
C5club Rookie


Hoi, sinds gisteren ben ik lid van dit forum. Zo te zien is het een mooi actieve club!
Over mij: 39 jaar, woon in Hilversum en blijf maar terugkomen naar Citroen. De geschiedenis: Dyane, Bx break, GS, XM. Na een jaar in een duits hok gereden te hebben wordt het tijd om weer echt lekker te gaan rijden.
Ik ben inmiddels een tijdje actief op zoek naar een C5 break 3.0 V6 automaat ph1 of 2. Daar staan er maar weinig van te koop, ik heb er inmiddels een aantal bekeken maar heb er nog geen gevonden die als een lekker ‘frisse’ auto voelt. Iemand hier misschien nog tips waar ik kan gaan kijken?
Over mij: 39 jaar, woon in Hilversum en blijf maar terugkomen naar Citroen. De geschiedenis: Dyane, Bx break, GS, XM. Na een jaar in een duits hok gereden te hebben wordt het tijd om weer echt lekker te gaan rijden.
Ik ben inmiddels een tijdje actief op zoek naar een C5 break 3.0 V6 automaat ph1 of 2. Daar staan er maar weinig van te koop, ik heb er inmiddels een aantal bekeken maar heb er nog geen gevonden die als een lekker ‘frisse’ auto voelt. Iemand hier misschien nog tips waar ik kan gaan kijken?
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Wat versta je onder een "frisse' auto?
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Geen uitgeleefd/afgetrapt “ hok “
.....
Welkom hier !
Ook al in het buitenland gekeken ???
Op mobile.de staan er een paar
Deze bv ; link
Ik zou zelf altijd voor een ph2 kiezen, gezien de véél fijnere automaat !! ( 6 traps aisin ipv antieke 4 traps zf )

Welkom hier !
Ook al in het buitenland gekeken ???
Op mobile.de staan er een paar
Deze bv ; link
Ik zou zelf altijd voor een ph2 kiezen, gezien de véél fijnere automaat !! ( 6 traps aisin ipv antieke 4 traps zf )
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Snap ik wel, maar er zijn verschillende versies van "fris". Sic miste een aantal onderdelen in in- en exterieur waardoor je hem "niet zo fris" zou kunnen noemen ondanks het feit dat de druppels van het poetsen er nog op zaten.
Net van binnen wil weinig zeggen over hoe het onder de motorkap is. Sterker nog: een auto met een compleet schone (lees gepoetste) motor zou ik eerder laten staan dan eentje waar je vuile handen van zou krijgen.
Vraag aan TS is gewoon hoe groot of klein de speld in de hooiberg moet zijn. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met wat ze bij Carlsson gedaan hebben dus voor mij zou de speld erg klein zijn als ik weer op zoek zou moeten...
Edit (even op je link geklikt en gekeken): geen idee wat er met deze mis is maar als dat weinig is dan is het voor die prijs een auto die zeker leuk is!
Net van binnen wil weinig zeggen over hoe het onder de motorkap is. Sterker nog: een auto met een compleet schone (lees gepoetste) motor zou ik eerder laten staan dan eentje waar je vuile handen van zou krijgen.
Vraag aan TS is gewoon hoe groot of klein de speld in de hooiberg moet zijn. Ik moet zeggen dat ik erg blij ben met wat ze bij Carlsson gedaan hebben dus voor mij zou de speld erg klein zijn als ik weer op zoek zou moeten...
Edit (even op je link geklikt en gekeken): geen idee wat er met deze mis is maar als dat weinig is dan is het voor die prijs een auto die zeker leuk is!
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zo, die is niet gratis. Maar ziet er wel als nieuw uit...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
@ R1200C Bij vervangbaar spul is dat idd te overzien.....
En staat van onderhoud is zeer zeker bij dit soort oudere gebakjes veel belangrijker.
Die C5-3 is veel te goedkoop ( geen benzine maar diesel ) en "nicht fahrbereit" , daar zitten m.i. wel wat addertjes onder het gras
En staat van onderhoud is zeer zeker bij dit soort oudere gebakjes veel belangrijker.
Die C5-3 is veel te goedkoop ( geen benzine maar diesel ) en "nicht fahrbereit" , daar zitten m.i. wel wat addertjes onder het gras

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
en een diesel. Dat zoekt TS niet.

