Nu viel me op dat zodra ik de motor uitzet, ik (waarschijnlijk) de airco compressor even hoor nadraaien. Dat is me eerder niet opgevallen. Is dat iets om me zorgen over te maken? Herkent iemand dit?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan


Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
De laatste dagen is de airco bovengemiddeld gebruikt zoals jullie wel zullen herkennen
.
Nu viel me op dat zodra ik de motor uitzet, ik (waarschijnlijk) de airco compressor even hoor nadraaien. Dat is me eerder niet opgevallen. Is dat iets om me zorgen over te maken? Herkent iemand dit?
Nu viel me op dat zodra ik de motor uitzet, ik (waarschijnlijk) de airco compressor even hoor nadraaien. Dat is me eerder niet opgevallen. Is dat iets om me zorgen over te maken? Herkent iemand dit?
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je bedoeld de koelventilator , dat kan.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Is normaal, geen zorgen om maken.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Het kan betekenen dat de koelventilator op zijn einde is.
Hangt er vanaf wat je precies hoort, gewoon draaien of geratel?
Hangt er vanaf wat je precies hoort, gewoon draaien of geratel?
C5club extreme Fan


Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Beschrijven is moeilijk. Niet echt een ratel. Ik heb het niet gehoord als de airco uit stond. Met nadraaien bedoel ik dat gedurende ongeveer 5 seconden na het stoppen van de motor iets nadraait en gedurende die periode geleidelijk tot stilstand komt.
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Mijne (koelvin) blijft ook even doordraaien bij dit weer, niets vreemds aan.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club extreme Fan


Berichten: 140
Lid geworden op: 01 jun 2008 09:45
Auto: C5 phIII Exclusive 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11502
Productienummer: 10424
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 45.000
Kleur: vert suroit
KPH: Achter
Locatie: Den Haag
Ik las ergens, dat het goed is om een paar minuten vóór het beëindigen van de rit, de airco al uit te zetten, dan kan de circulatie tot rust komen, of een dergelijke verklaring. Klopt dat?
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
M.i. met name voor het droog blazen ( tegen schimmel vorming ) is dat goed ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Klopt, en bij auto's zoals jouw Xantia is dat ook een goeie tip, en makkelijk uitvoerbaar.
Maar bij de PH2 gaat dat niet zomaar, daarvoor moet je het menu in. Ik neem aan dat dit bij de PH3 ook zó gaat.
Overigens, mijn PH2 is nu 12 jaar oud en heeft 270 kkm op de teller staan, en in al die tijd heeft de A/C op de stand Auto gestaan.
Dat gaat kennelijk goed, geen spoortje van een vies luchtje door een vervuilde verdamper.
Groet,
JW
Maar bij de PH2 gaat dat niet zomaar, daarvoor moet je het menu in. Ik neem aan dat dit bij de PH3 ook zó gaat.
Overigens, mijn PH2 is nu 12 jaar oud en heeft 270 kkm op de teller staan, en in al die tijd heeft de A/C op de stand Auto gestaan.
Dat gaat kennelijk goed, geen spoortje van een vies luchtje door een vervuilde verdamper.
Groet,
JW
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Idem, maar dan bij 450 kkm.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Ik neem aan dat je bedoeld dat dat bij de PH1 ook zo gaat?JW-C5 schreef:Maar bij de PH2 gaat dat niet zomaar, daarvoor moet je het menu in. Ik neem aan dat dit bij de PH2 ook zó gaat.
En daarop inhakende, bij de PH1 is dat wel heel makkelijk, die heeft een airco knopje of een eco knop (ligt aan bouwjaar) en die is gewoon zo beschikbaar.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik bedoelde dat ik aannam dat het bij de PH3 waarover de TS spreekt ook zó gaat, ik had dat inmiddels aangepast.
Bij de PH1 heb je de mogelijkheid om het met een knopje in/uit te schakelen, dat heeft de PH2, en naar ik aanneem de PH3 niet meer.
Verschil tussen de PH1 en de latere modellen is ook dat er nu volledig opbrengst geregelde compressoren gebruikt worden. Daarmee is de behoefte aan een ECO stand verminderd/verdwenen.
Groet,
JW
Bij de PH1 heb je de mogelijkheid om het met een knopje in/uit te schakelen, dat heeft de PH2, en naar ik aanneem de PH3 niet meer.
Verschil tussen de PH1 en de latere modellen is ook dat er nu volledig opbrengst geregelde compressoren gebruikt worden. Daarmee is de behoefte aan een ECO stand verminderd/verdwenen.
Groet,
JW
C5club Bikkel


Berichten: 363
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
Oh ja we zitten natuurlijk ook in een PH3 topic.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Ik heb gewoon een aan/uitknop in de ph3 hoor.Normaliter zet ik hem een paar minuten voor aankomst uit, maar vandaag in de Landes bij 40 graden snel weer aan gezet 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club extreme Fan


Berichten: 109
Lid geworden op: 09 aug 2012 21:00
Auto: C5 Tourer 1.6THP Exclusive
Opties: Pack Protection, Bi-Xenon, Reservewiel, wegdraaiende trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 170000
Kleur: Bleu Bourrasque Met.
Klopt. Uitzetten kan gewoon met een knop. Ik ben enigszins gerustgesteld. Dank voor jullie reacties.
=> Xantia 1.8i => C5 ph1 break 1.8 => C5 ph3 tourer 1.6THP =>V60 T6



