Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Thanks voor de enorme service JW-C5
Inmiddels al wat gevonden via jouw schema en nagekeken. Het onderbrekingsrelais welke achter de HD pomp/unit zit
Deze functioneerde niet meer goed !! Losgepeuterd en weer goed gangbaar gemaakt.
Weer vastgelijmd in de behuizing en dit werkt weer Ik heb de contacten voor de zekerheid schoongespoten met speciale anticorrosie vloeistof welke in de elektronica gebruikt wordt. Nu heb ik nog de schakelaar te gaan die de hoogte voor regelt. Ik heb deze nog niet gevonden maar ik denk bij de torsieas voor en dan half onder de afschermplaat voor de uitlaat !!

Misschien is het al opgelost door het relais maar ik ga toch ffff verder

Deze functioneerde niet meer goed !! Losgepeuterd en weer goed gangbaar gemaakt.
Weer vastgelijmd in de behuizing en dit werkt weer Ik heb de contacten voor de zekerheid schoongespoten met speciale anticorrosie vloeistof welke in de elektronica gebruikt wordt. Nu heb ik nog de schakelaar te gaan die de hoogte voor regelt. Ik heb deze nog niet gevonden maar ik denk bij de torsieas voor en dan half onder de afschermplaat voor de uitlaat !!
Misschien is het al opgelost door het relais maar ik ga toch ffff verder
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Die schakelaar die "de hoogte voor regelt" is wat anders dan de hoogte regelaar.
De schakelaar zit bij de middenbol-unit, die regelt het al-dan-niet inschakelen van de middenbol, en voorts het blokkeren van de LDS-stroom links <> rechts als de middenbol uitgeschakeld is.
Hij heeft geen invloed op het al-dan-niet omhoog komen van je C5.
Al met al, komt je C5 nu weer omhoog, nu dat relais weer werkt?
Groet,
JW
De schakelaar zit bij de middenbol-unit, die regelt het al-dan-niet inschakelen van de middenbol, en voorts het blokkeren van de LDS-stroom links <> rechts als de middenbol uitgeschakeld is.
Hij heeft geen invloed op het al-dan-niet omhoog komen van je C5.
Al met al, komt je C5 nu weer omhoog, nu dat relais weer werkt?
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Geen idee nog omdat het inbouwen van het reservoir en dergelijke wat tijd vergt en ik bij buitentemperatuur aan het klussen ben en de temperatuur is ook nog eens laag Dus na 2 uur klussen ff naar binnen voor een bakkie wordt wel vervolgd !!
Inmiddels ook weer mijn Lexia van stal gehaald Het blijkt de Lexia-3 /PP2000 te zijn
Dus geen diagbox zit erin. Op Aliexpres kan een CD gekocht worden met Diagbox uitvoering voor 4 tot 6 euro.
https://nl.aliexpress.com/item/Alleen-C ... 02b15c1b-1" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is het wat maar wel weer fff een paar weken wachten !!
En draait op windows XP. Laat ik die nog wel op een Laptoppie te staan hebben.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een losse CD met Diagbox heeft geen zin als de hardware voor Diagbox niet aanwezig is.
Nog even terugkomen op die stugheidsregelaars van de middenbollen.
De elektrokleppen daarvan staan in onbekrachtigde toestand in de stand soepel, alle bollen zijn dan ingeschakeld. Alleen in díe toestand werkt de hoogteregeling, als de elektrokleppen bekrachtigd zijn wordt er geen hoogte geregeld.
Nou is het theoretisch mogelijk dat een van de kleppen vastzit in de bekrachtigde toestand, dan zou de hoogteregeling ook niet meer werken. Maar dan moet de plunjer die daarmee bekrachtigd wordt vastzitten, en dat gaat dan tegen een veerdruk in die 'm normaliter terugdrukt in de soepele stand.
Of zoiets ooit voorkomt weet ik niet, het lijkt me nogal onwaarschijnlijk...….
Groet,
JW
Nog even terugkomen op die stugheidsregelaars van de middenbollen.
De elektrokleppen daarvan staan in onbekrachtigde toestand in de stand soepel, alle bollen zijn dan ingeschakeld. Alleen in díe toestand werkt de hoogteregeling, als de elektrokleppen bekrachtigd zijn wordt er geen hoogte geregeld.
Nou is het theoretisch mogelijk dat een van de kleppen vastzit in de bekrachtigde toestand, dan zou de hoogteregeling ook niet meer werken. Maar dan moet de plunjer die daarmee bekrachtigd wordt vastzitten, en dat gaat dan tegen een veerdruk in die 'm normaliter terugdrukt in de soepele stand.
Of zoiets ooit voorkomt weet ik niet, het lijkt me nogal onwaarschijnlijk...….
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Thanks JW-C5 ,
vandaag fff niets gedaan ( Had oppasdag ) Morgen ga ik weer verder !!
Ben bijna zover dat ik weer uit kan proberen of de vering werkt. !!
Het relaistje dat ik weer gangbaar heb gemaakt kon wel eens de boosdoener zijn !! Althans dat hoop ik
Anders moet ik toch met behulp van jouw schema verder zoeken!!
Morgen is er ook weer een meeting zag ik al bij Oldenhage Als je er heen gaat veel plezier daar Ik had ook graag willen komen maar tja met een halve bak

