Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Graag jullie ideeen : onze trouwe C5 uit 2010 met een trouwe 20 163 pk motor erin en inmiddels 208k gereden.
Iets van d voorgeschiedenis , gewoon onderhoud gepleegd . Bij 160k li voor veerpoot vervangen , samen met complete distributie. Bij 203 k is de andere veerpoot rechtsvoor vervangen. En daarbij is het lds op nivo gebracht , circa 400cc bijgevoegd
Met de auto op vakantie, zoals gebruikelijk met de caravan erachter. Geen enkele probleem tot gisteren avond we tijdens het rijden de melding kregen niet harder rijden dan 90km en het service lampje ging branden. De auto was oo dat moment ook “;stoterig “ Mn aan de achterzijde
Stuk doorgereden naar de camping waar we vlakbij waren en op 200 meter voor de camp8ng zakte de achterkant helemaal door . Stapvoets laatste stukje gereden.
Via de alarmcentrale vanochtend de auto naar de Citroen dealer gebracht , vanmiddag goed nieuws auto was gemaakt. Vier liter LDS toegevoegd en de auto is weer helemaal klaar. Geen lekkage te ontdekken.
Ook bij ons thuis op de oprit voor de vakantie hebben wij geen lekkage gezien, maar vanaf het bijvullen van de LDS bij 203k en nu bi208k is er wel 4 liter LDS verdwenen.
Iemand een idee waar dit gebleven zou kunnen zijn ???? Wil wel over een paar dagen naar huis , met uiteraard een reserve LDS kan in de auto
Iets van d voorgeschiedenis , gewoon onderhoud gepleegd . Bij 160k li voor veerpoot vervangen , samen met complete distributie. Bij 203 k is de andere veerpoot rechtsvoor vervangen. En daarbij is het lds op nivo gebracht , circa 400cc bijgevoegd
Met de auto op vakantie, zoals gebruikelijk met de caravan erachter. Geen enkele probleem tot gisteren avond we tijdens het rijden de melding kregen niet harder rijden dan 90km en het service lampje ging branden. De auto was oo dat moment ook “;stoterig “ Mn aan de achterzijde
Stuk doorgereden naar de camping waar we vlakbij waren en op 200 meter voor de camp8ng zakte de achterkant helemaal door . Stapvoets laatste stukje gereden.
Via de alarmcentrale vanochtend de auto naar de Citroen dealer gebracht , vanmiddag goed nieuws auto was gemaakt. Vier liter LDS toegevoegd en de auto is weer helemaal klaar. Geen lekkage te ontdekken.
Ook bij ons thuis op de oprit voor de vakantie hebben wij geen lekkage gezien, maar vanaf het bijvullen van de LDS bij 203k en nu bi208k is er wel 4 liter LDS verdwenen.
Iemand een idee waar dit gebleven zou kunnen zijn ???? Wil wel over een paar dagen naar huis , met uiteraard een reserve LDS kan in de auto

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
De Franse garage heeft zeker met de Franse slag gekeken, vandaag onderweg naar huis en bleek al vrij snel een lekkage links achter , drup ,drup, drup...... blijkt dat ze langs de tolweg nog wel ( Soms twee soorten ) LHM verkopen maar geen LDS. Dus camping opgezocht en morgen maar een andere Citroen garage, benieuwd naar hun diagnose
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Oei dat is vervelend, zeker op vakantie. Dat LDS schaars is, is helaas een feit en nieuw alleen langs de pomp ook de automaterialen zaak heeft het vaak niet.
Hopelijk morgen en goede sluitende diagnose. In ieder geval heb je nu zelf gezien waar het lekt. Succes!
Hopelijk morgen en goede sluitende diagnose. In ieder geval heb je nu zelf gezien waar het lekt. Succes!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
In Frankrijk kun je bij de Intermarche en de Bricomarche vaak terecht voor LDS. En als dat niet werkt hebben ze het zeker bij Norauto, meestal te vinden op elk "centre commercial"
LHM mocht je zelf doen van PSA. Voor LDS verwachten ze dat je de garage binnenrijdt, daarom verkopen ze het slechts mondjesmaat in de reguliere winkels...
LHM mocht je zelf doen van PSA. Voor LDS verwachten ze dat je de garage binnenrijdt, daarom verkopen ze het slechts mondjesmaat in de reguliere winkels...
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Even afloop weergeven, de linkerachterveerpoot bleek te lekken. dealers in Frankrijk hadden op korte termijn geen Om de auto te repareren. Daarom na telefonisch overleg met mijn NL garage naar NL gereden met 4 liter LDS in de auton
Auto is van de week bij GJO gerepareerd . Op naar de volgende 200k km
Auto is van de week bij GJO gerepareerd . Op naar de volgende 200k km

