C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2019 12:05
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 250,000
Kleur: Blauw
Dag allemaal,

mijn naam is Johan en nieuw op het forum én in de wereld van Citroën.
Ik rijd al een aantal jaren tevreden in een Saab 9-3, 2.0 turbo met 215pk, heerlijke auto.
Nu ben ik mij al enige tijd aan het oriënteren op een andere auto, een station.
Telkens kom ik uit op de C5 met mijn wensen.
-station
-benzine
-comfortabel
-betrouwbaar
-redelijk zuinig.

Logisch zou overstap naar Saab 9-5 station zijn maar ook deze modellen zijn niet bekend om hun zuinigheid.
Valt dus af.
De C5 van de eerste generatie vind ik een prachtige auto om te zien, de break wel te verstaan.

Welke benzineblokken zijn het betrouwbaarst en welke blokken zijn voorzien van een turbo?
Verder nog tips waar ik vooral op moet letten bij proefrit/bezichtiging?
Ik denk er sterk over om automaat te nemen zijn daar nog specifieke dingen waar opgelet moet worden?

Ik kon zo snel geen topics vinden over deze vragen, excuses daarvoor.

Bedankt alvast voor de info.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Redelijk zuinig dus. Wat is je referentie? Als je voor een C5 gaat met een kleinere motor dan lever je wel 60 pk in, al zegt dat natuurlijk niet alles.
De eerste serie, bedoel je alles van 2002-2008 of specifiek van 2002-2004?
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2019 12:05
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 250,000
Kleur: Blauw
2002-2008
Met redelijk zuinig bedoel ik niet als mijn Saab die 1-10 rijdt, met geluk.
Uiteraard ook niet als mijn Suzuki Alto ('09) die op z'n best 1-20 haalt.
De C5 is voor een auto van dit formaat toch best zuinig ..toch?
Ik wil wel gaan voor een 2.0 in ieder geval.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Bij een type 1 zijn enkel diesels icm een turbo , er is geen benzine turbo .... die is er pas vanaf de X7 , de THP.
Wat is zuinig ??? 1 op 12 moet haalbaar zijn als je voor een 1.8 of 2.0 kiest, waarbij m.i de 1.8 wat ondergemotoriseerd is , een 2.0 hpi laten staan !

Automaat is echter wel altijd slechtst een 4 traps , ook in een V6 ph1.
Let wel dat icm zo’n automaat ook die 1 op 12 halen lastig wordt ;-)

Algemene kwaaltjes kan je hier vinden;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=2&t=101" onclick="window.open(this.href);return false;

Welkom :-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nb ts zoekt naar een ph1 of ph2; niet naar de ph3.
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 apr 2019 12:05
Auto: C5 break
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
kilometerstand: 250,000
Kleur: Blauw
Kijk! Dat zocht ik inderdaad, geweldig!

Dank dank
Plaats reactie