Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Siliconen kit droogt in 24uur tot zo'n 6mm diep. In principe op kamertemperatuur. Warmte is niet perse verstandig.
Hoop wel dat je zuurvrije hebt gebruikt?
Hoop wel dat je zuurvrije hebt gebruikt?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat betekent dat ik ze zeker een paar dagen moet laten drogen/uitharden.
Ben benieuwd hoelang Ron dat gedaan heeft.
En vanwaar je laatste opmerking?
De gebruikte kit is van Bison, hoogwaardige sanitairkit.
Hij is azijnzuur uithardend, staat er op.....
Groet,
JW
Ben benieuwd hoelang Ron dat gedaan heeft.
En vanwaar je laatste opmerking?
De gebruikte kit is van Bison, hoogwaardige sanitairkit.
Hij is azijnzuur uithardend, staat er op.....
Groet,
JW
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:55
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8000
Kleur: Platinum gris
Locatie: Amstelveen
Ik heb ze niet direct gemonteerd.
Het is maar een paar millimeter, dat zal met een dag wel uitgehard zijn.
Groet, Ron
Het is maar een paar millimeter, dat zal met een dag wel uitgehard zijn.
Groet, Ron
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Siliconenkit is van oudsher azijnzuur uithardend.
Dit heeft als nadeel dat het reacties kan geven met de ondergronden.
Metalen kunnen corrosievorming krijgen en steenachtige (natuursteen) verkleuringen.
De mate waarop is sterk afhankelijk van de ondergrond zelf en het vochtpercentage.
De tijd van inwerking van het azijnzuur is afhankelijk van het vochtpercentage. Als er bv wat (minimale) condens aanwezig op de ondergrond, blijft de azijnzuur inwerken ook na de uitharding van de kitvoeg.
De meest veilige keuze is een neutrale Siliconen kit. Of in dit geval zou ik persoonlijk helemal geen siliconen maar een MS polymeer hebben gebruikt.
Dit heeft als nadeel dat het reacties kan geven met de ondergronden.
Metalen kunnen corrosievorming krijgen en steenachtige (natuursteen) verkleuringen.
De mate waarop is sterk afhankelijk van de ondergrond zelf en het vochtpercentage.
De tijd van inwerking van het azijnzuur is afhankelijk van het vochtpercentage. Als er bv wat (minimale) condens aanwezig op de ondergrond, blijft de azijnzuur inwerken ook na de uitharding van de kitvoeg.
De meest veilige keuze is een neutrale Siliconen kit. Of in dit geval zou ik persoonlijk helemal geen siliconen maar een MS polymeer hebben gebruikt.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik zat aan hotglue te denken. Dat "doet" niks...
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik dat geweten had.....
Nu is dat niet meer te veranderen, de kit is aan het uitharden. Dat laat ik een paar dagen doorgaan, montage is pas volgende week.
Er even vanuit gaand dat ik ze inderdaad kan gaan gebruiken
Vraag aan Ron: welke siliconenkit heb jij gebruikt, de "standaard" die azijnzuur bevat? Of de zuurvrije versie?
En ze werken nog altijd, naar ik mag hopen
Groet,
JW
Nu is dat niet meer te veranderen, de kit is aan het uitharden. Dat laat ik een paar dagen doorgaan, montage is pas volgende week.
Er even vanuit gaand dat ik ze inderdaad kan gaan gebruiken

Vraag aan Ron: welke siliconenkit heb jij gebruikt, de "standaard" die azijnzuur bevat? Of de zuurvrije versie?
En ze werken nog altijd, naar ik mag hopen

Groet,
JW
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Heb je een foto van de sensoren hoe ze er nu bijstaan JW
Ik heb nog steeds en setje waar ik dit wil proberen, die wil ik dan gebruiken voor de winterset.

