Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 25 apr 2019 07:16
Auto: C5 break 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 321000
Kleur: Grijs
Gisteren weer eens met de aanhanger op pad, en tijdens de rit plots vermogensverlies en een enorme roetpluim uit de uitlaat [FACE SCREAMING IN FEAR]. Ik dacht direct aan een probleem met de luchtleiding van de turbo compressor.
Aangezien ik gisteren dus erg druk was met hetgeen ik met de aanhanger opgehaald had, heb ik zojuist even gecheckt of mijn vermoedens juist waren. Inderdaad een scheur van ongeveer 4 cm in de turboslang.
Geen lastig karwei om te vervangen, mits je de juiste slang hebt en nieuwe klemmen, de klemmen lukt wel, maar is er iemand die een turboslang van de 2.0 hdif 2006 toevallig heeft liggen? Ik kom hem graag vandaag halen zodat ik morgen weer kan rijden met claudette er staat 350 km op de planning en ik kan niet zonder.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Aangezien ik gisteren dus erg druk was met hetgeen ik met de aanhanger opgehaald had, heb ik zojuist even gecheckt of mijn vermoedens juist waren. Inderdaad een scheur van ongeveer 4 cm in de turboslang.
Geen lastig karwei om te vervangen, mits je de juiste slang hebt en nieuwe klemmen, de klemmen lukt wel, maar is er iemand die een turboslang van de 2.0 hdif 2006 toevallig heeft liggen? Ik kom hem graag vandaag halen zodat ik morgen weer kan rijden met claudette er staat 350 km op de planning en ik kan niet zonder.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als het in een recht stuk is kun je voorlopig een buis tussen zetten.

C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 25 apr 2019 07:16
Auto: C5 break 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 321000
Kleur: Grijs
Goed idee willy, ik zat al te denken aan een stuk rubber en slangklemmen om er omheen te doen.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Ducttape

C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 25 apr 2019 07:16
Auto: C5 break 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 321000
Kleur: Grijs
Dst zit er nu Ff op, met een beetje spuitlijm erbij....
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Geweldige uitvinding. Ik ga nooit op vakantie zonder een rolletje ducttape.
En al veel kunnen repareren (tijdelijk) voor mezelf en anderen.
Ooit tijdens een fietstocht door Amerika een buitenband aan gort gereden op een wildrooster. de scheur in de band was te groot voor een buitenband plakker. Beetje ducttape erop en daarna nog zo'n 200 kilometer moeten fietsen voordat ik weer in de "bewoonde wereld" was en de band kon vervangen.
Jouw turboslang reparatie houdt het zeker.
En al veel kunnen repareren (tijdelijk) voor mezelf en anderen.
Ooit tijdens een fietstocht door Amerika een buitenband aan gort gereden op een wildrooster. de scheur in de band was te groot voor een buitenband plakker. Beetje ducttape erop en daarna nog zo'n 200 kilometer moeten fietsen voordat ik weer in de "bewoonde wereld" was en de band kon vervangen.
Jouw turboslang reparatie houdt het zeker.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ducttape, griptang, stuk installatiedraad Wat kan er nog meer fout gaan?
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Flesje slaolie doet soms ook wonderen 

Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 25 apr 2019 07:16
Auto: C5 break 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 321000
Kleur: Grijs
Ik ga zo dadelijk de ducttape nog wat extra ondersteunen met een stuk binnenband opengesneden tot een grote lap en uiteraard spuitlijm ertussen, dat ik om de slang wikkel en twee slangklemmen onder en boven de scheur.
Ik werk hele dagen met ducttape, dus die voorraad en mogelijkheden zijn me bekend. In combinatie met spuitlijm en onze dubbelzijdig tape is het onmisbaar en oersterk voor goede containments in de asbest wereld
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Ik werk hele dagen met ducttape, dus die voorraad en mogelijkheden zijn me bekend. In combinatie met spuitlijm en onze dubbelzijdig tape is het onmisbaar en oersterk voor goede containments in de asbest wereld
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het belangrijkste lijk mij dat op de plek van de scheur een niet vervormbaar/uitrekbaar stuk komt, vastgezet met klembanden. Dan kan de slang onder de turbodruk niet meer gaan "zwellen" op dat punt.
Uiteraard moet het daaronder wel luchtdicht zijn, anders gaat het daar alsnog "fluiten".
Groet,
JW
Uiteraard moet het daaronder wel luchtdicht zijn, anders gaat het daar alsnog "fluiten".
Groet,
JW

C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 25 apr 2019 07:16
Auto: C5 break 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 321000
Kleur: Grijs
Dat denk ik ook. De ducttape zal niet zwellen, en die zit mede door de spuitlijm goed vast over de scheur., daarover weer spuitlijm gedaan en de rubber strook erover heen getrokken, en wederom ducttape lagen. Daarover de slangklemmen op de plaats van de "wond". Nieuwe slang inmiddels natuurlijk besteld en die komt als het goed is woensdag binnen. Dus dat wordt drie dagen met schietgebedjes rijden naar Breda heen en weer.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Je werkt waarschijnlijk in de asbest als ik het zo lees 


C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 25 apr 2019 07:16
Auto: C5 break 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 321000
Kleur: Grijs
Ja dat klopt. Dta.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

C5club Rookie


Berichten: 43
Lid geworden op: 25 apr 2019 07:16
Auto: C5 break 2.0 hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
kilometerstand: 321000
Kleur: Grijs
Nou dat bestellen via eBay was dus geen succes, wel betaald en niet geleverd gekregen in de termijn die ze zelf aangeven. Op de laatste dag van het termijn had ik een vrije dag gepland en ben dus op zoek gegaan naar de juiste slang bij de sloop. Diverse zoekertjes uitgezonden maar nagenoef geen l reacties. Tot ik keek bij binnengekomen auto's bij rutten autosloop. Daar hadden ze een Peugeot 407 sw uit 2006, 2.0 hdif motor erin met dezelfde motorcode als de mijne. Dus bellen, en er naar toe rijden. De mensen daar achtten de kans klein dat de slang er in zat en heel zou zijn, maar na even zoeken vond ik de auto op een stelling, en ja hoor de voorzijde van de auto intact. Dus kijken van onderaf of de slang erop zat en jawel..... Geluk is aan mijn zijde dit keer. Even vragen aan de mannen of ze hem eraf konden halen, paar minuten klooien en de slang in mijn handen. Kon uiteindelijk een 10tje afrekenen en naar huis toe om mijn auto weer compleet te maken. Natuurlijk een proefritje gemaakt en nog wel een beetje roet bij het optrekken, maar na de eerste lange rit (400 km) is daar helemaal niks meer van te zien, en rijdt ze weer perfect.
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-N960F met Tapatalk

C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
rutte is een heel fijne sloop, erg nette prijzen en lekker ruim en overzichtelijk opgesteld