vandaag fff niets gedaan ( Had oppasdag ) Morgen ga ik weer verder !!
Ben bijna zover dat ik weer uit kan proberen of de vering werkt. !!
Het relaistje dat ik weer gangbaar heb gemaakt kon wel eens de boosdoener zijn !! Althans dat hoop ik
Anders moet ik toch met behulp van jouw schema verder zoeken!!
Morgen is er ook weer een meeting zag ik al bij Oldenhage Als je er heen gaat veel plezier daar Ik had ook graag willen komen maar tja met een halve bak
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Zo fff geprobeerd na dat ik bovenstaande heb bekeken en zo nodig schoon gemaakt.
Wat denk je Niente Nada doet ie .
Ik heb mijn Lexia3/pp2000 erop losgelaten en zowaar geeft die wel wat aan . De voor en achtersensor zouden buiten bedrijf staan. ( dit klopt wel want de C5 ligt helemaal plat. Bovendien zou er geen communicatie met de BSI zijn Wat dit betekend weet ik echt niet.
JW-C5 heb je toevallig ook nog andere aanduidingen van het schema ?? Je hebt er al een 12 stuks gestuurd maar ik zoek ook die van de andere componenten. Misschien dat jij die ook hebt !!

JW-C5 heb je toevallig ook nog andere aanduidingen van het schema ?? Je hebt er al een 12 stuks gestuurd maar ik zoek ook die van de andere componenten. Misschien dat jij die ook hebt !!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
zo wat een hele lijst van foutcodes Ik heb toch niet de goede versie. Er zou Diagbox in moeten zitten in mijn Lexia/pp2000 maar dat zit er nog niet in
Ik heb de ........ verstand van computers laat staan de software die erin moet. Jij hebt enige tijd geleden de software op gestuurd via de email. waarvoor nog dank JW-C5
Zelfs mijn schoonzoon die aardig hier in bedreven is krijgt het niet voor elkaar dus dat wordt niks.
Wat ik los gehad heb :
-zekeringen in het interieur en onder de kap in het motorruim allemaal nagekeken geen problemen ontdekt
-reservoir LDS olie gedemonteerd
-HD pomp gedemonteerd en koolborstel van elektromotor geïnspecteerd (waren goed nog) en ik heb de hele boel weer schoon geblazen. Even laten lopen op een spanning van 12 volt. De hydraulische pomp niet gedemonteerd !!
-Het relais van de pomp geïnspecteerd en lopend gemaakt ( was waarschijnlijk toch goed)
-Alles weer gemonteerd
-Volgens jouw schema JW-C5 zou er nog een zekeringenkast zijn het relais van de pomp achter de accu. Ik heb geprobeerd deze te vinden maar krijg het niet in beeld Het gaat om de BFDB. Morgen de accu er maar eens uit !!
Tot zover mijn relaas.
Ik heb de ........ verstand van computers laat staan de software die erin moet. Jij hebt enige tijd geleden de software op gestuurd via de email. waarvoor nog dank JW-C5
Zelfs mijn schoonzoon die aardig hier in bedreven is krijgt het niet voor elkaar dus dat wordt niks.
Wat ik los gehad heb :
-zekeringen in het interieur en onder de kap in het motorruim allemaal nagekeken geen problemen ontdekt
-reservoir LDS olie gedemonteerd
-HD pomp gedemonteerd en koolborstel van elektromotor geïnspecteerd (waren goed nog) en ik heb de hele boel weer schoon geblazen. Even laten lopen op een spanning van 12 volt. De hydraulische pomp niet gedemonteerd !!
-Het relais van de pomp geïnspecteerd en lopend gemaakt ( was waarschijnlijk toch goed)
