Philips module ligt uit elkaar, ziet er allemaal prima uit, geen lekke elco's ofzo.
Na een beetje meten en analyseren weet ik ook ongeveer wat de aansluitingen van de connectoren zijn.
De witte en blauwe gaan naar ieder 4 speakers, dat zal links, rechts, voor, achter zijn en dan tweevoudig voor tweeter en laag. Is ook goed te zien op de foto's. 8 speakers dus.
Hifi connector wit.jpg
Hifi connector blauw.jpg
De zwarte connector is wat lastiger, geen closeup foto gemaakt.
Analyse van de print levert op dat op deze connector aangesloten zit:
2 +12V
4 audio in
5 audio in
7 CAN
8 Ground (audio?)
10 Ground
11 audio in
12 audio in
14 CAN
16 Ground
De pennen 3, 6, 13 en 15 zijn ook audio in, maar deze zijn op de PCB doorverbonden naar ground met een 0 ohm weerstand en de rest van de componenten van het ingangscircuit is niet geplaatst, wel op de de PCB layout aanwezig. Dit kun je op de onderste foto goed zien, net boven de zwarte connector is de helft maar geplaatst.
De 4 audio ingangen gaan vervolgens naar een differential linedriver INA2137 (TI/Burr Brown)
http://www.ti.com/lit/ds/symlink/ina137.pdf welke er een lijnsignaal van maakt. Dit betekent dus dat aansluiting 4 en 5 bij elkaar horen en ook 11 en 12. Wat dus inhoud dat er van de RT4 alleen een links en een rechts audiosignaal verzonden wordt, en dat alle balans en fader instellingen door de versterker worden gedaan.
Dat houd dan weer automatisch in dat de overdracht van het geluid in orde is, omdat de speakers achter het wel goed doen, maar alleen voor niet.
De versterkers in de module zijn de TDA7575B van ST. Voor wie het leuk vind hier de datasheet:
https://www.st.com/resource/en/datasheet/tda7575b.pdf
Hiervan zitten er 5 op (dus 10 speakers) waarvan er 8 daadwerkelijk gebruikt worden.
Wat me opvalt is dat alle schema's die ik op het forum en internet kan vinden het hebben over de JBL versterker, welke aangeduid wordt als 8408. Deze heeft echter maar 2 connectoren in plaats van 3 van de Philips. Echter ik heb wel de bedrading voor de Philips in de auto liggen.
Is er iemand (JW-C5 ???) die mij aan de actuele bedradingsschema's kan helpen?
Werkt toch makkelijker dan alles moeten reverse engineren
Mijn volgende test zal zijn om op iedere uitgang een andere speaker bij te prikken (2 naalden in de draden) om zo te controleren of het aan de versterker ligt, of dat de speakers defect zijn. Lijkt me wel raar dat zowel links als rechts tegelijk kapot zijn gegaan, maar je weet het maar nooit.
Wordt vervolgd.
Hifi module Philips.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.