
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen
Ik vind 3 mm ook wel de grens waarop banden vervangen moeten worden maar dan heb ik nog geen last van minder grip op nat c.q. aquaplaning (maar dat kan ook aan mijn 'gepensioneerden'-rijstijl liggen
).

Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Ik dacht dat mijn banden nog vrij ruim waren.
Binnenkort dus nieuwe.
Binnenkort dus nieuwe.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Wat is eigenlijk de gangbare temperatuur voor een wissel. Ik dacht altijd als het onder de 10 graden wordt. Bij hoger is er anders een risico met winterbandenrubber toch?
Vraag het ivm de komende weken en de temperatuursvooruitzichten van een graad of 15
Vraag het ivm de komende weken en de temperatuursvooruitzichten van een graad of 15
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1259
Lid geworden op: 08 nov 2015 11:50
Auto: Citroen C4 Picasso Exclusive.
Opties: Vol automaat, Panoramisch dak, Pdc, BiXenon en een Magneti Marelli RT5.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: E
Organummer: 11623
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200.000
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: 0181
Dat dacht ik ook, tot ik vorig jaar verrast werd, ik heb het nu met ingang van de wintertijd gedaan, dat werd ook geadviseerd toen ik het op Google zocht.
Citroën C4 Picasso Exclusive.
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Lexia/Diagbox (7.60).
ServiceBox Citroën en Peugeot (11-2013).
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Michelin zegt 7 graden. Maar ik gok dat 15 graden geen levensgevaarlijke situaties op zal leveren 

2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Zo lang je bij hogere snelheden maar 4 seconden afstand houdt, 2 seconden is dan echt te weinig, je remweg wordt behoorlijk langer.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik las in de autoweek dat de Michelin Alpin 5 (toch de keus van veel forummers hier vanwege het merk) er niet zo best afkwam. De rolweerstand was hoog( terwijl hij wel een B label heeft ?!)
Tevens viel me op dat de 4-seizoensband steeds dichter bij redelijk / goed kwam op alles.
Ik geloof dat ik nu Nokians heb, maar die beginnen te slijten en maken een bak herrie richting het einde van de levensduur. Ik twijfel wat ik zal doen....
Tevens viel me op dat de 4-seizoensband steeds dichter bij redelijk / goed kwam op alles.
Ik geloof dat ik nu Nokians heb, maar die beginnen te slijten en maken een bak herrie richting het einde van de levensduur. Ik twijfel wat ik zal doen....
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
al eens aan de Goodyear Ultragrip 9 gedacht? Bevielen mij beter als de Michelin Alpin A4 en A5 (hoewel ook goed) Nog wat stiller, goed grip en net zo zuinig als mijn zomerbandjes
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....

C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
Laat ik maar bij deze draad aansluiten met mijn vraag.
Winterseizoen 2018/19 Welke oh welke winterband niew
Mijn C5 heeft velgmaat 225/55 R17. Ik heb 2 set velgen, beide zelfde maat, 1 set origineel met spanning sensor, 1 set 3-party zonder sensor. Geen zin om mog een set velgen met andere maaten te kopen.
In Tjsechie gelden gelijke wetten als in Duitsland, maar ik kom ook vaak in Oostenrijk, dus echte winterbanden, en voor family veiligheid graag goede banden.
1) Iemand al ervaring met nieuwe WBs? De nieuwste testen zijn niet echt onder de indruk van Michelin meer (speciaal met slijtage) en die zijn hier relatief duur (175 Eur/stuk). Goodyear Ultra Grip Gen 1 komen goed uit de bus, maar zijn ook rond de 155 Eur.
Hankook i*cep evo2 krijg ik wisselende resultaten over als ik de testen vergelijk (UK en DE), en de duitse testen nemen de oudere Hankook niet mee in de 2018/2019 test "omdat er een nieuwe lijn komt/is?
Enig ervaring met niewe WB voor dit seizoen?
2) Er zijn er weining testen voor deze maat. Mag je min of meer de resultaten van hetzelfde merk maar iets andere maat (bv 205/60/16) aanhouden of kkunnen daar grote verschillen tussen zijn?
3) Ik zag hier paar keer 80k met een setje banden langskomen. Op de oude Xantia en BX kwam ik met de Michelins ook ver, maar de laatse 5 jaar met een Peuk 307 SW en nu alweer 1 jaar met de C5 haal ik de helft nog niet eens. Er lagen redelijke Nokians WB onder, die kan ik na 1 winter dus weggooien; in het midden nog over de 4 mm, maar erg afgesleten hoeken. Is dat typisch voor die brede sloffen of voor nieuwe banden of ????
Winterseizoen 2018/19 Welke oh welke winterband niew



