in de koplamp moet aansturen?
Ik heb daar (nog) niet naar gekeken in SEDRE, als ik wat tijd over heb zal ik dat eens doen....

Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Even snel in SEDRE gekeken naar de verschillen in bedrading tussen een Xenon- en een halogeen uitvoering van de PH2.
Die verschillen zijn er op heel wat punten, waarbij het de vraag is of de hoofddraadbundels 46HAB en 50P/R, alsook 10PR wel identiek zijn. Daaraan worden dan andere eenheden gekoppeld, via stekkerverbindingen met eigen draadbundels.
Die hoofddraadbundels lopen door grote stukken van de auto, die kun je die niet simpelweg uitwisselen omdat er heel veel voor gedemonteerd moet worden.
Desgewenst kan ik je voorbeelden sturen van die schema's, geef dan even je mailadres via een PB. En zet daar dan de laatste 8 cijfers bij van jouw VIN, alsook van de auto waaruit de Xenon afkomstig is. Dan kan ik gericht zoeken naar deze info.
Groet,
JW
Die verschillen zijn er op heel wat punten, waarbij het de vraag is of de hoofddraadbundels 46HAB en 50P/R, alsook 10PR wel identiek zijn. Daaraan worden dan andere eenheden gekoppeld, via stekkerverbindingen met eigen draadbundels.
Die hoofddraadbundels lopen door grote stukken van de auto, die kun je die niet simpelweg uitwisselen omdat er heel veel voor gedemonteerd moet worden.
Desgewenst kan ik je voorbeelden sturen van die schema's, geef dan even je mailadres via een PB. En zet daar dan de laatste 8 cijfers bij van jouw VIN, alsook van de auto waaruit de Xenon afkomstig is. Dan kan ik gericht zoeken naar deze info.
Groet,
JW
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb het maar opgegeven. Met vrij weinig moeite waren de xenons aan de praat te krijgen maar hoogte en bochtregeling is een drama . Vooral omdat dit ook nog eens gewijzigd is in de loop der tijd.
De lampen blijven op vaste hoogte staan (deze is afstelbaar) en dan doet de vering het werk wel.
De lampen blijven op vaste hoogte staan (deze is afstelbaar) en dan doet de vering het werk wel.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik heb toch heel veel profijt van die meedraaiende lampen hoor. Maar ik rij vaak op bochtige en heuvelachtige weggetjes door bossen waar ook nog eens veel wild zit. Dan is het echt een toegevoegde waarde! Heb al menig das, vos en hert tijdig kunnen spottenMenno schreef:Dat is niet anders dan in een ph1!....
Enkel meedraaien werkt niet.
Voegt mi sowieso weinig toe, had het zelf altijd op uit staan ....

Ook aan de Spaanse Costa Brava met veel klimmen,dalen en bochten vind ik het ideaal.
Ik heb ook het idee dat het voor tegenliggers op dat soort wegen wat prettiger is
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Ik vind het toch wel prettig dat je mijn twijfels even bevestigd. Ik had al aardig wat losgehaald en ik stuitte ook op verschillende draadverbindingen. Volgens mijn gaan er ook verschillende naar de veercomputer en deze is denk ik ook al anders dan mijn C5. Die zou ik natuurlijk ook nog kunnen overzetten, maar dan is de vraag of er ook nog meer veerbollen aan te pas komen.JW-C5 schreef:Even snel in SEDRE gekeken naar de verschillen in bedrading tussen een Xenon- en een halogeen uitvoering van de PH2.
Die verschillen zijn er op heel wat punten, waarbij het de vraag is of de hoofddraadbundels 46HAB en 50P/R, alsook 10PR wel identiek zijn. Daaraan worden dan andere eenheden gekoppeld, via stekkerverbindingen met eigen draadbundels.
Die hoofddraadbundels lopen door grote stukken van de auto, die kun je die niet simpelweg uitwisselen omdat er heel veel voor gedemonteerd moet worden.
Desgewenst kan ik je voorbeelden sturen van die schema's, geef dan even je mailadres via een PB. En zet daar dan de laatste 8 cijfers bij van jouw VIN, alsook van de auto waaruit de Xenon afkomstig is. Dan kan ik gericht zoeken naar deze info.
Groet,
JW
Maar nogmaals fijn om te lezen dat mijn gedachten toch enigszins kloppen en dat ik van die ombouw helaas af moet gaan zien. Heb er nog lang over getwijfeld namelijk.
En dan nog het feit dat het, omdat het niet fabriek-af is, niet door de apk komt.
Verder is de donor aardig leeg gehaald en kan die bijna van de oprit verwijderd worden.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die veercomputer is zeker anders.
Onder jouw auto zit HA3, met alleen hoekbollen.
Maar de 2.2 HDI donor heeft HA3+, met extra middenbollen, En dus een andere veercomputer.
De enige mogelijkheid zou kunnen zijn de Xenon koplampunits over te zetten, zonder hoogteregeling daarvan.
Maar de vraag is dan of je de Xenonunits kunt fixeren in een vaste positie, zoals exroosje dat gedaan heeft bij zijn PH3. Geen idee of dat kan, en hoe dat dan gedaan zou moeten worden.
Groet,
JW
Onder jouw auto zit HA3, met alleen hoekbollen.
Maar de 2.2 HDI donor heeft HA3+, met extra middenbollen, En dus een andere veercomputer.
De enige mogelijkheid zou kunnen zijn de Xenon koplampunits over te zetten, zonder hoogteregeling daarvan.
Maar de vraag is dan of je de Xenonunits kunt fixeren in een vaste positie, zoals exroosje dat gedaan heeft bij zijn PH3. Geen idee of dat kan, en hoe dat dan gedaan zou moeten worden.
Groet,
JW

C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 28 jul 2019 20:21
Auto: Break
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Nou dat laatste ga ik zeker wel proberen. Dus daar komen we snel genoeg achter.