Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club Newbie


Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2013 10:44
Auto: C5 Break 2.0 16v LPG 2002
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
Omdat de handrem vast liep op beide remtangen/klauwen, de hevel terug geslagen zodat er weer gereden kon worden, van de week beide remklauwen vervangen. Via Snuverink een set 2de hands geregeld.
Nu liggen de oude als oud ijzer op mijn werkbank. Iemand ervaring met het reviseren van de handrem op de klauw? De rem zelf deed het prima. Na het aantrekken van de handrem komt de hevel niet meer terug in de "los" stand.
Nu liggen de oude als oud ijzer op mijn werkbank. Iemand ervaring met het reviseren van de handrem op de klauw? De rem zelf deed het prima. Na het aantrekken van de handrem komt de hevel niet meer terug in de "los" stand.
C5 Break 2.0 16v LPG 2002
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
Ik weet dat iceman op dit moment met zon project bezig is...…….
Zeg maar André
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
De enige manier om de hevel weer goed gangbaar te krijgen is om hem veelvuldig te bewegen.
Even een stukje pijp op de hevel zetten en dan op en neer bewegen, kost wat moeite maar daarna werkt het weer prima.
Let op bij deze actie komt de zuiger uit de klauw, als je dan de ring in de remklauw vervangt en dan de zuiger terug plaatst dan werkt alles weer zoals het hoort.
Er zijn revisie setjes te verkrijgen via de diverse onderdelen sites.
Succes
Greetz Iceman
Even een stukje pijp op de hevel zetten en dan op en neer bewegen, kost wat moeite maar daarna werkt het weer prima.
Let op bij deze actie komt de zuiger uit de klauw, als je dan de ring in de remklauw vervangt en dan de zuiger terug plaatst dan werkt alles weer zoals het hoort.
Er zijn revisie setjes te verkrijgen via de diverse onderdelen sites.
Succes

Greetz Iceman

Foto's
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.
Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.
Diagbox
Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Dat kun je dus het beste doen met de klauw op de auto. Dan komt de zuiger er niet uit.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Is dat een duurzame fix?
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik heb het in maart gedaan, daarna goed in het vet gezet en het werkt nog steeds goed. Zolang het niet vaker hoeft dan 2 keer per jaar.....
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Iceman schreef:De enige manier om de hevel weer goed gangbaar te krijgen is om hem veelvuldig te bewegen.
Even een stukje pijp op de hevel zetten en dan op en neer bewegen, kost wat moeite maar daarna werkt het weer prima.
Let op bij deze actie komt de zuiger uit de klauw, als je dan de ring in de remklauw vervangt en dan de zuiger terug plaatst dan werkt alles weer zoals het hoort.
Er zijn revisie setjes te verkrijgen via de diverse onderdelen sites.
Succes![]()
Greetz Iceman
Ik krijg die zuiger er niet uit, niet met perslucht of whatever. Krijg m er ook niet meer in, waarschijnlijk te ver eruit laten komen. Heb een speciale set ervoor, klauw ook los van remslang, maar bij indrukken komt de handremhandeltje vast, en komt het niet verder.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Een smeernippel er op zetten en dan met een vetspuit.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Misschien maar eens aan een nieuwe klauw denken, ze staan namelijk niet bekend om de geweldige kwaliteit. Vergeet niet dat het een remsysteem betreft, hier wil je geen concessies aan doen!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
leek mij ook Maarten, heb ik al besteld.
Berichten: 246
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:16
Auto: c5 berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 144000
Kleur: blauw
Locatie: nederland
Nou ja, niet vanwege de kwaliteit. Moet toegeven dat deze klauw ook klemde dmv de handrem handle, maar verder geen roest of zelfs lechte rubbers na 17 jaar. Ik ben nogal merktrouw, omdat als je een andrere auto moet, bij dezelfde auto en type de onderdelen over kunt zetten, want elk merk heeft dezelfde zwakke punten.
Nee, Ford Mondeo had goede remklauwen ook, Mazda 626 was prut, ook de remkwalteiten zelf. Die van de C5 zijn waanzinnig goed, met dat snelle reactie systeem, scheelt echt meters en dus schade.
Ga m komende maand reviseren, dwz alle keeerringen, drukgroep en koppeling, distributie met waterpomp, stuurinrichting (iemand had remvloeistof ipv lds bijgevuld ooit), hydraulische kleppen keerringen vervangen en opboren ivm iets hangende kleppen bij koude start, remschijven en blokken net vervangen.
Kortom, de motor gaat er even uit, werkt makkelijker. Meeste is niet actueel slecht, maar als de auto 220.000 km heeft gelopen, kun je beter alles meteen aanpakken, anders blijf je aan de gang. Kost wat tijd, maar ik vind het heel leuk, en de auto is het waard, want ik denk dat batterijen het niet wordt, wordt waterstof, Toyota begint er ook mee. Dus kan de auto blijven bestaan. En dat is veel duurzamer dan de hele auto vloot vervangen, wat de @groene@ industrie maar al te graag wil.
Nee, Ford Mondeo had goede remklauwen ook, Mazda 626 was prut, ook de remkwalteiten zelf. Die van de C5 zijn waanzinnig goed, met dat snelle reactie systeem, scheelt echt meters en dus schade.
Ga m komende maand reviseren, dwz alle keeerringen, drukgroep en koppeling, distributie met waterpomp, stuurinrichting (iemand had remvloeistof ipv lds bijgevuld ooit), hydraulische kleppen keerringen vervangen en opboren ivm iets hangende kleppen bij koude start, remschijven en blokken net vervangen.
Kortom, de motor gaat er even uit, werkt makkelijker. Meeste is niet actueel slecht, maar als de auto 220.000 km heeft gelopen, kun je beter alles meteen aanpakken, anders blijf je aan de gang. Kost wat tijd, maar ik vind het heel leuk, en de auto is het waard, want ik denk dat batterijen het niet wordt, wordt waterstof, Toyota begint er ook mee. Dus kan de auto blijven bestaan. En dat is veel duurzamer dan de hele auto vloot vervangen, wat de @groene@ industrie maar al te graag wil.