Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jun 2019 21:21
Auto: C5 berline 2.0 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 270.000
Ik heb voor de Bsm vorig jaar augustus €214 betaald origineel bij de dealer.
En zelf vervangen.
Houd dit in de gaten voordat ze idiote bedragen gaan vragen.
Een draad op de zekering is inderdaad echt een nood oplossing.
Als de bsm vervangen is hoop ik dat je deze tips niet meer nodig hebt.
Maar wellicht nuttig voor anderen.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Succes
Robin
Verstuurd vanaf mijn S61 met Tapatalk
En zelf vervangen.
Houd dit in de gaten voordat ze idiote bedragen gaan vragen.
Een draad op de zekering is inderdaad echt een nood oplossing.
Als de bsm vervangen is hoop ik dat je deze tips niet meer nodig hebt.
Maar wellicht nuttig voor anderen.
Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
Succes
Robin
Verstuurd vanaf mijn S61 met Tapatalk

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Bsm is vervangen, we zijn veilig thuis gekomen. 570 euro, niet echt goedkoop, maar we wilden gewoon naar huis en geen gedoe met huur auto's en zo. Oude bsm kreeg ik mee. Ze hebben ook onder de achterbank gekeken, naar de benzinepomp denk ik. Helaas doet de meter het niet meer, kwamen we halverwege huis achter toe de meter na het tanken niet naar rechts uit sloeg. Ook geen meting "nog zoveel kilometer over voor je moet tanken".
Nou zien die stekkers op de pomp er ook goor uit, (contact spray er in gedaan) en er zitten twee blauwe stekkers die onderling verwisselbaar lijken te zijn, is dat veilig om te proberen? Ik ga het niet zomaar doen natuurlijk.
Nou zien die stekkers op de pomp er ook goor uit, (contact spray er in gedaan) en er zitten twee blauwe stekkers die onderling verwisselbaar lijken te zijn, is dat veilig om te proberen? Ik ga het niet zomaar doen natuurlijk.
Berichten: 3350
Lid geworden op: 27 jul 2011 22:51
Auto: Break 2.2 16V HDi
Opties: nav/aut/leder/pack parking/alarm/parrot mki9200
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10465
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 420.000
Kleur: Donker Grijs
KPH: Achter
Locatie: Eindhoven
de blauwe stekkers zijn van de abs sensoren
Zeg maar André

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Dankjewel, daar blijf ik dus lekker van af 

Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
moest je ze uit mekaar halen , zien dat je ze niet wisselt , anders zou het kunnen dat je aan de verkeerde kant aan het werken bent.
Berichten: 4940
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Goed om te lezen dat je C5 het weer doet en je veilig heeft thuisgebracht 
Ik ben benieuwd wat het probleem met de brandstofmeter is.

Ik ben benieuwd wat het probleem met de brandstofmeter is.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Dankjewel, en @Willy, ik heb inderdaad goed opgelet met de blauwe stekkers, daar gelukkig niet mee de mist in gegaan.
De bedrading op de stekker van de pomp ziet er ietwat gammel uit, met nog weer draden waar andere draden op geklemd zitten. Ik heb de verbindingen gecontroleerd met de multimeter, stekker schoon gemaakt, verbindingen opnieuw geïsoleerd en dan maar kijken. Ik hoop dat de meter zichzelf "reset" op een gegeven moment. En anders maar mijn garage even laten kijken.
De bedrading op de stekker van de pomp ziet er ietwat gammel uit, met nog weer draden waar andere draden op geklemd zitten. Ik heb de verbindingen gecontroleerd met de multimeter, stekker schoon gemaakt, verbindingen opnieuw geïsoleerd en dan maar kijken. Ik hoop dat de meter zichzelf "reset" op een gegeven moment. En anders maar mijn garage even laten kijken.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Net een code uitgelezen, "P0463 circuit van brandstofpeilsensor A hoge invoer" .
Toch maar ff de Lexia reanimeren.
Toch maar ff de Lexia reanimeren.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Inderdaad, dankjewel, bedrading ziet er niet zo lekker uit daar, vooral bij de stekker ziet het er uit alsof de draden een paar keer in een haakse bocht geduwd zijn geweest.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bij jouw EW10A zit dat zó, in de gecombineerde en in de tank gemonteerde pomp/meter unit.
Dit is de aanssluiting van de brandstofpomp, aangestuurd vanuit de motorsturing: Die werkt dus wel.
De meter zit aangesloten op pin 5 en 6 van de zwarte 6-polige stekker: Daarvan gaan de draden naar de BSI
Als ik je verhaal zo lees heeft men deze gecombineerde pomp/meter unit losgehad, wellicht uit de tank gehaald. Daarbij kan wat misgegaan zijn met die pomp/meter unit.
Het hoeft dus niet aan de bedrading te liggen dat je meter niet werkt, het zou ook nog aan de unit zelf kunnen liggen.
Groet,
JW
Dit is de aanssluiting van de brandstofpomp, aangestuurd vanuit de motorsturing: Die werkt dus wel.
De meter zit aangesloten op pin 5 en 6 van de zwarte 6-polige stekker: Daarvan gaan de draden naar de BSI
Als ik je verhaal zo lees heeft men deze gecombineerde pomp/meter unit losgehad, wellicht uit de tank gehaald. Daarbij kan wat misgegaan zijn met die pomp/meter unit.
Het hoeft dus niet aan de bedrading te liggen dat je meter niet werkt, het zou ook nog aan de unit zelf kunnen liggen.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Duidelijk, ga ik daar morgen ff naar kijken, bedankt voor de duidelijke schema's!

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mocht de unit eruit gehaald zijn, dat moet je dan kunnen zien aan de montagering. Niet bepaald een klusje wat je "even" doet. Kan ook alleen als de tank niet te vol is.
Lijkt mij persoonlijk logischer dat de bedrading gekneusd is.
Lijkt mij persoonlijk logischer dat de bedrading gekneusd is.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Bikkel


Berichten: 253
Lid geworden op: 06 mei 2015 19:20
Auto: C5 2.0i16V Comfort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 93.000
Kleur: EZR Gris Aluminium
Ik had het idee dat de unit niet los is geweest, de laag vuil lijkt niet verstoord.