V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
@Mizuno,

Die info is correct, als ik het goed zie.
In de CitDoc's wordt toch een onderscheid gemaakt tussen de PH1 en de PH2, de Ph1 heeft 50 gram meer koudemiddel aan boord dan de PH2. Dat geeft 675 <> 625 gram, +/- 25 gram voor beide.

Is er nu 700 gram in gedaan?
Hopelijk niet meer dan dat, anders krijg je problemen als het echt warm wordt, dan blokkeert het systeem.

Overigens, is er nog een lektest uitgevoerd, om te kijken waar dat verlies van 230 gram door veroorzaakt wordt?
Dat is iets meer dan 10% per jaar, als je het inderdaad 3 jaar geleden nog hebt laten checken...….

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
10% per jaar is normaal. Verdwijnt door diffusie.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die 10% wordt als de bovengrens beschouwd, normaliter is het minder.
Vandaar mijn vraag...…

Bedenk daarbij dat dit koudemiddel een sterk broeikas effect heeft, meer dan 1400 keer zo sterk als CO2.
Daarom wordt er dan gekeken naar de oorzaak van bovengemiddelde verliezen, dat wil je niet onopgemerkt laten gebeuren.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
jantje1948 schreef:10% per jaar is normaal. Verdwijnt door diffusie.
dat is niet helemaal waar, ik weet wagens die na 6 j nog goed koelen ;)

wat wel is , vroeger zat op een autobus 12kg op , als ik die terug leeg maakte met station had ik nooit 12kg terug , maar dan had ik iets terug van 11kg0
die test heb ik verschillende keren gedaan.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
Goedendag .
Een oplossing in zicht voor mij .
Zoals ik eerder in deze topic aangaf problemen te hebben met koel probleem
Waarbij mijn temperatuur meter in het rood gaat en de computer een commando tot stoppen geeft motor te heet. Ik gaf de aircopomp de schuld en stuurde diverse mensen onbewust de verkeerde richting in.
Echter vorig week op vakantie voor de derde keer in storing. Balen dus daarsta je met bijna 40 graden in friesland. Gelukkig in citroen garage in Grijpskerk.
Deze mensen waren direkt bereid mij te helpen. Na diagnose bleek misschien een relais te plakken. Doe maar nieuw was mijn antwoord. De andere weer terug om deze te vervangen.
Na vervanging geen resultaat de ventilator bleef dood. Totdat de montuer de kabels per ongelukt aanstootte en de ventilor even draaide en weer stil. Na verder zoeken bleek een belangrijke stekker gecorrodeerd te zijn en de storing veroorzaakte. De stekker afgeknipt een kabels direkt door gesoldeert. Tot heden werkt alles weer na behoren en de montuers verwachten ook geen klachten meer. Had graag foto toegevoegd maar lukt mij niet.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
Als aanvulling op mijn voorgaande berichtgeving. Als nog de ontbrekende foto.
De symptomen:
Koelvloeitemperatuur meter in het rood.
Stank van Coolant in de passagiers ruimte.
Melding motor te heet onmiddellijk stoppen.
Bijkomstigheid: De corrosie veroorzaakte een storing bij extreme hoge buiten >35+ temperaturen en
met het trekken van een caravan.(toeval of niet???).
De stekker bevind zich achter de grill aan het kabelboom om de relais aan te sturen.

Foeke
Plaats reactie