Ik heb nog steeds en setje waar ik dit wil proberen, die wil ik dan gebruiken voor de winterset.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Het staal van een batterij moet goed tegen zuur kunnen, als dat je vrees is?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
@JW, maak je maar geen zorgen. Dat was niet mijn bedoeling.
Ervan uitgaande dat je alles heel droog hebt gedaan (geen steenkoude batterijen in een warme omgeving ofzo) zal het wel los lopen.
Heb alleen in mijn werk soms rare reacties gezien door kit. (Hoe meer azijnzuur hoe fijner af te werken.)
Ervan uitgaande dat je alles heel droog hebt gedaan (geen steenkoude batterijen in een warme omgeving ofzo) zal het wel los lopen.
Heb alleen in mijn werk soms rare reacties gezien door kit. (Hoe meer azijnzuur hoe fijner af te werken.)
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Bedankt voor de geruststelling
Alles was op kamertemperatuur toen ik het monteerde, aan die eis is dus voldaan.
Hoe het zit met de "zuurbestendigheid" van het metaal van de batterijen weet ik niet. ik kan ook niet goed zien wat de samenstelling van dat metaal is, het lijkt RVS, maar dan nog weet je niet wat het is.
Ik heb inmiddels drie oude batterijen op een stuk papier geplakt met dezelfde kit, die zit ook over de spanning voerende delen heen en overbrugt dus de spanning van 3V. Dat zal ik in de gaten houden, de komende tijd.
Daarvan meet ik dan ook de spanning.
Hoe het met de hoeveelheid vocht gaat worden in de gemonteerde en opgepompte band is lastig te voorspellen.
Er gaat zo'n 2,5 tot 3 bar overdruk lucht in, afkomstig uit een compressor. Die lucht is droger dan de buitenlucht, immers hij komt van een aanzienlijk hogere druk af in de ketel van de compressor.
Ik veronderstel dan ook dat de lucht in de band een relatief lage vochtigheid heeft.
Groet,
JW

Alles was op kamertemperatuur toen ik het monteerde, aan die eis is dus voldaan.
Hoe het zit met de "zuurbestendigheid" van het metaal van de batterijen weet ik niet. ik kan ook niet goed zien wat de samenstelling van dat metaal is, het lijkt RVS, maar dan nog weet je niet wat het is.
Ik heb inmiddels drie oude batterijen op een stuk papier geplakt met dezelfde kit, die zit ook over de spanning voerende delen heen en overbrugt dus de spanning van 3V. Dat zal ik in de gaten houden, de komende tijd.
Daarvan meet ik dan ook de spanning.
Hoe het met de hoeveelheid vocht gaat worden in de gemonteerde en opgepompte band is lastig te voorspellen.
Er gaat zo'n 2,5 tot 3 bar overdruk lucht in, afkomstig uit een compressor. Die lucht is droger dan de buitenlucht, immers hij komt van een aanzienlijk hogere druk af in de ketel van de compressor.
Ik veronderstel dan ook dat de lucht in de band een relatief lage vochtigheid heeft.
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zó ziet dat er nu uit: Daarop is ook te zien dat de "stam" van het ventiel wat gecorrodeerd is.rene hoekstra schreef:Heb je een foto van de sensoren hoe ze er nu bijstaan JW![]()
……..
Daarvoor heb ik een nieuw setje besteld, dat zal dezer dagen binnenkomen.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Dat ziet er goed uit
, ben erg benieuwd hoe ze werken.

Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 37
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:55
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8000
Kleur: Platinum gris
Locatie: Amstelveen
Ik heb de standaard siliconenkit gebruikt.
En denk dat het ook geen probleem is.
Siliconen kit wordt immers gebruikt om kunststof sanitair af te kitten.
Op mijn werk, in de elektronica gebruiken we het ook zonder probleem.
En ze werken nog steeds!
Groet, Ron
En denk dat het ook geen probleem is.
Siliconen kit wordt immers gebruikt om kunststof sanitair af te kitten.
Op mijn werk, in de elektronica gebruiken we het ook zonder probleem.
En ze werken nog steeds!
Groet, Ron
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227

Overigens worden Acryl ligbaden e.d afgekit met neutrale siliconen kit. Verkeerd voorbeeld
