C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Auteur |
Bericht |
RonaldM
C5club Newbie
Geregistreerd: 22 maart 2016 17:37 Berichten: 2
Auto: C5 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 179000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Hey hallo, Ik heb helaas mijn C5 2.0hdi break moeten verkopen ivm. te weinig kilometers. Daarvoor had ik een C5 2.0 benzine waar de automaat het van begeven had. Ik mis de luxe en stilte enorm. ( Rijd nu een Suzuki baleno automaat zolang) wil toch weer zsm een C5 benzine aanschaffen. De 3 liter 6 cilinder lijkt me aantrekkelijk. Maar heb daar geen ervaringen mee. Welke is duurzamer of beter? Ik moet een automaat kiezen, omdat mijn vrouw er ook in moet rijden, en die kan ivm een handicap, alleen automaat rijden. Waar moet ik op letten bij de aanschaf, buiten dat de vering niet lekt en zo. Is er een manier om te weten of de automaat al op zijn laatste loodjes loopt.( Dat had ik NL bij de 2 liter benzine helaas.)
|
23 jul 2019 13:53 |
|
|
Lucid
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jun 2016 04:57 Berichten: 319 Woonplaats: Egmond Binnen
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Beter of duurzamer, hmm ik gok dat een 2.0 wat makkelijker rijdend te houden is, aangezien vrijwel alles goedkoper is om te vervangen. het rijplezier van een v6 is natuurlijk wel vele malen hoger Ik denk dat dat je uitgangspunt moet zijn bij welke auto je wilt.
|
24 jul 2019 13:07 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Bij de ph2 V6 krijg je wel de véél fijnere 6-traps aisin automaat .... Ook minder gevoelig dan de ZF en zeker de AL 4-traps bakken.
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
24 jul 2019 13:12 |
|
|
Lucid
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jun 2016 04:57 Berichten: 319 Woonplaats: Egmond Binnen
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Dat klopt, het verschil in de bakken is zeker groot, hebben alle PH2 de aisin bak? ik weet dat er een boel 2.2 hdi's zijn die nog gewoon de zf bak hebben als PH2.
Oh en nog een gedeeltelijk antwoord op de originele vraag. de bakken hebben onderhoud nodig als deze slecht beginnen te schakelen. laat inschakelen, hard van versnelling wisselen (slaan) Dit kan dan opspelen bij of warm of koude bak, en bij mijn vorige hdi met de gewone zf bak (ook in de 2.0 benzine) begon de bak te slaan bij grote hitte, dus als de auto goed warmgereden was 100km plus en het ook warm was buiten olie bijhouden is een groot goed bij de automaten
|
24 jul 2019 13:22 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Nee de V6 , 2.0 HDiF 136 , en de 173 pk 2.2 ( maar dat is wel een heel zeldzame C5 ! )
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
24 jul 2019 13:36 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Samenvattend: de enige benzine C5 PH1 of PH2 met de Aisin AM6 bak is de PH2 V6 3 liter. Alle andere benzine PH1 en 2 hebben een 4 bak, de AL4 bij de 1.8 en 2 liter, en de 4HP20 bij de PH1 V6.. Als je niet op elke Euro hoeft te letten, kan ik je de PH2 V6 van harte aanbevelen. Ik heb die van mij nu ruim 9 jaar, de fijnste Citroën die ik ooit gehad heb. En dat waren er heel wat, dit is #21 Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
24 jul 2019 15:59 |
|
|
pgreve
C5club Fan
Geregistreerd: 01 sep 2006 16:17 Berichten: 53 Woonplaats: Gouda
Auto: Skoda Superb Combi 3.6 V6
Opties: L&K
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: G
kilometerstand: 126000
Kleur: Bruin
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Ik heb 13 jaar gereden in de V6 ph1 en ik vond het een geweldige auto! Zoals gezegd is het onderhoud een stuk duurder. Ik kan niet veel zelf, maar ook de meeste onderdelen zijn best kostbaar. Zelf rijd ik ook niet veel kilometers waardoor ik het interessant vind om te kiezen voor extra comfort. De kosten lopen immers op als je meer kilometers maakt. Ik had dus de 4 traps automaat die voor mij prima functioneerde. Schakelt soepel. Ik heb nooit problemen gehad ermee in ieder geval. Op het laatst was de uitlaat op zijn eind. Heb nog wat laten lassen, maar had er geen €2200 voor over om hem helemaal te vervangen... succes met de keuze. Peter. P.S. Soms mis ik mijn C5 best wel! De vering en wegligging is geweldig... maar dat wisten jullie al