C5club Rookie


Goede tip van die automaat!
Met ‘fris’ bedoel ik inderdaad geen afgetrapt hok
Bijvoorbeeld gisteren gaan kijken bij een handbak, op de foto’s gaar hok maar in het echt eigenlijk best fris. Alleen dan echt zo’n rijtje van die dingen die gelijk moeten voor je kan rijden: banden 4x, bollen achter of adals, olielekkage (kon niet zien waar vandaan, hing onder carterpan), bestuurdersstoel gaar, geen apk. Dat is net teveel gedoe.
Alles is te fiksen natuurlijk dus beetje werk is geen probleem. Die duitse wagens zijn erg netjes maar zo diep zijn mijn zakken nu even niet.
In welk bouwjaar beginnen die ph2? Even dan de echte noob vraag: waar zie ik dat aan
Met ‘fris’ bedoel ik inderdaad geen afgetrapt hok

Bijvoorbeeld gisteren gaan kijken bij een handbak, op de foto’s gaar hok maar in het echt eigenlijk best fris. Alleen dan echt zo’n rijtje van die dingen die gelijk moeten voor je kan rijden: banden 4x, bollen achter of adals, olielekkage (kon niet zien waar vandaan, hing onder carterpan), bestuurdersstoel gaar, geen apk. Dat is net teveel gedoe.
Alles is te fiksen natuurlijk dus beetje werk is geen probleem. Die duitse wagens zijn erg netjes maar zo diep zijn mijn zakken nu even niet.
In welk bouwjaar beginnen die ph2? Even dan de echte noob vraag: waar zie ik dat aan

Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Eind 2004 begin 2005 ...
Ph1 neus

Interieur

Ph2 neus

Interieur

Ph1 neus

Interieur

Ph2 neus

Interieur

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Dank!
Er staat op dit moment naar mijn weten geen ph2 break 3.0 te koop
Of dan toch maar geen break en dan zoiets: http://link.marktplaats.nl/m1356353293? ... nt=app_ios
Er staat op dit moment naar mijn weten geen ph2 break 3.0 te koop

Of dan toch maar geen break en dan zoiets: http://link.marktplaats.nl/m1356353293? ... nt=app_ios
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Wat vind je belangrijker? De ruimte die een break biedt of die automaat? Nou heb ik de 6 traps nooit gereden en heb ik sowieso weinig automaat-ervaring, was altijd van het zelf schakelen. Maar zowel de 4 traps van de C8 (zolang die het deed) als van Sic vind ik prima rijden. Soms even een tikje geven om van 3 naar 4 te gaan op de cc hier in de straat (60km zone) maar verder heb ik er geen klagen over. Komt bij dat ik de ph2 neus niet mooi vind, maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeggen hou alle opties open, ga eens met allebei rijden als je de kans krijgt en vergelijk dan.
Voor mij is het simpel: ik heb een break nodig anders kan niet alles mee. Dat Sic een ph1 was en bovendien een Carlsson was eigenlijk onderschikt, vooral dat laatste bleek fijn maar daar had ik niet op gekozen
Ik zou zeggen hou alle opties open, ga eens met allebei rijden als je de kans krijgt en vergelijk dan.
Voor mij is het simpel: ik heb een break nodig anders kan niet alles mee. Dat Sic een ph1 was en bovendien een Carlsson was eigenlijk onderschikt, vooral dat laatste bleek fijn maar daar had ik niet op gekozen

2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Die ph2 berline V6 vind ik niet echt duur, is bv DB wel gedaan ( 240k) ?? Historie bekend ?? Groene monsters ( link ) ??
Tussen de 4 traps en 6 traps zit echt een wereld van verschil, uiteraard is er met de 4 traps prima te leven ( heb zelf ook zo'n hopeloos antiek geval
) , maar een V6 wordt m.i. pas echt een genot met de aisin 6 traps 
Tussen de 4 traps en 6 traps zit echt een wereld van verschil, uiteraard is er met de 4 traps prima te leven ( heb zelf ook zo'n hopeloos antiek geval


Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club Rookie


Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen break nodig heb. Maar ik heb nu zo’n kleine traag kl**te brik dat ik nu Groot & Snel wil 
Ik vind dit wel een charmante verschijning: http://link.marktplaats.nl/m1359213832? ... nt=app_ios
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik vind dit wel een charmante verschijning: http://link.marktplaats.nl/m1359213832? ... nt=app_ios
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Dan moet je voor een Carlsson gaan 

2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Da's een "kale" V6 , geen leer, geen elektriek meubilair , geen navi, geen jbl, geen schuifdak ...
Zou mijn keuze niet zijn
Zou mijn keuze niet zijn

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24