Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
ed ik heb een versnellingsbak met dmf die nog goed is voor je als je dat wilt
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Valeo 4p kit werkt ook prima.
En ja ik weet dat men zegt dat dat funest is voor de baklagers.
Ik heb zelf een kleine 70kkm ermee gereden.
En voor de rhz is ie zelfs nog geschikter.
En nee ...ik heb geen aandelen
Sorry Edwin,
Maar als de van ervan af moet ben je beter af met nieuw.
Immers de uren zijn het leeuwendeel van zo'n operatie.
En ja ik weet dat men zegt dat dat funest is voor de baklagers.
Ik heb zelf een kleine 70kkm ermee gereden.
En voor de rhz is ie zelfs nog geschikter.
En nee ...ik heb geen aandelen
Sorry Edwin,
Maar als de van ervan af moet ben je beter af met nieuw.
Immers de uren zijn het leeuwendeel van zo'n operatie.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
dacht dat hij ook de ml5t had net als ik jw
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zie mijn posting een eindje terug: bij hem zit er de ML5C bak in
Een van die kabels is voor de ontgrendeling van de achteruit.
Groet,
JW
met drie kabels voor de bediening daarvan.JW-C5 schreef:Via de VIN zie ik ook dat er een ML5C bak zit in deze C5, niet de ML5T zoals ik eerder schreef.
Dat verandert op zich niks aan het feit dat je een trekkoppeling hebt, die zit er in beide gevallen in.
Een van die kabels is voor de ontgrendeling van de achteruit.
Groet,
JW
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Mr. Boes,
Bedoel je deze?
Wat bedoelen ze met releaser?
Bedoel je deze?
Wat bedoelen ze met releaser?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
835001 klopt volgens mij.
Goede prijs.
Goede prijs.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
jw had ik ff gemist jamer zag hem al vertrekken 1 van de bakken 
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Originele onderdelen plus arbeidsloon is zoals gezegd al snel 1200. Met minder originele onderdelen zal het wellicht wat minder duur uitvallen.
Weet wel dat een 4p kit inderdaad de lagers wat geweld aan doet. En dat het het rijcomfort wat nadelig KAN beïnvloeden. De auto zou wat meer kunnen gaan trillen en bij achteruitrijden schijnt het ook wat minder fijn te zijn.
Reden voor GJO om hem mij destijds af te raden. Hij weet hoe pietluttig ik ben met dat soort dingen en zijn advies was om het dan niet te doen.
Weet wel dat een 4p kit inderdaad de lagers wat geweld aan doet. En dat het het rijcomfort wat nadelig KAN beïnvloeden. De auto zou wat meer kunnen gaan trillen en bij achteruitrijden schijnt het ook wat minder fijn te zijn.
Reden voor GJO om hem mij destijds af te raden. Hij weet hoe pietluttig ik ben met dat soort dingen en zijn advies was om het dan niet te doen.
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Dag mensen,
Ik ben technieker van beroep in een bedrijf.
Ik heb noties van automechanica, heb een tweetal koppelingen ooit vervangen vw jetta en nissan bluebird , allebei voorwielaandrijving. Ik ben nu niet meer bij, dit waren technieken van 25 j terug. Ik heb 1 krik, oprijrampen, 2 stutten.
De garagist zei dat de ondertrein eromderuit moet, dat er zeker 12 u werk aan is....
Durf ik er zelf aanbeginnen,. Ik zou dan gaan voor de valeo 4p, om nog een paar jaar verder te kunnen ( 50000km).
Dan ben ik met een kleine 400 € gesteld.
Wat denken jullie erover. Let op zonder jullie advies tijdens de reparatie, zal het misschien nt lukken.
Graag jullie advies.
Ik ben technieker van beroep in een bedrijf.
Ik heb noties van automechanica, heb een tweetal koppelingen ooit vervangen vw jetta en nissan bluebird , allebei voorwielaandrijving. Ik ben nu niet meer bij, dit waren technieken van 25 j terug. Ik heb 1 krik, oprijrampen, 2 stutten.
De garagist zei dat de ondertrein eromderuit moet, dat er zeker 12 u werk aan is....
Durf ik er zelf aanbeginnen,. Ik zou dan gaan voor de valeo 4p, om nog een paar jaar verder te kunnen ( 50000km).
Dan ben ik met een kleine 400 € gesteld.
Wat denken jullie erover. Let op zonder jullie advies tijdens de reparatie, zal het misschien nt lukken.
Graag jullie advies.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Met de documentatie van jw en je eigen kennis moet het kunnen lukken, lukjte mij tenslotte ook en ik heb helemaal geen achtergrond hierin

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 399
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:07
Auto: berline 1.6HDiFAP
Opties: geen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10668cj
Productienummer: 10105
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 221000
Kleur: grijs aliminium
Locatie: Sint Niklaas
amai ed ik vond mijn vraag al niet meer terug na twee dagen
ik zat bij Sander Aerts te kijken en die kijkt als blauw
ik heb nu geen tijd om wat foto's en tips te geven maar morgen heb ik tijd
je schrijft
Ik heb de cilinder eruit gekregen. En dan kon ik de pedaal nog niet indrukken.dan heb ik de leiding losgemaakt. En ja, de pedaal kan terug ingedrukt worden. Dus dan denk ik dat ikmr eens ga kijken voor een nieuwe cilinder. Klopt dit? Ik ga eens kijken bij ad parts of ze die daar hebben.....
Ik hou jullie op de hoogte....
kan je met de vork nog ontkoppelen of is het de cilinder die vast zit ?
mvg jean
ik zat bij Sander Aerts te kijken en die kijkt als blauw
ik heb nu geen tijd om wat foto's en tips te geven maar morgen heb ik tijd
je schrijft
Ik heb de cilinder eruit gekregen. En dan kon ik de pedaal nog niet indrukken.dan heb ik de leiding losgemaakt. En ja, de pedaal kan terug ingedrukt worden. Dus dan denk ik dat ikmr eens ga kijken voor een nieuwe cilinder. Klopt dit? Ik ga eens kijken bij ad parts of ze die daar hebben.....
Ik hou jullie op de hoogte....
kan je met de vork nog ontkoppelen of is het de cilinder die vast zit ?
mvg jean
lexia aanwezig
C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 30 jun 2012 15:36
Auto: berline
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 120000
Kleur: grijs
Dag mensen,
Ik ben nu 3 jaar en 40000 km verder..... het was een gewoon ontkoppelingsset geworden met vast vlegwiel... van het merk Bolk.... tot nu toe werkt dit nog uitstekend. Groetjes
Ik ben nu 3 jaar en 40000 km verder..... het was een gewoon ontkoppelingsset geworden met vast vlegwiel... van het merk Bolk.... tot nu toe werkt dit nog uitstekend. Groetjes