_________________ Huidige voiture: Skoda Superb Combi 3.6 V6 Laurin Klement (bj. 02-'12)
Historisch overzicht: C5 Break 3.0 V6 Exclusive aut. (bj. 09-'02) Renault Laguna V6 Grand Tour Initiale (bj. 2001) (foutje!) XM V6 Exclusive automaat (berline) (bj. 1992) CX 25Gti automaat (bj. 1985)
|
02 aug 2019 09:11 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Bij de laatste APK is goed gekeken naar de originele uitlaat onder mijn V6, die inmiddels 12 jaar oud is en 275 kkm gelopen heeft. Die bleek nog in prima staat te zijn, gelukkig. Da's heel wat anders dan de uitlaat onder mijn laatste Xantia 2 liter. Die moest elke paar jaar vervangen worden Ook de uitlaat van de TCT die ik daarvoor had, ging nog geen drie jaar mee..... Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
02 aug 2019 17:18 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1313 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Dat is wel heel snel. Van onze Xantia 2.0 heb ik bij aanschaf in 2009 de einddemper laten vervangen, pas dit jaar en 100.000 km verder er een nieuwe midden en einddemper onder moet hangen (zelf gedaan, bleek bij de APK toch niet helemaal gasdicht ..). Maakte je soms alleen hele korte ritjes?
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
02 aug 2019 19:22 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Nee die dingen zijn over het algemeen bagger kwaliteit .... Als die langer mee is gegaan heb je mazzel gehad Korte ritjes helpt natuurlijk niet , maar die beroerde kwaliteit staat de uitlaat bij de Xantia wel om bekend !
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
03 aug 2019 08:58 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
@Ccinq, was dat een 8- of een 16 klepper? In mijn geval ging het om die laatste.
Nog even nagekeken in het overzicht dat ik er van gemaakt heb: ze gingen gemiddeld zo'n 2½ jaar en 40 kkm mee. Vervangen zijn ze allemaal door de officiële Cit-dealer.
Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 aug 2019 09:44 |
|
|
Ccinq
C5club Veteraan
Geregistreerd: 21 maart 2007 14:56 Berichten: 1313 Woonplaats: 035
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 245.000
Kleur: Bleu Bourrasque
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
16 klepper automaat, en hij is er nog steeds
_________________ Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
|
03 aug 2019 09:57 |
|
|
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33403 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Hier dezelfde ervaring ... De huidige doet het alweer 4 jaar , maar dat komt puur omdat die niet veel km’s maakt en droog in de garage staat Fatsoenlijke kwaliteit uitlaat is niet te koop , dan zou je er één moeten laten maken van rvs ...
_________________ Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.) Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
|
03 aug 2019 09:59 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
Hoe dan ook, bij de uitlaat van de V6 is hiervan geen sprake. Die gaat echt heeeel lang mee Toen ik mijn V6 negen jaar geleden kocht met 132 kkm op de teller, heb ik er een jaar later een reserve uitlaat voor gekocht, daar kon ik voor een redelijk bedrag aankomen. Die staat nog altijd warm en droog op zolder Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
03 aug 2019 13:24 |
|
|
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3559 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 198kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
Re: C5 3.0 V6 of toch de 2.0?
De uitlaat van beide diesel Xantia's hielden het ook ruim 12 jaar vol. Heel netjes,...dacht ik zo.
|
03 aug 2019 15:53 |
|
|
|