Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Auteur |
Bericht |
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Wat betekent "deelwekfase" van de sensoren Deze foto is genomen toen de bandenspanning detectie uit stond, maar vanochtend kwam ik dit ook tegen (staat inmiddels aan). Heeft dat te maken dat je zoveel km moet rijden (dat wat Edon al eerder melde)
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
13 feb 2019 12:15 |
|
|
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7298 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
"deelwekfase" - wel een verrijking voor de dikke van Dale Lost in translation? Zou ooit "Standby" bedoeld zijn geweest?
|
13 feb 2019 13:29 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Dan zal ik de banden even oppompen zo en een stuk rijden, waarschijnlijk heeft me vrouw morgen een lange rit dus dan zouden ze "wakker" moeten worden, @Edon had dat ook pas na 50 km.
"edit" Ik ben net even de banden gaan oppompen, drie van de vier sensoren zijn nu goed, waaronder linksachter, dus het advies wat de bandenboer heeft gegeven lijkt de oplossing. De sensor linksvoor geeft nu even niets aan, maar ik denk dat deze na een lange rit er ook wel bijkomt. Hopelijk word morgen de lange rit gemaakt en dan zien we wel verder.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
13 feb 2019 13:32 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
De vier sensoren werken, linksvoor verliest weleens de verbinding wat zou dat kunnen zijn heeft iemand dit weleens meegemaakt Ik ben nieuw met deze sensoren, dus ben hierin helemaal blanco. Batterijen zijn vol geeft de Lexia aan inleer procedure is goed, kan je controleren. Ik ga vandaag is kijken of die een foutmelding geeft.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
16 feb 2019 10:57 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Voor een nieuwe sensor is dit toch wel erg snel
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
16 feb 2019 13:54 |
|
|
BCMartin
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2013 22:12 Berichten: 129 Woonplaats: Groenlo
Auto: C5 Tourer Exclusive
Opties: bijna alle..
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 230.000
Kleur: zwart
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Ik ben ook maar begonnen met de sensoren. Afgelopen week 5 batterijen besteld voor € 24,28 ( https://nl.aliexpress.com/item/5-stks-partij-Nieuwe-Originele-Maxell-CR2450HR-CR2450-2450-3-v-hoge-temperatuur-lithium-batterij-lithiummangaandioxidebatterij/32873135350.html), komen over een aantal weken wel een keer binnen. Vandaag de twee losse sensors die ik nog niet op een velg heb alvast losgemaakt. Met een scherp mes en mbv de foto's van Ron is het goed te doen. Eerst langs de rand snijden waar je de kit weg wilt hebben, en dan langzaam eruit trekken. Beetje schoon krabben en dan de twee lipjes van de batterij los solderen door er een klein schroevendraaiertje oid onder te zetten en dan tijdens het solderen omhoog wippen. Daarna de batterij met een schroevendraaier omhoog wippen, je voelt vanzelf wanneer de kit loslaat. Daarna nog even de losliggende kit restjes verwijderen, en klaar is kees. Voordat ik de batterijen eruit gehaald heb, heb ik ze nog even doorgemeten, een van 2,7V en een van 3.0V met een kortsluitstroom van 30 en 300mA. De tweede was dus nog wel goed, maar met een nieuwe is het zeker goed. Weet iemand of de sensoren na het eraf halen van de batterij en vervolgens weer plaatsen de sensoren in de transport stand staan, of zijn ze dan al weer actief?
Waarschijnlijk het slimst om ze bij de Citroen dealer even te checken op nummer en transportstand.
|
16 feb 2019 13:56 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Als je de id's van de sensoren met de lexia invoert, dan een stuk gaan rijden worden ze geactiveerd, anders even naar de bv Euromaster, de sensoren laten uitlezen, dan heb je ook de id's en zijn ze ontwaakt, zo heb ik het gedaan.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
16 feb 2019 14:00 |
|
|
JW-C5
V.I.P.
Geregistreerd: 19 apr 2007 00:58 Berichten: 20302 Woonplaats: 030
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Eerder gaf je deze nummers van de 4 sensoren: Citaat: 09018882 09018882 08730900 09246088 Daar zit die dubbele bij, dat is inmiddels opgelost. Maar welke werkt er nou niet goed, is dat die met het laagste nummer, en dus wellicht een oude? Groet, JW
_________________
GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
|
16 feb 2019 19:01 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
8730900 die werkt niet goed, LV,
Inmiddels heb ik contact gehad met de bandenboer, en die kijkt Maandag even voor een nieuwe. Ik heb net met de Lexia alle sensoren eruit gegooid, opnieuw ingeleerd, en de storing gewist, stuk gereden en nu werkt tie weer...... maar voor hoelang is de vraag.
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
16 feb 2019 19:05 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
De sensor linksvoor blijft vervelend doen, ik ben bij de bandenboer geweest en heb een andere gekregen, als extra. Deze is er niet ingezet, het was erg druk en ik stond zonder afspraak bij hem op de stoep. De batterijen zijn allemaal nog een keer uitgelezen en deze zijn allemaal goed. Wat zou dit nu kunnen zijn dat het de sensor zijn verbinding verliest
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
22 feb 2019 22:54 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Misschien is het de sensor zelf. Het signaal kan onvoldoende sterk zijn.
Je kunt het wiel eens wisselen en op een andere plaats zetten. Maar de com ontvangt het signaal dus je zou zeggen dat lv dan de beste plaats is.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
23 feb 2019 18:00 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Dat zal ik is proberen BJG
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
23 feb 2019 18:01 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Vandaag 240Km gereden en de sensor heeft het eigenlijk de gehele rit goed gedaan, de laatste 5 Km gaf hij een storing (dit was een 60Km/h weg met hobbels). Ik was eigenlijk al blij dat hij het zo lang deed, ik heb het wiel nog niet gewisseld met achter, ik had daar geen geschikt moment voor. Ik heb wel alle id's gewist, alle foutcodes, ik heb de originele id's van de hoofdset ingeleerd en dat gaat eigenlijk wel beter dan dat ik ook de omgerekende erbij had gezet als extra set. Ik kijk de terug weg nog even aan, als ik weer thuis ben en een geschikt moment heb dan wissel ik de wielen.
Kleine vraag off topic, de wielen wisselen met achter om de zoveel kilometer is toch goed voor het cuppen van de banden?
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
25 feb 2019 21:50 |
|
|
BJG
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 26 maart 2010 22:49 Berichten: 8138
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Ja wisselen is aan te bevelen. L - R is het best, maar gaat alleen als je geen richtinggebonden profiel hebt. Een goed alternatief is V - A.
_________________ Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf 2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
|
26 feb 2019 01:04 |
|
|
rene hoekstra
C5club Veteraan
Geregistreerd: 08 nov 2015 12:50 Berichten: 1258 Woonplaats: 0181
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Naar boven
|
Re: TPMS ID's handmatig in ECU bijvoegen met diagbox:
Daar zal ik is naar kijken BJG, of ik ze kan wisselen van L naar R. Ik heb wel het idee dat er niet zoveel met de sensor aan de hand is, omdat tie het eigenlijk +- 200Km het goed gedaan heeft, als ik de auto start heeft tie ook gelijk verbinding. De charme van een Franse voiture
_________________ Citroën C4 Picasso Exclusive. Lexia/Diagbox (7.60). ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
|
26 feb 2019 08:48 |
|
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Lucid en 11 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|