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Het verhaal gaat verder ......
Helaas bleek de reparatie van de veerpoot niet afdoende, de auto lekte weer. Afgelopen vrijdag weer naar GJO geweest ( tussen alle afspraken door want was de laatste dag voor zijn vakantie : hulde) . Bleek een leidingaansluiting niet goed te zijn. Leiding gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd. Auto 10 minuten laten draaien, beetje “ gymmen” en na 10 minuten geen enkele druppel . Opgetogen weer naar huis , afgelopen weekend circa 350 km gereden en wat zagen we zondagavond wederom wat druppels onder de auto.........
maandagochtend lag de achterkant “ op zijn gat” ( net als de oude snoeks) en lag er een behoorlijke lekkage onder de auto ( er was niet meer mee gereden) , gedurende de ochtend is de elctrische pomp gaan pompen en kwam de auto weer omhoog en sloeg ook de pomp af .
Gisteren avond maar even de accu losgemaakt , auto gaat maandag as naar Citroenspecialist bij mij 8n de buurt .
Heeft iemand ideeen ??? Die ik mee kan geven ??
Ik zie nml hetzelfde patroon:
Pech in Frankrijk : alleeen bijgevuld niets kunnen vinden , geen lekkag
Reparatie GJO achterveerpoot vervangen , geen lekkage
Tweede reparatie (oude) leiding opnieuw gemonteerd , geen lekkag
Dus steeds als er met de auto gereden was lekte de auto behoorlijk
Helaas bleek de reparatie van de veerpoot niet afdoende, de auto lekte weer. Afgelopen vrijdag weer naar GJO geweest ( tussen alle afspraken door want was de laatste dag voor zijn vakantie : hulde) . Bleek een leidingaansluiting niet goed te zijn. Leiding gedemonteerd, schoongemaakt en weer gemonteerd. Auto 10 minuten laten draaien, beetje “ gymmen” en na 10 minuten geen enkele druppel . Opgetogen weer naar huis , afgelopen weekend circa 350 km gereden en wat zagen we zondagavond wederom wat druppels onder de auto.........
maandagochtend lag de achterkant “ op zijn gat” ( net als de oude snoeks) en lag er een behoorlijke lekkage onder de auto ( er was niet meer mee gereden) , gedurende de ochtend is de elctrische pomp gaan pompen en kwam de auto weer omhoog en sloeg ook de pomp af .
Gisteren avond maar even de accu losgemaakt , auto gaat maandag as naar Citroenspecialist bij mij 8n de buurt .
Heeft iemand ideeen ??? Die ik mee kan geven ??
Ik zie nml hetzelfde patroon:
Pech in Frankrijk : alleeen bijgevuld niets kunnen vinden , geen lekkag
Reparatie GJO achterveerpoot vervangen , geen lekkage
Tweede reparatie (oude) leiding opnieuw gemonteerd , geen lekkag
Dus steeds als er met de auto gereden was lekte de auto behoorlijk

C5club extreme Fan


Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
Inmiddels opgelost , er was een aansluiting op de veerpoot lek. Moest de hele leiding vervangen worden ...... weer @450
Maar lekkage is nu ( na 2 ) dagen voorbij
Maar lekkage is nu ( na 2 ) dagen voorbij