Wellicht natuurlijk al bekend

Ik zelf heb de versnellingsbak-olie laten vervangen , puur ter prefentie ( ondanks "sealed for life" ) ... Mijn ondervinding is dat dit wel degelijk nut heeft en voor die paar tientjes zeer zeker geen kwaad kan.
Mijn vorige automaatjes hebben dit ook ondergaan ( beide met zo'n " sealed for life" bak ) en waren na zo'n verversing net even soepeler dan voorheen , tevens kon men zo op het oog zien dat de olie best aan vervanging toe was.
Als groot fan van de automaat krijgt de bak dus netjes wat nieuwe olie ondanks dat Citroen zegt dat het een leven lang meegaat ( dit gaat er bij mij niet in


Groet,
Menno.
( PH1 2.2 HDi & V6 hebben een ZF 4hp20 bak , de overige een SMAN AL-4 bak , beide sealed for life, de PH2 komt met ZF 4hp20, SMAN AL-4 en in de meeste C5-3'tjes de nieuwere variant , de Aisin 6-traps automaat )
Zie ook dit artikel : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 07#p310807" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit feb. 2012 : voor volledig nieuwe olie kun je de bak tegenwoordig flushen, hierdoor wordt alle olie ververst, geschikt voor alle types automaat, zie o.a. dit draadje : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 41#p388141" onclick="window.open(this.href);return false;