Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gezien mijn problemen met de ACC bedieningsunit overweeg ik een reset van de BSI
Ik heb gemerkt dat de helderheid van de dashboardverlichting ook nog wel eens spontaan wil veranderen en de automatisch ruitenwisser is veel te traag.
Waar je bij ph1 in zo’n geval meteen aan Com 2000 zou denken denk ik nu aan bsi. Een paar vragen hierover:
1- is een reset te overwegen bij bovenstaande problemen of moet ik dat gewoon niet eens proberen?
2- Kan ik door een reset eventueel andere instellingen veranderen die ik liever niet verander?
3- De procedure met raam open, knopjes indrukken, stadslicht aan etc. doet me eerlijk gezegd een beetje op de lachspieren werken, is dit echt de juiste methode?
4- bij mijn C5 zit de accu achterin. om deze los te koppelen zou ik dus ofwel de klep moeten open zetten, wat niet mag volgens de procedure, of ik moet door de auto heen tijgeren om naar achter te kruipen en zo de accu loskoppelen. Oftewel is er echt geen andere optie?
Ik heb gemerkt dat de helderheid van de dashboardverlichting ook nog wel eens spontaan wil veranderen en de automatisch ruitenwisser is veel te traag.
Waar je bij ph1 in zo’n geval meteen aan Com 2000 zou denken denk ik nu aan bsi. Een paar vragen hierover:
1- is een reset te overwegen bij bovenstaande problemen of moet ik dat gewoon niet eens proberen?
2- Kan ik door een reset eventueel andere instellingen veranderen die ik liever niet verander?
3- De procedure met raam open, knopjes indrukken, stadslicht aan etc. doet me eerlijk gezegd een beetje op de lachspieren werken, is dit echt de juiste methode?
4- bij mijn C5 zit de accu achterin. om deze los te koppelen zou ik dus ofwel de klep moeten open zetten, wat niet mag volgens de procedure, of ik moet door de auto heen tijgeren om naar achter te kruipen en zo de accu loskoppelen. Oftewel is er echt geen andere optie?
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Zelf oplossend topic…
3- De procedure met raam open, knopjes indrukken, stadslicht aan etc. doet me eerlijk gezegd een beetje op de lachspieren werken, is dit echt de juiste methode?
Nou nee dus, ik lees op planete citroen dat je ook de shunt er 30 seconden uit kunt halen en dat dan de reset dus ook een feit is.
3- De procedure met raam open, knopjes indrukken, stadslicht aan etc. doet me eerlijk gezegd een beetje op de lachspieren werken, is dit echt de juiste methode?
Nou nee dus, ik lees op planete citroen dat je ook de shunt er 30 seconden uit kunt halen en dat dan de reset dus ook een feit is.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Ik heb dat wel eens bij me Xsara Picasso gedaan, de "shunt" is de 30A Ampère zekering uit me hoofd, ik had toentertijd een vervelende storing erin zitten, sindsdien had ik er nooit meer last van.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
C5club extreme Fan


De bedoeling van die bal reset procedure is het netjes afsluiten en laten opstarten van alle computersystemen in de auto. Die lampjes zet je aan om spanningspieken op te vangen mocht dat nodig zijn. Klep kan open zijn en blijven. Het gaat erom dat er geen signalen gestuurd worden naar ecus. Als je de klep of een deur open of dicht doet geeft dat een signaal. Laat je de stand onveranderd dan niet. Je kunt uiteraard je eigen plan trekken. Meestal gaat het ook goed als je bij je pc terwijl deze in bedrijf is de stekker eruit trekt. Soms resulteert dit echter in corrupte (systeem)files.....
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Dan zal ik het eens gaan proberen. Vandaag regent het me te hard dus een dezer dagen dan. Ik laat weten of het iets oplevert en zo ja welke methode.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Waarom zou je alleen de BSI resetten?
Dat creëert juist fouten in andere eenheden omdat ze de BSI missen.
Ik zou wachten tot de hele auto in rust is en daarna de accu truc doen. Dat heeft in alle gevallen minimaal hetzelfde en vaak een beter resultaat.
Dat creëert juist fouten in andere eenheden omdat ze de BSI missen.
Ik zou wachten tot de hele auto in rust is en daarna de accu truc doen. Dat heeft in alle gevallen minimaal hetzelfde en vaak een beter resultaat.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Oei dat is belangrijke info! De accu truc is gewoon loskoppelen na een paar minuten en dan weer 5 minuten wachten alvorens terug aan te sluiten?
Dat heb ik feitelijk al twee keer gedaan bij het verwijderen van het frontje maar dat mocht niet baten
Maar als die BSI reset problemen kan geven dan laat ik het wel uit mijn hoofd.
Dat heb ik feitelijk al twee keer gedaan bij het verwijderen van het frontje maar dat mocht niet baten
Maar als die BSI reset problemen kan geven dan laat ik het wel uit mijn hoofd.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club extreme Fan


Die bsi reset is niets meer dan een veilige procedure om de accu spanning eraf te halen....
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als alle systemen in "rust" zijn gegaan kan je altijd op een veilige manier de auto spanningsloos maken.
Daar hoef je echt de BSI niet voor te resetten
Daar hoef je echt de BSI niet voor te resetten
C5club extreme Fan


Je kunt ook niet de bsi als zodanig resetten. Wat je doet met die procedure is inderdaad alle systemen (waaronder de bsi) in rust laten komen. Vervolgens de spanning eraf halen en na een poosje de boel weer van spanning voorzien. Vervolgens geef je alles de tijd om netjes op te starten en alle systemen hun communicatie op elkaar af te laten stemmen zonder externe invloeden zoals signalen van deuren etc.die wellicht andere routines starten voordat de basis stabiel is
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Dus heel die hocus spokus met stadslicht aan en ab knop 10 sec indrukken, starten etc is zoals ik al vermoedde helemaal niet nodig. De boel op het juiste moment spanningsloos maken en daarna weer op spanning zetten re-initialiseert alles ook gewoon.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline




