Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De kachel zal het prima doen als deze blijft steken in de "dicht" positie.
Andersom is zeker niet het geval, ervaar ik momenteel...
Andersom is zeker niet het geval, ervaar ik momenteel...
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je kunt nb die hypothese onderzoeken door na te gaan waar / welke leidingen warm worden. Radiateur koud betekent geen doorstroming.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als de verwarming niet goed werkt kan het zijn dat er onvoldoende KVS in zit.
als de thermostaat volledig dicht staat , gaat hij waarschijnlijk een deel KVS eruit gooien.
als de thermostaat volledig dicht staat , gaat hij waarschijnlijk een deel KVS eruit gooien.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Bij laag kvs niveau kreeg ik met de 2.0 16v binnen de kortste keren een melding motortemperatuur te hoog, met alle stop signalen van dien. Metertje van kvs // motortemperatuur stond helemaal bovenin de hoek.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ja, ik zie nu dat ik de titel verwarde met de melding. Staat er idd niet.
Kvs zal zo te lezen leeg zijn, niet meer mee rijden in dat geval. Bijvullen is niet lastig maar het ontluchten wel, en dat moet echt godd gedaan worden, nadat het eventuele lek is gedicht...
Kvs zal zo te lezen leeg zijn, niet meer mee rijden in dat geval. Bijvullen is niet lastig maar het ontluchten wel, en dat moet echt godd gedaan worden, nadat het eventuele lek is gedicht...
Een hoop discussie, maar controleren kvs niveau is 1 minuut werk. Ik snap werkelijk niet waarom dat niet even gedaan wordt.
C5club extreme Fan


Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:17
Auto: C5/break/Ligne prestige
Opties: lane departure warning
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112000
Kleur: zilver/grijs
Update;
heb idd niveau KVS gecontroleerd; expansievaatje helemaal leeg. Bij pompstation KVS weten te scoren om bij te vullen. Na bijvullen gestart en direct weer melding motor te warm en koelvinnen die direct beginnen te draaien.
Auto laten weg slepen en staat nu bij de garage, vandaag laten ze nog weten wat er aan het handje is en of het snel te repareren is, desnoods een noodreparatie, zodat we tenminste naar NL terug kunnen rijden.
heb idd niveau KVS gecontroleerd; expansievaatje helemaal leeg. Bij pompstation KVS weten te scoren om bij te vullen. Na bijvullen gestart en direct weer melding motor te warm en koelvinnen die direct beginnen te draaien.
Auto laten weg slepen en staat nu bij de garage, vandaag laten ze nog weten wat er aan het handje is en of het snel te repareren is, desnoods een noodreparatie, zodat we tenminste naar NL terug kunnen rijden.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Laat ze goed ontluchten volgens de procedure. Dat komt echt heel precies bij de 2.0 16v (die je hebt?).
Je zult niet de eerste zijn die te horen krijgt dat de koppakking lek is.
Je zult niet de eerste zijn die te horen krijgt dat de koppakking lek is.
C5club extreme Fan


Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:17
Auto: C5/break/Ligne prestige
Opties: lane departure warning
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112000
Kleur: zilver/grijs
C5jan; Het is inderdaad een 2.0. Je noemt een lekkende koppakking; kan dat het resultaat zijn van slechte ontluchting of "lijkt"het dat de koppakking lekt omdat er lucht in het systeem zit?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat laatste. Goed ontluchten lukt echt alleen maar als je het volgens het boekje doet, en dan nog is het lastig.
Zolang er wat lucht in zit, en die gaat er echt niet vanzelf uit, zal hij kvs blijven braken.
Zolang er wat lucht in zit, en die gaat er echt niet vanzelf uit, zal hij kvs blijven braken.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dan heb je toch geen goede verwarming gehad.willy4 schreef:als de verwarming nog goed werkt is er waarschijnlijk nog voldoende KVS in.
C5club extreme Fan


Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:17
Auto: C5/break/Ligne prestige
Opties: lane departure warning
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112000
Kleur: zilver/grijs
C5jan; ik ga ervan uit dat als de auto bij een erkende citroendealer staat ze weten wat ze moeten doen, dus daar moet ik dan maar op "vertrouwen".
Willy; idd, echter in de stress heb ik er denk ik ook niet echt goed op gelet.
Willy; idd, echter in de stress heb ik er denk ik ook niet echt goed op gelet.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ok, ja dat zou je wel verwachten. Dat het een dealer was vermeldde het verhaal niet.
C5club extreme Fan


Berichten: 104
Lid geworden op: 19 apr 2010 16:17
Auto: C5/break/Ligne prestige
Opties: lane departure warning
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112000
Kleur: zilver/grijs