-Alles weer gemonteerd
-Volgens jouw schema JW-C5 zou er nog een zekeringenkast zijn het relais van de pomp achter de accu. Ik heb geprobeerd deze te vinden maar krijg het niet in beeld Het gaat om de BFDB. Morgen de accu er maar eens uit !!
Tot zover mijn relaas.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
BSM
Haal die eruit en je zal zien dat er nog meer maxi zekeringen in zitten. Niet zichtbaar vanaf bovenaf
Haal die eruit en je zal zien dat er nog meer maxi zekeringen in zitten. Niet zichtbaar vanaf bovenaf
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Je hebt zo te lezen de LDS losgekoppeld gehad, daarmee heeft de pomp even drooggestaan.
Die is niet zelfaanzuigend, je moet het reservoir dan onder druk zetten om 'm weer aan de praat te krijgen.
Op dit forum is dat al een paar keer beschreven, je kunt dat met een fietspomp doen, op het deksel van het LDS vat.
Daarbij ga ik er vanuit dat je jet LDS niveau op orde hebt. Dat moet net zichtbaar zijn in het trechtertje, met de auto in de laagste stand.
Groet,
JW
Die is niet zelfaanzuigend, je moet het reservoir dan onder druk zetten om 'm weer aan de praat te krijgen.
Op dit forum is dat al een paar keer beschreven, je kunt dat met een fietspomp doen, op het deksel van het LDS vat.
Daarbij ga ik er vanuit dat je jet LDS niveau op orde hebt. Dat moet net zichtbaar zijn in het trechtertje, met de auto in de laagste stand.
Groet,
JW
C5club extreme Fan


Berichten: 176
Lid geworden op: 13 apr 2008 23:33
Auto: C5 Ph 3 Tourer 2.0
Opties: standaard
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11533
Productienummer: 10055
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 231000
Kleur: Gris metallic
KPH: Achter
Locatie: Amersfoort
Maar de motor draait niet ! Of draait dit ding pas als er geen lucht meer inzit in het LDS compressiegedeelte Zou daar ook een sensor inzitten dan ??
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nee. Motor staat hier los van en hoort gewoon te lopen.
Als er echter lucht in de pomp is gekomen, zal ze niet omhoog komen zonder hulp. De pomp is niet zelfsaanzuigend.
Wil ze nou niet meer starten dan?
Als er echter lucht in de pomp is gekomen, zal ze niet omhoog komen zonder hulp. De pomp is niet zelfsaanzuigend.
Wil ze nou niet meer starten dan?
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dit had ik je gestuurd:C5itroentje schreef:….
JW-C5 heb je toevallig ook nog andere aanduidingen van het schema ?? Je hebt er al een 12 stuks gestuurd maar ik zoek ook die van de andere componenten. Misschien dat jij die ook hebt !!![]()
Een paar aanduidingen:
BCMO >> Multifunctioneel schakelaarblok
BFDB >> Zekeringhouder bij accu
BFHI >> Zekeringkast interieur met 5 zekeringen
C001 >> Diagnosestekker
7749 >> Schakelaar hoogtebediening bagageruimte
7769 >> Zoemer vering
7715 >> Elektronische eenheid vering
7739 >> Motor gecentraliseerd elektronisch blok
7702 en 7703 >> Hoogteregelaar voor en achter
7747 en 7748 >> Elektroklep vering voor en achter
1524 >> Relais onderbreking voeding
Dik getekende lijnen zijn CAN-Bus leidingen
Meer aanduidingen staan er niet op het schema, dus wat bedoel je hiermee?
Groet,
JW


