Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mei 2018 21:33
Auto: C5 Tourer Ligne Prestige Full leder.
Opties: DvD schermen n hoofdsteunen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 7297
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: donkergrijs
ik heb van een erg goede vriend van mij, wat documentatie gekregen omtrent de remservo.
ik zal proberen de bewuste tekening te posten zodat jullie mijn verhaal begrijpen.
door het losdraaien van die dop op de servo, is de kabelhouder in de servo, met veer los komen zitten.
aan het uiteinde van die kabelhouder zit een soort vinger welke verbonder is met een HALgever.
dat is de sensor waarmee de computer werkt om een en ander te kalibreren.
door het losdraaien van die dop is dus ook die vinger onder de HALsensor los geraakt of verplaatst van positie.
en daardoor kan de computer niet meer calibreren.
zover mijn theorie.
ik ga proberen hier het plaatje of de link ernaartoe, bij te krijgen.
en nu de auto APK is goedgekeurd, ga ik binnenkort eens kijken of mijn theorie klopt, en dan maak ik foto's en plak die hier ook neer.
hope this works..
https://myalbum.com/album/cGuNXM3GBAjh
post even als jullie de foto's niet kunnen zien.. dan ga ik verder knutselen..
ik zal proberen de bewuste tekening te posten zodat jullie mijn verhaal begrijpen.
door het losdraaien van die dop op de servo, is de kabelhouder in de servo, met veer los komen zitten.
aan het uiteinde van die kabelhouder zit een soort vinger welke verbonder is met een HALgever.
dat is de sensor waarmee de computer werkt om een en ander te kalibreren.
door het losdraaien van die dop is dus ook die vinger onder de HALsensor los geraakt of verplaatst van positie.
en daardoor kan de computer niet meer calibreren.
zover mijn theorie.
ik ga proberen hier het plaatje of de link ernaartoe, bij te krijgen.
en nu de auto APK is goedgekeurd, ga ik binnenkort eens kijken of mijn theorie klopt, en dan maak ik foto's en plak die hier ook neer.
hope this works..
https://myalbum.com/album/cGuNXM3GBAjh
post even als jullie de foto's niet kunnen zien.. dan ga ik verder knutselen..
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat document is een van de twaalf doc's die zitten in het overzicht D4EA01JRP0 Werkingsprincipes : Elektrisch bediende handrem (Inhoudsopgave)
Heb jij die allemaal?
Er zit ook bij D4EA01JNP0 Functies diagnoseapparaat : Elektrisch bediende handrem met een grote hoeveelheid codes en
Groet,
JW
Heb jij die allemaal?
Er zit ook bij D4EA01JNP0 Functies diagnoseapparaat : Elektrisch bediende handrem met een grote hoeveelheid codes en
En dus de al eerder gestelde vraag: heb je 'm inmiddels al aan Diagbox (niet Lexia) gehangen?2. Uitlezen van de parameters
Het is mogelijk de volgende parameters uit te lezen met behulp van het diagnosegereedschap.
Groet,
JW
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
interessante these!! ik volg het met interesseBig Blue schreef:...
door het losdraaien van die dop op de servo, is de kabelhouder in de servo, met veer los komen zitten.
aan het uiteinde van die kabelhouder zit een soort vinger welke verbonder is met een HALgever.
.... ga ik binnenkort eens kijken of mijn theorie klopt, en dan maak ik foto's en plak die hier ook neer.
.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4952
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Het zijn er 19 op het moment, incl. 2 service bulletins uit 2014 en 2017, welke op chassis nr. worden afgeroepen.JW-C5 schreef:Dat document is een van de twaalf doc's die zitten in het overzicht D4EA01JRP0 Werkingsprincipes : Elektrisch bediende handrem (Inhoudsopgave)
Heb jij die allemaal?
Ik heb ze allemaal voor Big Blue gekocht en gemaild naar hem, met de mededeling dat hij wel effe zoet is met doornemen
Dit zijn de betreffende documenten, welke bij de elektrische handrem worden afgeroepen op zijn chassis nr.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mei 2018 21:33
Auto: C5 Tourer Ligne Prestige Full leder.
