FlorisK
FlorisK
kachel aanjager kapot, of iets anders?

Bericht door FlorisK »

sinds vanmorgen is het bij mijn airco zo dat na ong 5 s de faantjes (die de snelheid van de lucht aangeeft) leeg aanduid (bij starten motor staat hij op 1,5) (airco zelf kan ik gewoon bedienen, dus die krijgt wel voeding)

Na gegoogled te hebben kwam ik ergens tegen dat dit effect komt omdat de kachel aanjager kapot is (weet website adres alleen niet meer :( ). Klopt dit, of kunnen er andere dingen kapot zijn die dit effect hebben ?

Tevens, enig idee wat dit ong kost?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Waarschijnlijk goed nieuws!
Statistisch gezien is de kachelmotor niet kapot, maar een stukje elektronica in de volksmond genoemd ´de module´.
Een stuk goedkoper onderdeel en geen hoge uitbouwkosten voor het dashboard.
Keep your fingers crossed!

gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
FlorisK
FlorisK
Ronald toevallig ook enig idee hoe ik dat kan controleren?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
FlorisK schreef:Ronald toevallig ook enig idee hoe ik dat kan controleren?
Sorry, ik ben geen techneut, het is me zelf gebeurd en weet van een aantal anderen hier ook dat de module relatief vaak kapot gaat.
Even langs de dealer, dan weet je het zeker.

Gr.Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Bij de passagiersvoetenruimte ergens achter het schot naar de middenconsole, zo ongeveer plusminus
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ik heb vanochtend hetzelfde mee gemaakt, net als ik denk lekker handig dat voorruit schoon blaas knopje kapt de hele flikkerse boel er mee. Dus ik met een half ontwasemde voorruit naar Den Bosch gereden (gelukkig was hij uiteindelijk nog redelijk schoon geworden dus ik hoefde niet te gaan vegen...).

Weet iemand of en hoe het probleem van Floris is opgelost?

Zal straks even alle zekeringen na gaan lopen, maar gezien het feit dat alle lampjes en andere zut het nog lijken te doen vrees ik dat het niet zo simpel zal zijn...

<edit>Al gezien dat ik niet de enige hier ben. En dat ik ongeveer 80 pleuri voor een nieuwe module mag neer tellen (als dat het inderdaad is). Ik hou jullie wel op de hoogte van wat het was...</edit>
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 aug 2009 16:35
Auto: C5 Break 2.0i 16v
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: EYCT (grijs)
Locatie: 's-Hertogenbosch
Dit probleem komt vaak voor. Bij de bijrijder voeten in het middenconsol schuimbekleding losmaken onder het dashboard kastje (2 zwarte pennetjes) Daarna met een torkx schroevendraaier het plastic losdraaien wat links zit. Je moet daarvoor de 2e plastic kap naar je toe trekken. Daarachter zit een luchtgat voor de linkervoet te verwarmen ;-)
Zodra die achterste kap los zit kun je bij die unit. Hij zit achter het middenconsol op hoogte van dashboardkastje. Je kan hem ook herkennen aan 2 groene connectoren, een lange en een kleine. Aan die kleine zit een dikke zwarte en een dikke rode draad. Aan die langste connector zitten 2 dunne draden en 2 dikke draden. Dit kastje zit met 2 zeskantige schroeven vast en je kan makkelijk bij de onderste schroef maar wat moeilijker bij de bovenste schroef. Als deze 2 los zijn kun je de unit uit de luchtsluis trekken, hier zit ook een koelblok aan. Hierna kun je de stekkertjes losmaken. Als het contact aan staat moet er op de 2 dikke draden (kleine connector) 12 Volt spanning staan. Als dit er op staat is de 40 Ampere zekering goed. Die andere dikke draden gaan naar de blower. Die kleine draden zijn de stuurdraden. Bij mij was de kleine connector gesmolten. Deze unit kost nieuw bij de dealer 92 Euro incl BTW. Als je handig bent kun je het grote onderdeel op het koelblok zelf vervangen. Dit kan ook defect zijn. Die van mij is nu ook kapot (2e keer) maar nu ga ik toch een nieuwe kopen. Tevens laat ik er een nieuwe connector aan knijpen aangezien deze gesmolten is. Ze zijn in de garage niet aan te slepen, aldus Citroen.

MiC
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Hoi mic2005,
Je zit wel in een erg oud draadje te posten. 18 augustus 2009 zet je er zelf iets neer nu 2007?
Maar oké, je gaat een nieuwe kopen? probeer toch eens maresia parts( http://www.maresiaparts.nl/cms/ ) meestal veel goedkoper!!!

http://www.c5club.nl/c5forum/search.php ... mit=Zoeken
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 aug 2009 16:35
Auto: C5 Break 2.0i 16v
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: EYCT (grijs)
Locatie: 's-Hertogenbosch
Herman schreef:Hoi mic2005,
Je zit wel in een erg oud draadje te posten. 18 augustus 2009 zet je er zelf iets neer nu 2007?
Maar oké, je gaat een nieuwe kopen? probeer toch eens maresia parts( http://www.maresiaparts.nl/cms/ ) meestal veel goedkoper!!!

http://www.c5club.nl/c5forum/search.php ... mit=Zoeken
Helemaal niet gezien, lastig altijd die oude berichten. Zouden eigenlijk automatisch moeten verplaatsen indien ze niet tot een oplossing leiden ;-)

Bedankt voor de link overigens.

MiC
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2013 10:44
Auto: C5 Break 2.0 16v LPG 2002
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
C5club Newbie
C5club Newbie
Zelfs oude berichten zijn nog waardevol.

Bij het starten vanochtend heel even het ventilator icoon en dan niets meer. Zo te lezen de elektronica. Van de week maar eens op pad om een unit uit een sloop auto te halen.
C5 Break 2.0 16v LPG 2002
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 18
Lid geworden op: 17 aug 2009 16:35
Auto: C5 Break 2.0i 16v
Opties: Trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 245000
Kleur: EYCT (grijs)
Locatie: 's-Hertogenbosch
Hihi leuk om te lezen, sux6
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2013 10:44
Auto: C5 Break 2.0 16v LPG 2002
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
C5club Newbie
C5club Newbie
De Valeo kachelweerstand vervangen, Akkie in 030 had er nog een. En mooi dat de aanjager weer werkt.
C5 Break 2.0 16v LPG 2002
Plaats reactie