Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


Citroen specialist Fokker

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2006 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134  Volgende
 1.6THP "problemen" ? 
Auteur Bericht
Online
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 nov 2009 15:06
Berichten: 2875
Woonplaats: 0227
Auto: 0.8x c5, Tendance
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 218kkm
Kleur: Bleu avec glitters


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Die hebben heel weinig problemen,.....want die bestaan niet.
THP kan niet op lpg


08 sep 2019 19:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jul 2017 17:12
Berichten: 271
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09879
kilometerstand: 145000
Kleur: grijs


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik ben er nu voor de 2e keer 1 tegen gekomen, dus je zou denken dat het wel kan.
Staat er ook 1 te koop op autotrack. https://www.autotrack.nl/tweedehands/ci ... 5/45788859


08 sep 2019 19:26
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jun 2008 13:44
Berichten: 2807
Woonplaats: Huisduinen
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227CJ
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 52000
Kleur: Rouge Profond KKQD**


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
En ook autogasinstallatieproducenten geven dat aan: klik en klik en nogmaals klik.
Het komt echter in de praktijk niet zo vaak voor, mede omdat naast lpg er zo'n 10 à 20% van de tijd ook op benzine gereden wordt (zeg maar 1 op elke 5 brandstofinjecties). Daardoor komt het omslagpunt verder weg te liggen dan bij alleen lpg-gebruik. Daarnaast is (was?) de trend om minder op lpg om te bouwen. En als derde argument tegen lpg bij een direct ingespoten benzinemotor: wil je een extra systeem inbouwen bij een motor die al meer problemen heeft door zijn constructie (let wel: ik heb in het verleden (tot ongeveer 2009 in totaal zo'n 1,5 miljoen km) altijd tot grote tevredenheid op lpg gereden, ben dus geen 'principiële' tegenstander)?
Volgens mij helpt lpg niet tegen de vervuilingsproblemen van een THP-motor. Die ontstaan o.a. door olieaankoeken op de kleppen omdat daar geen benzine meer langs spoelt (die wordt na de kleppen direct in de cylinder gespoten. Ook lpg (afhankelijk van het systeem) wordt in de cylinder geïnjecteerd dus spoelt de kleppen ook niet schoon.

_________________
Dyane, 2CV, VW1300, Austin Allegro, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding

De meeste computerfouten ontstaan tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel


08 sep 2019 20:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4005
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Die discussie is hier inderdaad al eerder gevoerd.
Alhoewel ik begrepen heb dat de LPG niet direct geïnjecteerd wordt (er zijn geen combi gas / benzine injectoren ontwikkeld , zoals voor de tsi, vanwege de geringe markt), de lpg in gasvorm heeft echter geen reinigende eigenschappen.

Inderdaad blijven de benzine injectoren meedoen om ze heel te houden.

LPG brandt wel iets schoner, dus ik verwacht minder roet en de aanslag bij de kleppen is een olie / roet mengseltje. Dus mogelijk bouwt het minder snel op.....

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


09 sep 2019 09:56
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 31 maart 2013 23:12
Berichten: 5008
Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 360000
Kleur: Sable de Langrune


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Had je je flashlube truuk al ingebouwd eigenlijk?


09 sep 2019 11:05
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 16:01
Berichten: 4005
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Johan is er mee bezig geweest maar wilde een speciaal venturitje hebben om de lube bij alle kleppen te krijgen, daar is het wachten nog op. Binnenkort meer.

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


09 sep 2019 15:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 363
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Ik heb als proef de achterste carterventilatie afgedopt.
Wat mijn bevinding is dat dan er een lichte mate van overdruk waarneembaar is. Enkel de voorste ventilatie is dan ook niet afdoende om de blowby gassen uit je carter af te voeren.

Na deze bevinding heb ik dit weer terug gebracht.


