Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2018 09:23
Auto: berline 2.0 difference2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 250000
Kleur: grijs
Nadat de achterste rubbers van de voorwieldraagarmen vervangen zijn, neigt de auto iets naar rechts waardoor het stuurwiel iets naar links gehouden moet worden. Het is maar weinig waardoor het me niet direct opviel en ik me meteen ook afvraag of dat voor de reparatie al zo was. Iemand hier bekend mee?
Verder hoor ik toch wat gerammel in de wielophanging. Kleine oneffenheden laten veel geluid horen. Moeilijk te lokaliseren waar nu precies vandaan. Het doet denken aan de zgn 'rammelstokjes' van een XM. Zo werden de reactiestangetjes genoemd, altijd prijs dat ze gingen rammelen. Kent de C5 dit euvel ook?
Om de auto te laten uitlijnen wil ik in principe eerst alle fuse's en kogels na laten kijken en goed hebben, anders blijf je aan de gang natuurlijk.
Verder hoor ik toch wat gerammel in de wielophanging. Kleine oneffenheden laten veel geluid horen. Moeilijk te lokaliseren waar nu precies vandaan. Het doet denken aan de zgn 'rammelstokjes' van een XM. Zo werden de reactiestangetjes genoemd, altijd prijs dat ze gingen rammelen. Kent de C5 dit euvel ook?
Om de auto te laten uitlijnen wil ik in principe eerst alle fuse's en kogels na laten kijken en goed hebben, anders blijf je aan de gang natuurlijk.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Uitlijnen is wenselijk.
Ik neem aan dat je garage bij het vervangen van de draagarmrubbers ook de andere voorwielophangingen hebben gecontroleerd op speling?
En ja,...je nieuwe dame heeft ook rammelstokken. Als ze stuk zijn krijg je staccato geluiden uit het vooronder bij slecht wegdek. Vervang ze nooit met Chinese meuk. Of je moet er zin in hebben om ze bij de volgende beurt weer te wisselen
Ik neem aan dat je garage bij het vervangen van de draagarmrubbers ook de andere voorwielophangingen hebben gecontroleerd op speling?
En ja,...je nieuwe dame heeft ook rammelstokken. Als ze stuk zijn krijg je staccato geluiden uit het vooronder bij slecht wegdek. Vervang ze nooit met Chinese meuk. Of je moet er zin in hebben om ze bij de volgende beurt weer te wisselen
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ook een C5 heeft “ rammelstokjes “ ....
Edit , boes was mij al voor
Edit , boes was mij al voor
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik heb de pokkepokstokjes volgens mij nog nooit stuk gereden bij mijn C5's.... dat lukte bij bx-en een stuk beter.
C5club Rookie


Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2018 09:23
Auto: berline 2.0 difference2
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 250000
Kleur: grijs
Onder mijn auto komt geen chinese meuk....wees maar niet bang..boes schreef:
En ja,...je nieuwe dame heeft ook rammelstokken. Als ze stuk zijn krijg je staccato geluiden uit het vooronder bij slecht wegdek. Vervang ze nooit met Chinese meuk. Of je moet er zin in hebben om ze bij de volgende beurt weer te wisselen
Ik laat alles checken bij de garage die de vorige reparaties heeft gedaan.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dan moet je ook niet bellen met Chinese meuk. Of je auto uitlezen met Chinese meuk. Of het forum bezoeken met Chinese meuk...
Uit China kan heel slecht maar ook heel goed spul komen; die variatie is min of meer het probleem.
Uit China kan heel slecht maar ook heel goed spul komen; die variatie is min of meer het probleem.

