Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

C5club Fan


Berichten: 90
Lid geworden op: 13 feb 2016 20:40
Auto: C5 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Locatie: Flevoland
Hoi allemaal,
Ik kan een hele mooie C5 3.0 V6 kopen. Type 1 met automaat uit 2002
Nu heb ik twee vraagjes. Om de hoeveel kilometer moet de distributie vervangen worden?
En heeft iemand ervaring met het verbruik van deze C5.
Alvast bedankt!
Ik kan een hele mooie C5 3.0 V6 kopen. Type 1 met automaat uit 2002
Nu heb ik twee vraagjes. Om de hoeveel kilometer moet de distributie vervangen worden?
En heeft iemand ervaring met het verbruik van deze C5.
Alvast bedankt!
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Elke 120.000 km of 10 jaar ....
Als je heel voorzichtig doet en veel snelweg km’s maakt is 1 op 10 haalbaar , maar reken er maar niet op
Als je heel voorzichtig doet en veel snelweg km’s maakt is 1 op 10 haalbaar , maar reken er maar niet op

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ik heb mijne net weggedaan vanwege veel km’s per jaar en hoge brandstofkosten. Ik kwam niet verder dan 1:8/1:9 (automaat) en maakte vrijwel alleen snelweg km’s. Maar ik hou wel van doorrijden en reed veel op heuvelachtige vrijwel lege Ardennen wegen in België a 140 km/u
De motor kan wel een eeuwigheid mee. Aandachtspunten zijn:
Bobines (witte kop is nieuw type, dus in orde, NGK of Delphi)
Kleppendekselpakking kan olie lekken. Er ligt dan een plasje olie in de bougie uitsparingen op het blok
De automaat moet soepel schakelen bij warme motor (deze automaatbak is wel wat duurzamer dan de AL4)
Motor moet rustig en vrij geruisloos lopen, geen pingel geluiden (diesel pingel)
Vering achter moet soepel gaan en vooral niet kraken of stug voelen (adals)
En zo zijn er vast nog meer puntjes maar deze heb ik als essentieel ervaren bij aanschaf van de mijne destijds
De motor kan wel een eeuwigheid mee. Aandachtspunten zijn:
Bobines (witte kop is nieuw type, dus in orde, NGK of Delphi)
Kleppendekselpakking kan olie lekken. Er ligt dan een plasje olie in de bougie uitsparingen op het blok
De automaat moet soepel schakelen bij warme motor (deze automaatbak is wel wat duurzamer dan de AL4)
Motor moet rustig en vrij geruisloos lopen, geen pingel geluiden (diesel pingel)
Vering achter moet soepel gaan en vooral niet kraken of stug voelen (adals)
En zo zijn er vast nog meer puntjes maar deze heb ik als essentieel ervaren bij aanschaf van de mijne destijds
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 390
Lid geworden op: 05 okt 2006 13:30
Auto: Opel Vectra SW V-line
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Stadskanaal
Realistisch is 1 op 9,5, bij normaal rijgedrag. Distributie moet idd. om de 120K. De automaat is redelijk duurzaam, maar door het fabrieksvoorschrift ‘onderhoudsvrij’ gaan ze nog wel eens vroegtijdig stuk; ik zou zeker adviseren om de automaat na aankoop direct een keer te laten spoelen, bv. bij Oldenhage. En let erop dat-ie iig soepel schakelt, een goedwerkende 4HP20 schakelt veel mooier dan een AL4 uit de lichtere motorvarianten.
Verder wel gewoon een hele fijne motor. Een V6 is volgens mij ook altijd een Exclusive, dus met heel veel opties, het is natuurlijk leuk als dat ook allemaal werkt maar in mijn ervaring zijn veel dingen in het interieur goed vindbaar bij sloperijen en meestal simpel zelf te repareren als je een beetje handig bent. Overigens zit het allemaal best degelijk in elkaar, maar dat weet je natuurlijk al als je al een C5 hebt.
Verder wel gewoon een hele fijne motor. Een V6 is volgens mij ook altijd een Exclusive, dus met heel veel opties, het is natuurlijk leuk als dat ook allemaal werkt maar in mijn ervaring zijn veel dingen in het interieur goed vindbaar bij sloperijen en meestal simpel zelf te repareren als je een beetje handig bent. Overigens zit het allemaal best degelijk in elkaar, maar dat weet je natuurlijk al als je al een C5 hebt.

C5club Fan


Berichten: 90
Lid geworden op: 13 feb 2016 20:40
Auto: C5 2.0 VTR
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Locatie: Flevoland
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb nu een C5 HDI 110pk automaat uit 2001, deze gaat nu de verkoop in.
Ik ga maandag a.s. nog even goed naar de V6 kijken en rijden.
Het gaat mij erom dat het een break is en natuurlijk de geweldige V6.
Ik rijd hoofdzakelijk provinciewegen waar je max. 80 mag en heel af en toe snelweg.
Ik heb nu een C5 HDI 110pk automaat uit 2001, deze gaat nu de verkoop in.
Ik ga maandag a.s. nog even goed naar de V6 kijken en rijden.
Het gaat mij erom dat het een break is en natuurlijk de geweldige V6.
Ik rijd hoofdzakelijk provinciewegen waar je max. 80 mag en heel af en toe snelweg.
Berichten: 400
Lid geworden op: 12 aug 2015 16:28
Auto: Kia e-Niro, ExecutiveLine 64 kWh (mei 2019)
Opties: Volledig elektrisch rijden; rijd in zomertijd op 100% zonne-energie van eigen panelen
Bouwjaar: 2019
Energielabel: A
kilometerstand: 115000
Kleur: Runway Red
Locatie: Warnsveld
Dat klinkt als prima omstandigheden voor een elektrische auto...



Tot voor kort reed ik alleen nog maar Citroen: 2× BX, 2× Xantia en 2× C5. De 2e was een diesel. Had veel eerder voor diesel moeten kiezen...
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.
Helaas heeft Citroen (nog) geen geschikte EV en daarom ben ik noodgedwongen overgestapt op Kia e-Niro; full electric dus. Sinds 15 mei 2019 rijd ik daar met veel plezier in.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
En ook prima terrein voor een auto met de betrouwbaarheid van een hamer...
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
BobC5 schreef:Ik kan een hele mooie C5 3.0 V6 kopen. Type 1 met automaat uit 2002
Gezien het bouwjaar van de V6 die TS op het oog heeft denk ik niet dat hij aan het financiële niveau van een EV denkt voor aanschaf.Citroentje schreef:Dat klinkt als prima omstandigheden voor een elektrische auto...![]()
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Bedoel je dat een V6 niet betrouwbaar is?c5jan schreef:En ook prima terrein voor een auto met de betrouwbaarheid van een hamer...
Mijn ervaring is dat het een fijne auto is zonder problemen hoor.
Afgezien van bobines en klepdekselpakking. Maar zo heeft elke C5 wel wat specifieke dingen. Behalve misschien juist de HDi 110
Groet,
Hans
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Deze generatie Hdi's laten je eigenlijk nooit in de steek, dat was mijn punt. Geen "behalve"s.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Helemaal mee eens! HDi is echt een top motor. Jammer alleen dat er zo’n diesel woede gaande is tegenwoordig.
Ik ben van de v6 ook weer terug bij de HDi en wil eigenlijk nooit meer anders maar ja.... de toekomst van diesel is heel onzeker
Groet,
Hans
Ik ben van de v6 ook weer terug bij de HDi en wil eigenlijk nooit meer anders maar ja.... de toekomst van diesel is heel onzeker
Groet,
Hans
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, geniet ervan zolang het kan...