C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2019 07:37
Auto: nog niet
Brandstof: Hybride
Beste allemaal
wie kan mij advies geven ik heb vandaag een C5 ph2 uit 2005 gekocht met lpg g3
nu is mijn vraag is het nodig om hier een vacuum klepsmeer systeem in te laten bouwen of is dit bij deze motoren niet nodig het is een 2.0 16v
wie kan mij dat vertellen ???
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
blijkbaar niet nodig, zie ook dit draadje: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 05#p418805" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik heb zoiets gehad, ik heb het er snel na aankoop uitgeknipt.
Het kilometrage is inmiddels verdubbeld. Niets aan de hand.
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Inderdaad kan de 2.0 16V motor van jouw C5 prima tegen lpg. Een dergelijk systeem is niet nodig.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2019 07:37
Auto: nog niet
Brandstof: Hybride
Bedankt voor de reacties nu ik ik het volgende probleem als de motor koud is dan houd hij heel erg in maar zodra de motor op tempratuur komt dan rijd hij normaal en heb ik ook gewoon vermogen
wat zou dit kunnen zijn ik heb geen storingen op dispaly
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Een reset van adaptiewaarden zou je kunnen helpen.
De auto is gewend op lpg maar rijdt koud op benzine.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 13
Lid geworden op: 04 apr 2019 07:37
Auto: nog niet
Brandstof: Hybride
hoe reset ik die ik heb een lexia
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Vooraf de dame al een beetje op temperatuur brengen en voor dat je haar uitschakelt de airco uitzetten.
Stekkers van de ecu los halen, 10min wachten, stekkers weer aansluiten
Starten en dan niets doen overal afblijven!!!
Wacht tot de dame warm wordt en de koelfan aan en weer uit gaat.
Hierna de dame uitschakelen, heel even wachten.....opnieuw starten en even lekker een stukje gaan rijden (gewoon omdat het kan)
Met de handelingen heb je de adaptieve waarden gereset.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Iemand nog zo'n systeempje liggen?
Had al een tijdje het idee of je het zou kunnen gebruiken om een thp de kleppen minder te laten vervuilen door er benzine met kleppenreiniger toevoeging op te laten druppelen.
Experimentje dus.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Het doet precies het tegenovergestelde van wat jij nodig hebt: de zogenaamde klepsmering spuit wat olie in die een soort aslaagje op de kleppen vormt, bedoeld als smering.
Ik heb zo'n fles met naald liggen. Maar ik zou het je niet aanraden. De vacuüm lekken vond ik hinderlijker dan het mogelijke voordeel van eventuele werking.

De olie moet een bepaalde dikte hebben, anders werkt het hele principe niet.
Benzine is veel te dun. Mogelijk een elektronische versie, met de vacuüm variant gaat het niet werken.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Iceman schreef:Vooraf de dame al een beetje op temperatuur brengen en voor dat je haar uitschakelt de airco uitzetten.
Stekkers van de ecu los halen, 10min wachten, stekkers weer aansluiten
Starten en dan niets doen overal afblijven!!!
Wacht tot de dame warm wordt en de koelfan aan en weer uit gaat.
Hierna de dame uitschakelen, heel even wachten.....opnieuw starten en even lekker een stukje gaan rijden (gewoon omdat het kan)
Met de handelingen heb je de adaptieve waarden gereset.

Greetz Iceman :smt197
Volgens de lexia moet de motor koud zijn. En hoef je de stekkers niet los te halen. :roll:
Wat is beter Iceman?
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1619
Lid geworden op: 11 jul 2008 14:44
Auto: C4 Grand Picasso Business BlueHDI 150Pk 370Nm
Opties: Bijna Alles
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 250000
Kleur: Blauw
Locatie: Breda
Contacteer:
Mijn methode is zonder lexia.

Greetz Iceman :smt197
Foto's

De reparatiewet:
Je kunt het niet repareren als het niet kapot is.


Vriendelijkheid kost geen geld, alleen een beetje moeite.

Diagbox

Citroën C4 Grand Picasso 2015 2.0 16v BlueHDI 150Pk 370Nm
En voor mijn vrouw een Peugeot 207SW 1.6VTI 2007
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
Clubcafé-uitbater
Clubcafé-uitbater
Ik rij nu al 7 jaar met LPG zoals Menno de link al aangaf, waar die klepsmering bij ingezet was, gratis toen, maar nooit gebruikt, gewoon kraantje dicht en rijden.
Er is al die tijd nog nooit een monteur bij geweest en en geen onderhoud of filter van vervangen van het systeem, LPG werkt prima gewoon van afblijven, pas als er problemen zijn ga ik er mee naar de gasspecialist.
Met vriendelijke groet
Herman.........

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

klik



_______________________________________________________
Mijn ander vervoer is een E-bike.
Plaats reactie