16 sep 2019 15:40
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 10 okt 2009 16:58
Berichten: 11937
Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
:o


16 sep 2019 15:45
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 14 dec 2010 09:29
Berichten: 103
Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF 138
Opties: Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 144000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Een vriend van me zit te kijken naar een benzine C5. Aangezien ik zelf altijd Diesel rijd, maar hem toch van goed advies wil voorzien: Is er een jaartal vanaf wanneer de 1.6THP betrouwbaar is geworden, of moet ik gewoon een 2.0 aanbevelen?


05 okt 2019 09:41
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 12 feb 2013 15:44
Berichten: 1674
Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 216.000
Kleur: Gris


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Als je de vriendschap wilt behouden het laatste ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

_________________
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline


05 okt 2019 10:07
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2017 19:41
Berichten: 107
Woonplaats: Rijnmond
Auto: 308 SW
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 170.000
Kleur: Bleu


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Als ie perse een 1.6 wil, neem dan een diesel. ;-) :-)

_________________
Mijn zwager had wel een C5.


05 okt 2019 17:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 363
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Wat is de cilinderdruk bij meting bij een koude motor en wat mogen ze verschillen tussen de onderlinge cilinders?

Compressieverhouding is 10.5 op 1 maar je meet wel wat verlies door de meetslangen.


05 okt 2019 18:20
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 08 sep 2010 19:25
Berichten: 1805
Auto: Voorheen C5 1.6 THP
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12454
Productienummer: 0056
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 115000
Kleur: Bleu Bourrasque


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Smultie schreef:
Een vriend van me zit te kijken naar een benzine C5. Aangezien ik zelf altijd Diesel rijd, maar hem toch van goed advies wil voorzien: Is er een jaartal vanaf wanneer de 1.6THP betrouwbaar is geworden, of moet ik gewoon een 2.0 aanbevelen?


Niet echt; heb nu zelf een THP uit 2017. (Nog) geen kettingproblemen, maar wel last van interne vervuiling. Motor heeft bij 70K een granulaatreiniging gehad.

_________________
Citroën-historie:
DS5 Business Executive BlueHDI (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 Ligne Business 1.6 THP (met DS3 SoChic 1.2 voor de andere dame)
C5 VTR 2.0 (PHII) (met C3 XTR 1.4 voor mijn andere dame)
C5 Ligne Prestige 1.8 (PHI) (met ZX Aura 1.6 voor mijn andere dame)
Xantia Tentation
1.6GS pallas 1.2

Nu sinds 2017 een Peugeot 3008 II GT-Line, 1.6 THP


06 okt 2019 07:00
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 7399
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 9000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Zeevijver schreef:
Wat is de cilinderdruk bij meting bij een koude motor en wat mogen ze verschillen tussen de onderlinge cilinders?

Compressieverhouding is 10.5 op 1 maar je meet wel wat verlies door de meetslangen.

Bedoel je de compressie einddruk?
Die is wat minder relevant.
Het beste doe je een lektest.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 12S LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, C-Crosser 2.4

Hobby: Burton zie website


10 okt 2019 15:05
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 03 dec 2016 09:54
Berichten: 363
Woonplaats: 030
Auto: Tourer 1.6 THP
Opties: Een decadent elektrisch bedienbare achterklep
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 220000
Kleur: Gris fulminator


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: 1.6THP "problemen" ?
Voor de motor had ik een set gekocht maar heb ook een test gedaan bij mijn thp. Hoogste waarde was 8.15 de laagste 7.5. Op zich zijn de verschillen niet groot.

De lagere waardes komen waarschijnlijk omdat je zo geen invloed hebt op de gasklepstand. Maar de waarden mer de standaard gasklepstand zullen niet zover uiteen lopen bij dezelfde motoren.

Een lektest is idd een goeie als je over de geschikte instrumenten beschikt. Helaas moet ik het zonder doe maar heb op zich geen zorgen. De motor levert prima vermogen en loopt mooi stationair rond.

Vandaar de vraag.


11 okt 2019 20:38
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2006 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.