Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Dag. Ik ben verplicht van de voorruit te vervangen omwille van een barst. Ik zou dit zo goedkoop mogelijk willen doen, daar we nog maar 1 jaartje willen rijden met deze auto. Bestaat het nog dat men een tweedehandsvoorruit kan kopen, en die dan door een handige alternatieve garagist laat monteren. Is dit een utopie omdat de ruiten nu gelijmd zijn. Graag had ik wat advies hierover. Vg en een fijne dag. Het gaat hierover een C5 berline ph1 met regen en lichtsensor.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik denk dat je die zelf eruit zal moeten proberen te snijden.
Kleine kans dat dat succesvol is; met zo'n grote ruit zit er altijd wel ergens een steenslagje wat bij het demonteren een barst kan worden.
Daarna moet je de ruit vervoeren, dat is misschien nog wel het lastigste zonder passend krat.
Vervolgens kan het nog fout gaan bij het prepareren van de ruit voor montage.
Vervolgens heb je kit nodig, heel veel zelfs, en niet goedkoop.
Onmogelijk is het vast niet maar je hebt erg veel geluk nodig bij dit soort klussen.
Heb je niet gewoon een WA+ polis?
Kleine kans dat dat succesvol is; met zo'n grote ruit zit er altijd wel ergens een steenslagje wat bij het demonteren een barst kan worden.
Daarna moet je de ruit vervoeren, dat is misschien nog wel het lastigste zonder passend krat.
Vervolgens kan het nog fout gaan bij het prepareren van de ruit voor montage.
Vervolgens heb je kit nodig, heel veel zelfs, en niet goedkoop.
Onmogelijk is het vast niet maar je hebt erg veel geluk nodig bij dit soort klussen.
Heb je niet gewoon een WA+ polis?
V.I.P.


Berichten: 1035
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Er zijn bedrijven die 2e hands autoruiten leveren en monteren.
google is je vriend.
Geen idee wat de kosten daarvan zijn.
Grüß
10800 resultaten in 0,49 sec.
google is je vriend.
Geen idee wat de kosten daarvan zijn.
Grüß
10800 resultaten in 0,49 sec.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Ik heb spijtig genoeg geen verzekering voor glasbraak.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Als je lang genoeg zonder glasverzekering rond heb gereden heb je die € 395,- waarschijnlijk wel bespaard. Geen idee wat een gebruikte kost incl inbouw kost maar ik kan me niet voorstellen dat dat zo'n groot verschil is dat je het risico wilt lopen...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Dat is ook waar. R1200c
C5club Bikkel


Berichten: 399
Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Locatie: Roermond
https://www.2dehandsautoruiten.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
C5club extreme Fan


Berichten: 169
Lid geworden op: 01 apr 2013 07:53
Auto: c5 break exclusive 3.0
Opties: navi + jbl audio
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10713
Productienummer: 0158
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 177000
Kleur: EFBD Ganache peinture nacrée
Locatie: Schinveld
https://www.teilehaber.de/itm/frontsche ... 46959.html
voor 152,90 euro
https://www.teilehaber.de/itm/frontsche ... 48284.html
Dit is de duurste versie voor Licht en regensensor, zichtvenster voor VIN, Helderglas (niet groen), Solar control, geluidswerenend dus de duurste uitvoering voor 289,90
voor 152,90 euro
https://www.teilehaber.de/itm/frontsche ... 48284.html
Dit is de duurste versie voor Licht en regensensor, zichtvenster voor VIN, Helderglas (niet groen), Solar control, geluidswerenend dus de duurste uitvoering voor 289,90
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Merci voor de reacties