Mijn C5 heeft velgmaat 225/55 R17. Ik heb 2 set velgen, beide zelfde maat, 1 set origineel met spanning sensor, 1 set 3-party zonder sensor. Geen zin om mog een set velgen met andere maaten te kopen.
In Tjsechie gelden gelijke wetten als in Duitsland, maar ik kom ook vaak in Oostenrijk, dus echte winterbanden, en voor family veiligheid graag goede banden.
1) Iemand al ervaring met nieuwe WBs? De nieuwste testen zijn niet echt onder de indruk van Michelin meer (speciaal met slijtage) en die zijn hier relatief duur (175 Eur/stuk). Goodyear Ultra Grip Gen 1 komen goed uit de bus, maar zijn ook rond de 155 Eur.
Hankook i*cep evo2 krijg ik wisselende resultaten over als ik de testen vergelijk (UK en DE), en de duitse testen nemen de oudere Hankook niet mee in de 2018/2019 test "omdat er een nieuwe lijn komt/is?
Enig ervaring met niewe WB voor dit seizoen?
2) Er zijn er weining testen voor deze maat. Mag je min of meer de resultaten van hetzelfde merk maar iets andere maat (bv 205/60/16) aanhouden of kkunnen daar grote verschillen tussen zijn?
3) Ik zag hier paar keer 80k met een setje banden langskomen. Op de oude Xantia en BX kwam ik met de Michelins ook ver, maar de laatse 5 jaar met een Peuk 307 SW en nu alweer 1 jaar met de C5 haal ik de helft nog niet eens. Er lagen redelijke Nokians WB onder, die kan ik na 1 winter dus weggooien; in het midden nog over de 4 mm, maar erg afgesleten hoeken. Is dat typisch voor die brede sloffen of voor nieuwe banden of ????
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Onder onze auto die km's maakt zit naar tevredenheid de Michelin Alpin 5 , we gaan nu tweede seizoen in met deze banden, geen klachten .... 

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
In Tsjechië rijd je toch het best op echte Barums?
Ik sta ook te kijken hoe snel banden onder dr C5 opslijten. Ik spaar mijn auto's niet, onder een BX haalden ze soms wel 55K. Maar veel verder dan 35 a 40 ben ik met de C5 nog niet gekomen...
Hoe zwaarder hoe sneller het opslijt. Zie daar mijn keuze om zo lang mogelijk in een ph2 te rijden ipv naar een ph3 te upgraden.
Ik sta ook te kijken hoe snel banden onder dr C5 opslijten. Ik spaar mijn auto's niet, onder een BX haalden ze soms wel 55K. Maar veel verder dan 35 a 40 ben ik met de C5 nog niet gekomen...
Hoe zwaarder hoe sneller het opslijt. Zie daar mijn keuze om zo lang mogelijk in een ph2 te rijden ipv naar een ph3 te upgraden.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Heb al jaren Continental 830 of zo WB's . Bevallen uitstekend, slijten niet erg.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club extreme Fan


Berichten: 215
Lid geworden op: 26 sep 2017 17:46
Auto: C5 Tourer exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 360000
Kleur: rood
De Continental 8xx series doet het goed in de testen. Helaas, de nieuwe 860 S is er nog niet in 225/55/17 afmeting. Ben nog aan het kijken hoe duur de 850 P is en hoe levertijden zijn.
Barum: als je een Skoda rijdt en binnen Tsjechie blijft, misschien. Voor een C5 met rond de 25k per jaar inclusief echt sneeuw- en bergwerk (voor projecten naar Hongarije en Slovenie), dacht het persoonlijk toch niet echt
Barum: als je een Skoda rijdt en binnen Tsjechie blijft, misschien. Voor een C5 met rond de 25k per jaar inclusief echt sneeuw- en bergwerk (voor projecten naar Hongarije en Slovenie), dacht het persoonlijk toch niet echt


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Continental en testen, daar is veel over geschreven.