Opties: DvD schermen n hoofdsteunen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 7297
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: donkergrijs
Hij is vrijdag APK goedgekeurd.
ik hang hem pas aan de Diagbox als ik die servo open heb gehad, om te zien of mijn theorie klopt.
ik leg de accu los, en daarna pas ,maak ik de servo open.
ik hoop dat ik dan de verbinding met de HALgever kan herstellen, en dat de diagbox dan niet meer nodig is.
als wel, zal ik de codes noteren, en hier posten.
hij rijd en de handrem werkt manueel.
enigste storende is dat gepiep in het begin, en de meldingen op de dashboard.
dus rijd ik er ff zo mee..
misschien de komende week FF tijd voor maken..
ik hang hem pas aan de Diagbox als ik die servo open heb gehad, om te zien of mijn theorie klopt.
ik leg de accu los, en daarna pas ,maak ik de servo open.
ik hoop dat ik dan de verbinding met de HALgever kan herstellen, en dat de diagbox dan niet meer nodig is.
als wel, zal ik de codes noteren, en hier posten.
hij rijd en de handrem werkt manueel.
enigste storende is dat gepiep in het begin, en de meldingen op de dashboard.
dus rijd ik er ff zo mee..
misschien de komende week FF tijd voor maken..
C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 09 mei 2018 21:33
Auto: C5 Tourer Ligne Prestige Full leder.
Opties: DvD schermen n hoofdsteunen
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 7297
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 160.000
Kleur: donkergrijs
poging 1 om hem te herstellen .
de torx parkers zijn verroest, en dus ja hoor weer een heel gedoe om die los te krijgen.
op 2 na eronder vandaag gekregen.
die laatste 2 heb ik de kop vanaf geboord.
helaas de deksel laat niet los, ik kon ook niet goed zien waar de deksel op sluit, moeten beide doppen van de kabelingang los gemaakt worden?
denk van niet, het lijkt erop dat die deksel met kit of iets vast geplakt zit.
in elk geval is er geen beweging in te krijgen.
dus poging gedaan om de hele servo met kabels en al omlaag te halen van het subframe, zodat ik beter kan zien hoe hij in elkaar zit.
de steunen kreeg ik los 4X M6 sleutel 10.
maar de steunen van de servo los maken ging dus niet,, overmatig veel roest om de moeren los te werken.
na 2,5 uur gedoe op mijn rug op de grond onder de auto , de zaak maar weer in elkaar geschroeft met M6 bouten van een XM,, die roesten minder vlug, dan die moderne troep die PSA gebruikt.
ook de parkers vervangen door RVS zelftappende parkers.
eens kijken of ik meer te weten kan komen over die servo hoe hij in elkaar steekt..
en als kers op de taart,, ja natuurlijk, de hele handrem werkt niet meer...
boeit niet echt ,maar is wel vervelend.

lijkt me dus idd vastgeplakt te zitten met soort van ruitenkit.
oke,,,volgende poging weet ik waar ik aan kan trekken.
overigens, bij K zie je nog net de vinger die onder de HALgever hoort te zitten.
de torx parkers zijn verroest, en dus ja hoor weer een heel gedoe om die los te krijgen.
op 2 na eronder vandaag gekregen.
die laatste 2 heb ik de kop vanaf geboord.
helaas de deksel laat niet los, ik kon ook niet goed zien waar de deksel op sluit, moeten beide doppen van de kabelingang los gemaakt worden?
denk van niet, het lijkt erop dat die deksel met kit of iets vast geplakt zit.
in elk geval is er geen beweging in te krijgen.
dus poging gedaan om de hele servo met kabels en al omlaag te halen van het subframe, zodat ik beter kan zien hoe hij in elkaar zit.
de steunen kreeg ik los 4X M6 sleutel 10.
maar de steunen van de servo los maken ging dus niet,, overmatig veel roest om de moeren los te werken.
na 2,5 uur gedoe op mijn rug op de grond onder de auto , de zaak maar weer in elkaar geschroeft met M6 bouten van een XM,, die roesten minder vlug, dan die moderne troep die PSA gebruikt.
ook de parkers vervangen door RVS zelftappende parkers.
eens kijken of ik meer te weten kan komen over die servo hoe hij in elkaar steekt..
en als kers op de taart,, ja natuurlijk, de hele handrem werkt niet meer...
boeit niet echt ,maar is wel vervelend.

lijkt me dus idd vastgeplakt te zitten met soort van ruitenkit.
oke,,,volgende poging weet ik waar ik aan kan trekken.
overigens, bij K zie je nog net de vinger die onder de HALgever hoort te zitten.



