C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Amen
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Informeer maar eens bij de fabrikant. Die vertelt een iets genuanceerder verhaal.
Brandstoffen in Duitsland zijn niet gelijk aan die in Nederland bijvoorbeeld.

Ook over de bijmenging van biobrandstof / ethanol die wel in gewone maar (nog) niet in premium brandstoffen zit.

Bij diesel krijg je dan ook nog eens gtl en dat is een betere reiniger dan welk flesje wynns of wat ik ook allemaal verstookt heb. Al staat dit op de huidige product website van Shell niet vermeld, ze doen erg geheimzinnig.

De houdbaarheid is voor dagelijks gebruik niet zo'n enorm thema voor dieselrijders. Als je op LPG rijdt echter weer wat meer. Voor young/oldtimer bezitters is het wel weer relevant.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2018 17:20
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Hihi.. even niet gekeken hier en een hele discussie :lol:

Het wel of geen premium tanken gaat me nu sowieso niet redden.. de motor heeft het probleem en zie de oorzaak dan maar te vinden. Momenteel ben ik daarin/over ook een beetje radeloos om eerlijk te zijn.

Daarnaast lekt de veercylinder rechts-achter; ik meende het goed te doen en kocht een originele nieuwe, een rubber voor de veerbol en dacht dat de garage het wel kon fixen dan. Helaas; de hydr.aanvoerleiding blijkt zo vast te zitten, zowel aan de cylinder zelf als onderaan aan het verdeelblok... het kan alleen met passend geweld worden losgemaakt maar daarbij zal zeker de leiding sneuvelen. Zalig.

Dan komt nog de aanvoerleiding naar voren toe.. die is.. zwaar krokant. Staat op de nominatie om vervangen te worden maar gezien de prijs van dat ding en de plaats van montage zal dat een stevige rekening zijn.

Ik overweeg de auto weg te doen.. in de wetenschap dat ik er nu al de nodige 1000-en euro's op zal gaan verliezen, zeker met een motor die niet lekker loopt.

Groetjes en heel erg bedankt zover !

Martijn
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als je er nog zin in hebt,...zou ik een tweede garage naar laten kijken.
Een leiding slopen bij een 2010 auto lijkt me een beetje vreemd. Doet me denken aan zo'n garage die bollen vervangt terwijl het systeem nog onder druk staat. (Ze bestaan,...echt waar :smt089 )
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2018 17:20
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Mee eens.. maar.. ik heb er bijgestaan en ken ook de monteur in kwestie: veercylinder losmaken boven en onder was geen probleem.. alleen is dan aan de aansluiting bovenaan erg lastig bij te komen: de ene torx waar de leiding mee vast zit ging dan ook niet los. Het idee was dan de leiding onderaan los te maken zodat er boven (veel) meer plaats zou ontstaan. Onderaan zat/zit de leiding muurvast: zelfs een dop (in de lengte) doorgeslepen om over de leiding heen te plaatsen... zelfs de nippel warm gestookt.. geen beweging. Het systeem was, uiteraard, drukloos gemaakt dmv een Autel.

Zin is overigens meer een geldmatige overweging: liever 1000 euro investeren en dan een auto hebben die me hopelijk nog een ton brengt waar ik wil, dan nu verkopen en 3 of misschien nog meer duizend euro kwijt zijn :(
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Wow! van 3 december tot 9 januari een C5 III uit 2010 gereden en in die tijd al meteen tot de conclusie komen dat het een miskoop is. Wat een pech!!
Misschien toch eens de rekensom maken tussen naar Garage Johan Oldenhage gaan voor een second opinion met eventuele reparatie opties of wegdoen en op zoek naar een betere.

Succes en wijsheid gewenst!!
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Het is me toch nog steeds niet duidelijk hoe het hele verhaal in elkaar steekt.
Je hebt de auto niet met slecht lopende motor gekocht, maar nu doet ie dat wel?
Is dat begonnen met de brandstof filter wissel?
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2018 17:20
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Toen ik de auto kocht liep de motor goed.

Wanneer het probleem gekomen is kan ik niet precies zeggen maar in ieder geval NA het wisselen van het dieselfilter. In mijn beleving was het probleem er niet toen het filter net gewisselt was echter is dat niet vlekkenloos gegaan: motor sloeg na de wissel niet meteen aan en we hebben behoorlijk liggen klooien met starten.. uiteindelijk liep de motor maar met het motormanagement lampje aan: verder niets merkbaar voor zover ik me herinneren kan. Lampje is na ongeveer 100km uit gegaan (toen ik op weg was naar de garage om te laten uitlezen).
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2018 11:45
Auto: C5 2.0i 16v Break Automaat
Opties: Leer parkeersensoren houtlook
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09566CJ
Productienummer: 10349
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 138.900
Kleur: EYPC Gris Fulminator
KPH: Achter
Locatie: Drunen
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik heb het hele verhaal eens van begin af aan zitten lezen en mijn conclusie is dat er nog ergens een luchtbel in het systeem zit. Zeker na je uitleg over het slecht willen starten na de filterwissel.
Patrick
C5 2.0i 16v Break Automaat 2003
DS3 1.4eHDI Automaat 2012
http://www.onze-camper.eu

* Ik was een mooie baby, helaas ben ik verwisseld in het ziekenhuis *
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Of een niet goed passend filter. Daardoor blijft er valse lucht aangetrokken worden. Daar heeft het voor mij alles van.

Sommige filter merken passen gewoon niet goed.
En maar 1 zandkorrel of vuiltje tussen het pasvlak van de deksel en je zult het nooit luchtdicht krijgen.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
hoe moet je de diesel op pompen?
met een balgje of zit er een pomp in de bak.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2018 17:20
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
Geen balgje.. heeft een opvoerpomp.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
je kunt is proberen contact 5 sec op , contact terug af, contact terug op een paar sec wachten en dan starten.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 nov 2018 17:20
Auto: C5 Tourer, HDi241
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 203000
Kleur: Zwart
.. geen gewenst resultaat. Wat had het eventueel kunnen doen meen je ?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
als er lucht op komt om zo de lucht eruit te krijgen.
en als het koud is en hij moet gloeien dan doet hij dat ook 2x en zo start hij dan ook beter.
heb je de druk nu gemeten van de pomp bij het starten.

ik heb nog een vraag , gaat de motor goed rond tijdens het starten,als de koperen bussen van de lagering van het anker versleten zijn gaat hij ook niet goed rond en start hij slecht.
Plaats reactie